Show simple item record

dc.contributor.advisorGünyaşar, Varol
dc.contributor.authorErdoğdu, Tamer
dc.date.accessioned2020-12-29T07:28:52Z
dc.date.available2020-12-29T07:28:52Z
dc.date.submitted2004
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/344962
dc.description.abstractJandarma Birliklerine daha etkin ve hızlı bir muhabere hizmeti vermek isteyen Jandarma Muhabere Sınıfı, muhabere cihazlarının bakım onarımına ve bu bakım onarım faaliyetlerinin gerçekleştirildiği bakım onarım merkezlerinin yerlerinin seçimine ayrı bir önem vermektedir. Etkin ve hızlı bir muhabere sistemi cihazların kullamlabilirliğinin arttırılması ile, yani arızalı cihazların daha kısa sürede onarılarak hizmete sunulmasıyla mümkün olacaktır. Jandarma Muhabere Sınıfı kısa sürede muhabere cihazlarının onarımını yapmak ve cihazları görev yerinde hazır edebilmek için özellikle depo ve orta seviye onarımlarına önem vermektedir. Burada, depo onarım merkezlerinin yerlerinin seçimine ve orta seviye onarım merkezlerinin depo onaran merkezlerine tahsisine yönelik olarak, minimum taşıma süresi ve maliyeti ile cihaz yoğunluğu ve kısa sürede onarım gibi çeşitli kriterleri dikkate alan bir Çok Amaçlı Programlama Modeli önerilmektedir. Bu tez çalışmasının amacı; Jandarma Muhabere Sınıfı için depo onarım merkezlerinin yerlerinin belirlenmesinde ve orta seviye onarım merkezlerinin bu merkezlere tahsisinde kullanabilecek olan, özellikle taşıma süre ve maliyetleri ile onarım süresini azaltan ve cihazların kullamlabilirliğini arttırmayı hedefleyen bir modelleme yaklaşımı geliştirmektir. Böylelikle; Jandarma Muhabere sınıfı sorumlu olduğu muhabere hizmetini en etkin ve hızlı bir şekilde gerçekleştirebilecek ve Jandarma birliklerinin verimlilikleri arttınlabilecektir. Model maksimum mesafeyi azaltmak için tek merkezli çözüldüğünde mesafe 1073km. bulunmuştur. Oysa, mevcut sistemde bu mesafe 1410 km.dir. Ancak tek depo onarım merkezi taşıma süresini veya mesafeyi 600km.ye indirebilmek için yeterli değildir. Bu mesafe özel kargo şirketlerince bir günlük taşıma mesafesi olarak kabul edilmektedir. Model iki merkezli çözüldüğünde maksimum mesafe 628km.ye kadar azaltılabilmektedir. Yine de bir günlük taşıma mesafesi iki depo tesisiyle de elde edilememiştir. Bundan dolayı model çok sayıda depo onarım merkezi için çözülmüş ve çeşitli taşıma mesafeleri bulunmuştur. xı
dc.description.abstractThe Gendarmerie Signal Corps, who wishes to provide a more effective and quick communication service to Gendarmerie forces, is paying a particular attention in the repair and maintenance of communication equipments and in the site selection of repair center where the Signal Corps executes repairing and maintenance activities. An effective and fast communication system might be possible with increasing the usability of devices, namely with servicing faulty devices in a short period of time. The Gendarmerie Signal Corps is especially paying attention to depot and intermediate repair in order to repair communication equipments and get the equipments ready in the task field. Therefore, it has been proposed to develop a multiobjective programming model which considers the various objectives and criteria like the minimum transportation time and cost, intensity of equipment and short repair cycle time, as to generate solutions for selecting the location of depot repair center and allocating the intermediate repair centers to the depot repair center. The objective of this thesis study is to develop a modelling approach that can be used by the Gendarmerie Signal Corps in determining the location of the depot repair center and allocating the intermediate repair centers with respect to this center, while decreasing the transportation time and cost with repair cycle time and increasing the usability of devices. Thus, the communication service which is the responsibility of the Gendarmerie Signal Corps would be performed in a more effective and faster way and also the operational readiness of the Gendarmerie forces would be increased. When the model solved for one center to minimize the maximum distance, the distance is found 1073 km. Whereas, in the existing system this distance is 1410 km. However, one depot repair center is not enough for decreasing the transportation time or the distance to 600 km., the distance accepted by the private cargo companies as one day' s transportation distance. When the model solved for two center the maximum distance could be decreased to 628 km. However, the one day' s transportation distance cannot be achieved by two depot facilities. So the model was solved for numbers of Depot Repair Center and various transportation distances have been found.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectKamu Yönetimitr_TR
dc.subjectPublic Administrationen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleModelling of repair and maintenance facilities location: An application in Gendarmerie Signal Corps
dc.title.alternativeOnarım ve bakım tesisleri yerinin modellenmesi: Jandarma Muhabere sınıfında bir uygulama
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.subject.ytmSite selection
dc.subject.ytmFacility layout
dc.subject.ytmMilitary installations
dc.subject.ytmGendarmerie
dc.subject.ytmJandarma Integrated Communication System
dc.subject.ytmGendarmerie General Command
dc.subject.ytmModelling
dc.subject.ytmMaintenance repairing system
dc.subject.ytmMaintenance repairing
dc.identifier.yokid164817
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityYEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid148118
dc.description.pages84
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess