Show simple item record

dc.contributor.advisorAtçı, Baransel
dc.contributor.authorDuygun, Adnan
dc.date.accessioned2020-12-29T07:29:17Z
dc.date.available2020-12-29T07:29:17Z
dc.date.submitted2001
dc.date.issued2018-10-24
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/345043
dc.description.abstractGelişen ve değişen dünya ile birlikte, organizasyonların içinde yaşadığı ortam gittikçe karmaşıklaşmaktadır. Bütün bu gelişmelerle baş edebilmek ve varlıklarını sürdürebilmek için, organizasyonlar dönüşüme ve bilgiye gereksinim duymaktadır. Bu durumda, öğrenme ve öğrenen bir organizasyon olma, bu dönüşümü gerçekleştirmek ve bilgiyi elde etmek ve hatta üretmek açısından önem kazanmaktadır. Ayrıca, sistem düşüncesi ve sistem dinamikleri kavramları öğrenen bir organizasyon kurmada önemli rol oynarlar. Bu çalışmada, öğrenen organizasyonlarla ilgili temel kavramlar, yeni bir düşünce tarzı olan sistem düşüncesi disiplini ve bir sistemin modellenmesi için bilgisayar ortamında grafiksel bir dil yaratan sistem dinamikleri incelenmiştir. Bilgisayar ortamında, örnek olaya dayalı bir öğrenme laboratuarı yaratılmıştır. Bu laboratuarda yöneticilerin nasıl stratejiler geliştirip, bu stratejilerden öğrenebildiği sistem dinamikleri modeli ile gösterilmiştir. Bu çalışmanın sonucunda, sistem düşüncesi disiplini ve sistem dinamiklerinin, yöneticilere öğrenen organizasyon kurma konusunda yol göstermede önemli bir rol oynadığı anlaşılmıştır. Ayrıca, öğrenen bir organizasyonun kullandığı önemli araçlardan birinin öğrenme laboratuarları olduğu anlaşılmıştır. Yöneticiler öğrenme laboratuarında strateji geliştirerek, kendi düşüncelerini sorgulama, tartışma ortamında birbirlerinden öğrenme imkanı bulmaktadır. Bu bakımdan, öğrenme laboratuarları etkili bir araç olarak yöneticilere yardımcı olmaktadır ve yöneticiler, öğrenme laboratuarlarını kullanarak, gerçek dünyayı simule edebilmektedir.
dc.description.abstractTogether with developing and changing world, the environment where organizations live in is getting more complex. Organizations need transformation and knowledge to cope with all these developments and to continue their existence. Under this situation, learning and being a learning organization is getting important to realize this transformation and to get information and even to produce information. Furthermore, the concepts of systems thinking and system dynamics play an important role to build a learning organization.In this study, the basic concepts of learning organizations, the discipline of systems thinking as a new way of thinking, system dynamics as a graphical language for building a model of a system in a computer environment are examined. In computerized environment, a learning laboratory which is based on a case, is built. It is illustrated that how managers develop strategies, and learn from these strategies at the learning laboratory by system dynamics model.At the end of this study, it is understood that the discipline of systems thinking and system dynamics play an important role to lead the managers to build a learning organization. Also, it is understood that learning laboratories are one of the important tools for learning organizations. Managers find an opportunity to inquiry their ideas, and learn from each other in a discussion environment by developing strategies at the learning laboratory. In this respect, the learning laboratories helps managers as an effective tool, and managers can simulate the real world by using learning laboratories.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleBuilding a learning organization by using systems thinking and system dynamics
dc.title.alternativeSistem düşüncesi ve sistem dinamikleri kullanılarak bir öğrenen organizasyonun kurulması
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-10-24
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10218211
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityYEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid514109
dc.description.pages127
dc.publisher.disciplineYönetim ve Organizasyon Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess