Show simple item record

dc.contributor.advisorKaya, Çetin
dc.contributor.authorTüfenkçi, Güçlü
dc.date.accessioned2020-12-29T07:29:12Z
dc.date.available2020-12-29T07:29:12Z
dc.date.submitted2003
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/345025
dc.description.abstractÖZET Günümüz çetin rekabet şartlan havayollarını işletme maliyetlerini düşürmeleri için zorlamaktadır. Bu amaca ulaşmak için bütün yollar ve yöntemler güvenliğin havayolu işletiminde birinci önemli etken olduğu da dikkate alınarak; rasyonel olarak gözden geçirilmek zorundadır. Bu konu; yakıt taşımacılığı ve yakıt tasarrufunun ayrılmaz parçasıdır. Bu süreçte havayolu ekonomisi, havayolu yönetimi, uçuş işletme, bakım yönetimi, uçağın teknik durumu gibi çok çeşitli konular göz önüne alınmıştır. Bu tez çalışması Boeing 737-800 uçak tipinin yakıt tasarruf teknikleri ve özallikle yakıt taşımacılığı konusundaki performans değerlendirmesini içermektedir. Boeing 737-800 uçak tipinin performans değerlendirmesi seyahat uzunluğuna gore yakıt taşıma kapasitesinin testi ile yürütülmüştür. Boeing 737-800 uçak tipi yakıt taşıma kabiliyetini ölçmeden önce altı değişik uçak tipi ve üç değişik uçak üretici firmanın uçaklarını karşılaştırdım. Bu uçaklar sırasıyla Boeing 737-400, Boeing 737-500, Boeing 737-800, Avro RJ70, Avro RJ100 ve Airbus 310. Daha önceden belirlenen kriterlere göre bu uçak tiplerinin yakıt taşıma kabiliyetleri karşılaştınlmıştır. Bu çalışmada Jeppesen Access Software (JAS Windows®) fazlasıyla faydalanılmıştır. Sayısal hesaplamalar değişik seyahat uzunluklarında Boeing 737-800 uçak tipinin yakıt taşıma kapasitesinin karşılaştırlılması için yürütülmüştür. Anahtar Kelimeler: Yakıt Taşımacılığı, Seyahat Mesafesi, Başabaş Noktası Fiyat Oranı XX11
dc.description.abstractABSTRACT Today's tough competitive environment forces airlines to reduce their operational costs in every facet of their business. All ways and means to achieve this goal have to be rationally envisaged, safety being of course the prime factor in any airline operation. This issue is essential in fuel tankering and fuel conservation. A wide variety of different aspects have to be taken into consideration in this process, such as airline economics, airline management, flight operations, maintenance management, technical condition of aircraft. This thesis involves performance evaluation of the Boeing 737-800 aircraft's fuel conservation techniques and especially fuel tankering. The performance evaluation of Boeing 737-800 aircraft is conducted by testing its fuel tankering capability as to trip distance. Before testing the fuel tankering capability of Boeing 737-800 aircraft, I compared six different aircraft types and three different aircraft manufacturers' aircrafts. These aircrafts are Boeing 737-400, Boeing 737-500, Boeing 737-800, Avro RJ70, Avro RJ100 and Airbus 310. These aircraft types' fuel tankering capabilities are compared as to previously specified criteria. Jeppesen Access Software (JAS Windows®) has a further contribution of this work. Numerical calculations are conducted to demonstrate and compare efficiency of Boeing 737-800 aircraft's fuel tankering in different trip distances. Keywords: Fuel Tankering, Trip Distance, Break-even Price Ratio XXIen_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleFuel conservation, economical and operational aspects of fuel tankering in airline inoustry
dc.title.alternativeYakıt tasarrufu, ekonomik ve işletme yönleri ile havayolu endüstrisinde yakıt taşımacılığı
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmFuel transportation
dc.subject.ytmAirline transport
dc.subject.ytmFuel saving
dc.subject.ytmFuels
dc.subject.ytmAirline companies
dc.identifier.yokid141748
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityYEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid137328
dc.description.pages233
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess