Show simple item record

dc.contributor.advisorRıza, Enver
dc.contributor.authorÇobanoğlu, İlker
dc.date.accessioned2020-12-29T07:34:21Z
dc.date.available2020-12-29T07:34:21Z
dc.date.submitted2005
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/346050
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı; Ege Üniversitesi ve Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Fakültesi öğrencilerinin Bilgisayar Destekli Öğretime yönelik tutumlarını ve bu tutumları etkileyen faktörleri incelemektir. İlk olarak bir Bilgisayar Destekli Öğretime yönelik tutum ölçeği geliştirilmiştir. Eğitim Fakültesi son sınıf öğrencilerinden BDÖ ile ilgili görüşleri istenmiş, bu görüşlerden tutum içeren ifadeler alınarak ölçek oluşturulmuştur. Ölçeğin içerik geçerliği için yedi uzmanın görüşü alınmış, en az beş uzmandan onay almayan maddeler ölçekten çıkarılmıştır. Daha sonra ölçeğin güvenirliği için ön uygulama yapılmıştır. Ön uygulamada test-tekrar test tekniği kullanılmıştır. Ölçek iki hafta ara ile aynı 103 öğrenciye iki defa uygulanmıştır. Birinci ön uygulamada alpha güvenirlik katsayısı 0,91, ikinci ön uygulamada ise 0,94 olarak hesaplanmıştır. İki ön uygulama arasındaki Pearson Momentler Çarpımı korelasyon katsayısı 0,79 olarak bulunmuştur. Ayrıca her iki ön uygulamada da ölçekte yer alan 43 maddenin madde-toplam madde korelasyonları hesaplanmıştır. Tüm bu çalışmalar sonucunda ölçeğin geçerlik ve güvenirlik yönünden istenen nitelikte olduğuna karar verilmiştir. Asıl uygulamada ise geliştirilen ölçek iki üniversitede öğrenim gören toplam 1010 öğrenciye uygulanmış ve ölçeğin alpha güvenirlik katsayısı 0,94 olarak bulunmuştur. Ayrıca yapılan açımlayıcı faktör analizi sonuçlarına göre ölçekteki 43 maddenin de tek bir faktöre yük verdikleri saptanmıştır. Verilerin analizinde T-Testi ve tek yönlü varyans analizi kullanılmıştır. Edinilen araştırma bulgularına göre, öğrencilerin BDÖ' e yönelik tutumlarının olumlu olduğu ve öğrencilerin tutumlarının öğrenim görülen üniversite, öğrenim görülen program ve cinsiyete göre anlamlı bir fark oluşturmadığı saptanmıştır. Öğrencilerin BDÖ' e yönelik tutumlarının, bilgisayar kullanma süresine göre anlamlı farklar oluşturduğu ortaya çıkmıştır. Dört yıldan fazla süredir bilgisayar kullananların tutumlarının, bir yıldan az bir süredir bilgisayar kullananlardan daha olumlu olduğu ve iki-üç yıldır bilgisayar kullananların tutumlarının bir yıldan az bir süredir bilgisayar kullananlardan daha olumlu olduğu saptanmıştır. Öğrencilerin BDÖ' e yönelik tutumlarının, bilgisayar kullanma becerisine göre anlamlı farklar oluşturduğu saptanmıştır. Bilgisayar becerisi iyi olanların tutumlarının hem becerisi orta olanlardan hem de becerisi kötü olanlardan daha olumlu olduğu ve becerisi orta olanların tutumlarının becerisi kötü olanların tutumlarından daha olumlu olduğu tespit edilmiştir. Daha önce BDÖ ile ders alan öğrencilerin tutumlarının daha önce ders almayanlardan daha olumlu olduğu saptanmıştır.
dc.description.abstractThe aim of this study is to examine the attitudes of students enrolled in the faculties of Education at Ege and Dokuz Eylül Universities toward Computer Assisted Instruction (CAI) and factors affecting these attitudes. First, an attitude scale toward CAI was constructed. Opinions of the seniors of Faculty of Education related to CAI were collected and expressions which include attitudes were selected. For the content validity study of the CAI scale, seven experts were selected and their opinions were taken about the items included in the scale. Items which were not approved by at least five experts were excluded from the scale. For the reliability study of the scale, a pilot study was carried out using test-retest method. The CAI scale was administrated to 103 students for two week interval. Internal consistency coefficients of Cronbach's Alpha was calculated for both applications and they were.91 and.94 respectively. Person Product Moment correlation coefficient between two applications was calculated as.79. Moreover item total correlations were calculated for both applications. These result proved that CAI scale was a valid and reliable scale. After construction study of CAI scale was completed, it was administrated to in 1010 students who was studying in Ege and Dokuz Eylül Universities and Cronbach's Alpha coefficient was.94. In addition, expiatory factor analysis showed that all 43 items of CAI have loaded on a single factor. Data was analysed was using t-test and one way ANOVA procedures. According to the results, the students had positive attitudes toward computer assisted instruction, and there was no gender, university or department differences. Attitudes of students who has been using computer for more than four years were more positive than the attitudes of students who has been using computer for less than one year. Moreover, attitudes of students who has been using computer for two-three years were more positive than the attitudes of students who has been using computer for less than one year. Furthermore, attitudes of students related to CAI showed differences according to their computer using skills. Students with higher computer using skills had more positive attitudes toward CAI than students moderate and low computer using skills. In addition, students with moderate level computer using skills had more positive attitudes than students with lower computer using skills. In the study, students who have taken courses through CAI showed more positive attitudes to CAI than who have not taken the course.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleEge Üniversitesi ve Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Fakültesi öğrencilerinin bilgisayar destekli öğretime yönelik tutumları
dc.title.alternativeThe attitudes of students enrolled in the Faculties of Education at Ege and Dokuz Eylül Universities toward computer assisted instruction
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Programları ve Öğretimi Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid182609
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityEGE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid162591
dc.description.pages112
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess