Show simple item record

dc.contributor.advisorGöksel, Ahmet Bülent
dc.contributor.authorÖzgül, Nermin
dc.date.accessioned2020-12-29T07:29:25Z
dc.date.available2020-12-29T07:29:25Z
dc.date.submitted2009
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/345065
dc.description.abstractKüreselleşmeyle birlikte ülke ekonomilerinin ölçeklerindeki büyüme, yoğunluğu daha da artan uluslararası rekabet ve iletişimin görülmemiş bir hız ve içerik kazanmasıyla olgunlaşan tek dünya pazarı, firmaları uluslararası pazarlarda uygulayacakları pazarlama stratejilerini, uzun dönemde hedef pazarların toplumsal değerleri açısından yeniden gözden geçirmeye zorlamaktadır. Özellikle uluslararası pazarlarda yaşanan rekabete, hızlı değişim sonucu ortaya çıkan belirsizlik eklendiğinde, küresel pazarlarda faaliyet gösteren işletmelerin, pazarda varlıklarını devam ettirebilmeleri için farklılık yaratmaları kaçınılmaz olmuştur.Küreselleşmenin engellenemez bir biçimde gelişmesi, her alanda değişimler yarattığı gibi işletmelerin faaliyet alanlarında ve pazar yapılarında da bir değişime neden olmuştur. İşletmeler küreselleşmeyle birlikte ekonominin de büyümesi ile pazardaki varlıklarını devam ettirmekte zorlanmıştır. Var olan pazarlama iletişim elemanları, gelişen ve değişen pazar yapısı için yetersiz kalmış ve bu durum bütünleşik pazarlama iletişimi elemanlarına kapı açmıştır.Fakat zamanla, ürün ve hizmetlerin çeşitlenmesi, pazarın genişlemesi, ürün kalitesi ve bilginin önem kazanmasıyla beraber tüketicinin bilinçlenmesi ve tercihlerinin değişmesi gibi birçok sebep işletmeleri değişim ve rekabet ortamında bırakmıştır. Bu rekabet ortamında işletmeler, müşterilerini ellerinde tutabilmek, yeni müşteriler edinebilmek ve büyük bütçeli işletmeler karşısında, pazardaki varlıklarını sürdürebilmek için farklı pazarlama stratejileri kullanmak zorunda kalmışlardır.Bu bağlamda, günümüzde sürekli değişim yaşayan iş dünyasının gereksinimlerinin doğal sonucu olarak, pazarlamanın öğeleri de sürekli yenilik ve değişiklik göstermektedir. Pazar yapılarında, tüketici ihtiyaçlarında, pazarların yerleşim bölgelerinde, satışa sunulan mal ve hizmet çeşitlerinde oluşan değişiklikler karşısında, doğal olarak pazarlama yöntemleri ile satış güçlerinin organizasyonlarında da değişikliklerin olması kaçınılmazdır. Bu da beraberinde, ucuz maliyetli, işletme için farkındalık yaratan, pazarda tutunmasını sağlayan, tüketiciye en akılda kalacak biçimde ulaşan bir pazarlama stratejisi olan gerilla pazarlamayı kullanmaya itmiştir.
dc.description.abstractBy the globalization, the growth of the country?s economy?s scale, further increasing the intensity of international competition and the content of communications? gaining with an unsighted speed of one-world market, firms in international markets to implement marketing strategies in long-term target markets of social value is forced to revise. The competition in internetional markets, especially in added as a result of rapid changes resulting uncertainty, businesses operation in global markets for continuing presence in the market has been inevitable to make a difference.Globalization in a way that development can not be blocked, creates changing in all areas as business activities in the area and led to a change in market structure. Business with globalization and economy?s growth, assets are difficult to continue in market. Existing elements of marketing communications for developing and changing market structure has been insufficient the integrated marketing communications personnel.But over time, to diversify products and services, like market expansion, product quality by the winning on the importance of knowledge and awareness of consumer preferences changings many reasons has left the businesses in the changing and competitive environment. Business? in this competitive environment have had to use different marketing strategies to keep customers in their hands, to obtain new customers to survive their existance against the large budget businesses.In this context, as a natural result the needs of today?s constantly changing world of work experience, the marketing items continue innovation and differences. In market structure, consumer needs, the market in residential areas, types of goods and services offered for sale in the face of the changes that occur in natural as sales and marketing methods, changes in the organization of power that is inevitable. This along, cheap cost, for businesses to create awareness, to hold in the market, allowing consumers Access to the most memorable stay wit a marketing strategy, guerilla marketing is to use it.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectHalkla İlişkilertr_TR
dc.subjectPublic Relationsen_US
dc.subjectİletişim Bilimleritr_TR
dc.subjectCommunication Sciencesen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleBütünleşik pazarlama iletişiminde gerilla pazarlama stratejilerinin kullanılması
dc.title.alternativeThe using of guerilla marketing strategies in intergrated marketing communications
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentHalkla İlişkiler ve Tanıtım Anabilim Dalı
dc.subject.ytmGuerilla marketing
dc.subject.ytmMarketing communication
dc.subject.ytmMarketing
dc.subject.ytmIntegrated marketing
dc.subject.ytmMarketing methods
dc.subject.ytmModernism
dc.subject.ytmMarketing strategies
dc.identifier.yokid346825
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityEGE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid241308
dc.description.pages267
dc.publisher.disciplineHalkla İlişkiler Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess