İngiliz Okulu`nun uluslararası topluma bakışı
dc.contributor.advisor | Tosun, Tanju | |
dc.contributor.author | Tepeciklioğlu, Ali Onur | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T07:29:27Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T07:29:27Z | |
dc.date.submitted | 2009 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/345069 | |
dc.description.abstract | ?İngiliz Okulu? kavramı İngiliz olan ya da en azından İngiliz Uluslararası İlişkiler geleneği içerisinde eğitim görmüş olan bir grup düşünürü tanımlamaktadır. Bu düşünürlerin çalışmalarının Uluslararası İlişkilere temel katkısı, uluslararası politikayı salt bir anarşiden çok bir toplum olarak tanımlayan uluslararası toplum kavramıdır. Bu görüşe göre egemen devletler salt Hobbesçu bir doğal durum içerisinde bulunmamaktadırlar. Egemen devletler sadece anarşi çatışma etrafında değil, işbirliği ve ortak çıkar etrafında etkileşimde bulunmaktadırlar ve aynı zamanda davranış pratiklerinden doğan ortak kurallara tabiidirler. Bu uluslararası politik teori görüşü genellikle Grotiyan olarak isimlendirilir. Uluslararası toplumu devletler toplumundansa tüm insanlığın toplumu olarak algılayan ve Kantiyan görüş olarak adlandırılan bir başka görüş de bulunmaktadır. Martin Wight'ın da belirttiği üzere, bu üç düşünce geleneği sürekli birbirleri ile etkileşim halindedir ve bu etkileşim uluslararası teori için bir araştırma alanı sağlar. ?Üç gelenek teorisi? olarak adlandırılan bu analitik araç, İngiliz Okulu'nun temel varsayımlarından birisidir.Üç gelenek teorisi çerçevesinde, İngiliz Okulu'nun uluslararası toplum kavramının genelde Kantiyan ve Hobbesiyan gelenekler arasında bir orta yol olarak adlandırılan Grotiyan gelenekten olduğunu söyleyebiliriz. Grotiyan uluslararası politik teori görüşü tartışmasız bir biçimde İngiliz Okulu içerisinde gelişmiş ve İngiliz Okulu ile diğer teori gelenekleri arasındaki sınırı çizmiştir. İngiliz Okulu için sınırları belirleyen bir diğer nokta ise okulun gelenekselci yöntemsel anlayışıdır. Okulun bu iki ayrıcı özelliğinin desteği ile bu çalışmada C. A. W. Manning'in okulun kurucularından biri olduğunu, ?İngiliz Okulu? isminin uygun bir isim olduğunu ve ?tanımlamak ayrım yapmaktır? ibaresinin farkında olarak, İngiliz Okulu'nun Uluslararası İlişkiler teorileri dünyasında bağımsız bir şekilde var olduğunu tartışmaktayız. Bu ?bağımsız bir şekilde var olma? ile, İngiliz Okulu'nun Amerikan teorilerine yöntemsel ve içeriksel olarak karşı olduğunu iddia etmekteyiz. | |
dc.description.abstract | The term ?English School? identifies a cluster of scholars who are English or at least educated within English tradition of International Relations. The main contribution of these scholars? studies to International Relations is the concept of international society which describes international politics as a society rather than pure anarchy. According to this concept, sovereign states are not only in a condition of Hobbesian state of nature in all meanings. Sovereign states may interact not only by in terms of anarchy and conflict but also in terms of cooperation, common interests and also they are bounded up by a common set of rules that bear from the practices of state behaviour. This view of international political theory is usually named as Grotian conception. There is another view named as Kantian conception defines international society is not a society of states but a society of all mankind. As Martin Wight points out, these three traditions of thought are always interacting with each other and provide a research area for international theory. This analytical tool called ?three traditions theory? is one of the main assumptions of the English School.Within the framework of three traditions theory, we can say that English School?s conception of international society is a Grotian one and usually seem as a via media between Hobbesian and Kantian traditions. This Grotian conception of international political theory is definitely grown up within English tradition of International Relations and draws the line between other theory traditions and the English School. Another point that draws the line for the English School is its traditionalist methodology. With support of these two distinctive features of the school, within this study we argue that C. A. W. Manning is one of the founders of the school, the name ?English School? is an appropriate one and by the consciousness of ?definition means distinction? phrase, the English School exists independently in International Relations theories realm. With this ?independently existence?, we claim that English School methodologically and essentially opposes the American view of International Relations. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Uluslararası İlişkiler | tr_TR |
dc.subject | International Relations | en_US |
dc.title | İngiliz Okulu`nun uluslararası topluma bakışı | |
dc.title.alternative | The English School's approach to international society | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Uluslararası İlişkiler Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | English School Theory | |
dc.subject.ytm | Boundary | |
dc.subject.ytm | International policy | |
dc.subject.ytm | International relations | |
dc.identifier.yokid | 346790 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | EGE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 241313 | |
dc.description.pages | 137 | |
dc.publisher.discipline | Uluslararası İlişkiler Bilim Dalı |