Show simple item record

dc.contributor.advisorAltuner, Doğan
dc.contributor.authorKuru, Ayşegül
dc.date.accessioned2020-12-29T07:29:10Z
dc.date.available2020-12-29T07:29:10Z
dc.date.submitted2003
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/345018
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı Türkiye'deki elektronik devlet (e-devlet) hizmetlerine yönelik bir uygulama ve talebi sunmaktır. Bu çalışmanın amacı doğrultusunda e-devlet tanımı `devlete ait herhangi bir kurum ya da kuruluşla internet üzerinden yada web yolu ile etkileşim`dir.Bu çalışma kamu sektörü, kamuda bilişim, e-devlet devrimi, vizyonu, nitelikleri ve başarı etkenleri, e-devlette ilişkiler, global açıdan e-devlet incelemesi, Türkiye'de e-devlet, İstanbul Portalı için kamu oyu araştırması ve sonuçtan oluşmaktadır.Kamu oyu araştırmasından elde edilen kritik bilgilere ek olarak, bu çalışmayla vatandaş ve iş dünyasının İstanbul Portalından hangi hizmetlere online erişmek istediği ortaya çıkarılmaktadır. Bu çalışma vatandaşın ve iş dünyasının e-devlet ihtiyaç ve isteklerini karşılamak ve tatmin etmek üzere devlet tarafından yapılacak çalışmalara ve internet yatırımlarına yardım etmeye odaklanmıştır. Elektronik devlete geçişte talebin ve diğer etkenlerin anlaşılması devletin vatandaş ve iş dünyası için daha büyük faydalar üretmesini sağlayacaktır.
dc.description.abstractThe purpose of this thesis is to present a research for electronic government (e-government) services demand and applications in Turkey. For the purposes of this research, e-government is defined as `electronic government services, that is, any interaction one might have with any government body or agency, using the Internet or World Wide Web.`This paper outlines the public sector features, government in the information sector, e-government revolution, e-government perspectives, e-government features and success factors, e-government relationships, the global e-government study, e-government services in Turkey, and public survey for Istanbul Portal and finally conclusions.In addition to the critical findings from the public survey, this thesis distinguishes itself in asking users – citizens, businesses – what services they wish to access online from Istanbul Portal. This thesis is the first to focus on actual citizen and business wants and needs with the objective of helping governments target their Internet investments and maximize e-government citizen and business satisfaction. By better understanding the demand equation and the drivers behind e-government adoption, governments can create greater value for citizens and businesses.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectKamu Yönetimitr_TR
dc.subjectPublic Administrationen_US
dc.subjectMühendislik Bilimleritr_TR
dc.subjectEngineering Sciencesen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleElectronic government services and a public survey in İstanbul
dc.title.alternativeElektronik devlet hizmetleri ve Istanbul'da bir anket uygulaması
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.subject.ytmElectronic government
dc.identifier.yokid10147580
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityYEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid457390
dc.description.pages82
dc.publisher.disciplineİşletme Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess