Show simple item record

dc.contributor.advisorOkumuşlar, Muhiddin
dc.contributor.authorÖzdemir Üzülmez, Sümeyra
dc.date.accessioned2020-12-29T07:34:12Z
dc.date.available2020-12-29T07:34:12Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-05-12
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/346017
dc.description.abstractÇalışmamızın amacı 5 ve 6 yaş grubu çocukların soyut kavramları nasılalgıladığını tespit etmek ve bu yaş grubu çocukların algı düzeylerini belirlemektir.Çalışmamız üç ana bölümden oluşmaktır.Giriş kısmında araştırmanın problem durumu, amacı, önemi, sınırlılıkları vevarsayımları anlatılmıştır.Birinci bölümde kuramsal çerçevede Gelişim tanımı, temel ilkeleri, 5-6 yaşçocukların gelişim özellikleri ile kavram tanımı ve öğrenme başlıkları altında detaylıbir şeklide anlatılmıştır.İkinci bölümde ise araştırmanın metodolojisi başlığı altında, araştırmanınmodeli, yöntemi, evren ve örneklem ile verilerin toplanması ve analizi anlatılmıştır.Araştırmamızın üçüncü bölümünde bulgular ve yorumlar yer almaktadır. Bubölümde 5 ve 6 yaş grubu çocuklara başlıca, Allah, melek, peygamber, cennet,cehennem, dua, doğruluk, iyilik, güvenilirlik, adalet, haksızlık ve saygı hakkındasorduğumuz sorular ve bu sorulara verilen cevaplar bulunmaktadır. Her kavramhakkında verilen cevaplar akabinde cevaplara yönelik yorumlar yapılmıştır.Son kısımda ise araştırmadan çıkan sonuçlara yer verilerek önerilerdebulunmuştur. vAraştırmamız Konya ilinin Karatay ilçesi Birol Polat ilkokulu Anasınıfı Cşubesinde öğrenim gören 20 öğrenci üzerinde yapılmıştır.Belirlediğimiz kavramlarla ilgili önceden hazırladığımız sorular hakkında buöğrencilerle görüşülmüş, veli izinleri alınmıştır. Görüşmeler ve sorular sohbetortamında konuşularak yapılmıştır.Araştırmamızın sonucunda 5 ve 6 yaş grubu çocukların verdikleri cevaplargenel olarak birbirine çok benzemekle beraber, bazı sorularda birbirinden çok farklıcevaplar ile de karşılaşılmıştır. Bu yaş grubundaki çocukların bazılarının kavramlarıhenüz tam tanımlayamadığı gözlemlenirken, bazı çocukların soyut kavramlarısomutlaştırarak algıladığı gözlemlenmiştir.Bu bulgular neticesinde çocukların algılama düzeyleri ile aile yapısı, aileortamı ve aldıkları eğitimin birbiriyle paralellik arz ettiği sonucuna varılmıştır.Anahtar Kelimeler: Dini Kavramlar, Ahlaki Kavramlar, 5-6 Yaş Çocuklar
dc.description.abstractThe aim of our study was to determine how children in the 5 and 6 age groupperceive abstract concepts and to determine the perception levels of children in thisage group.Our study consists of three main parts.In the introduction part, the problem state, purpose, importance, limitationsand assumptions of the research are explained.In the first part, in the theoretical framework, the definition of development,basic principles, development characteristics of 5-6 year old children, conceptualdescription and learning are explained in detail.In the second part, the research methodology, method, universe and samplecollection and analysis are explained.The third part of our research includes findings and comments. In this section,we ask the questions about these questions, and ask questions about Allah, angel,prophet, heaven, hell, prayer, truth, goodness, trust, justice, injustice and respect. Afterthe answers given about each concept, comments were made about the answers. viiIn the last part, the results of the research were included and recommendationswere made.Our study was carried out on 20 students studying at the C class of BirolPolat primary school in Karatay, Konya.These students were interviewed about the questions we had previouslydetermined and the parents' permissions were obtained. Interviews and questionswere made in the conversation.As a result of our research, the answers of 5 and 6 age group children weresimilar in general, but some questions were encountered with very different answers.While some children in this age group have not yet been able to fully define theconcepts, it has been observed that some children perceive abstract concepts byconcretizing.As a result of these findings, it was concluded that children's perceptionlevels and family structure, family environment and education received parallelism.Keywords: Religious Concepts, Moral Concepts, Children 5-6 Yearsen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.title5-6 yaş grubu çocuklarda dini ve ahlaki kavramların algılanma biçimleri (Karatay Birol Polat İlkokulu örneği)
dc.title.alternativeThe perceptions of religion and moral concepts in 5-6 years old children (Example of Karatay Birol Polat Primary School)
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-05-12
dc.contributor.departmentFelsefe ve Din Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmReligious education
dc.subject.ytmMorality
dc.subject.ytmMoral development
dc.subject.ytmMoral education
dc.subject.ytmConcept to perceive
dc.subject.ytmConcept learning
dc.subject.ytmPrimary school students
dc.subject.ytmAbstract concepts
dc.identifier.yokid10255929
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityNECMETTİN ERBAKAN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid551943
dc.description.pages132
dc.publisher.disciplineDin Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess