Show simple item record

dc.contributor.advisorAltuner, Doğan
dc.contributor.authorÖzey, Cem Yaşar
dc.date.accessioned2020-12-29T07:28:40Z
dc.date.available2020-12-29T07:28:40Z
dc.date.submitted2004
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/344920
dc.description.abstractBu yüksek lisans tezinde veritabanlı pazarlamanın süpermarketlerdeki şu anki durumu incelenmiştir. Veritabanlı pazarlama, genellikle müşteri ilişkileri yönetimi ile bağdaştırılıp enformasyon sistemlerinin uygulamalarıyla doğrudan pazarlamayı ilgilendirmektedir. Veritabanlı pazarlama şu anki durumunda birçok farklı endüstride ve aynı endüstri içinde birçok şirkette kullanılmaktadır. Veritabanlı pazarlamanın taraftarı olan kişiler genelde bu yöntemin rekabet avantaju getiren rolünden bahsetmektedirler. Ancak incelemeler ve araştırmalar oldukça az sayıda süpermarketin bunu gerçekleştirdiğini ortaya koymuştur. Bu yüksek lisans tezi sürücüleri, geliştirme aşamalarım, sahanın son durumunu ve veritabanlı pazarlamanın engellerini tartışmıştır. Sürücüler doğrudan pazarlamanın değişen rolünü, maliyet yapısını, teknolojiyi ve ekonomik şartları kapsamaktadır. Veritabanlı pazarlamanın çok yönlülüğünün tek tek şirketlerdeki gelişmesi burada tartışılan dört ayrı modelle tanımlanmıştır. Bu modellerin bu tip sistemlerin nasıl başladığı ve gelişimin en son aşamasında uzlaşırken, orta fazların tanımlamalarında nasıl farklılaştıkları ortaya konmuştur. Veritabanlı pazarlama bazı süpermarketler tarafından stratejik ve taktiksel rekabet avantajı olarak görülürken diğerleri için tam tersi olmaktadır. Veritabanlı pazarlamaya olan engeller, çevresel, teknik, pazarlama ve stratejik engelleri de içerek şekilde detaylı bir şekilde tartışılmıştır. Bu yüksek lisans tezinin diğer bir gayesi veri ambarının perakendeye uygunluğunu tavsiye etmektir. Ben öncelikli olarak bu enformasyon sisteminin genel görünümünü ortaya koyup daha sonra bir durum çalışmasının detayına girerek önemli meselelerine dikkat çektim. Bu yüksek lisans tezinin sonunda Türkiye'nin en büyük supermarket zincirlerinden birinin veri ambarı konusunundaki durum çalışması verilmiştir. Bu tez çalışmamda bana danışmanlık yapan sayın Prof. Dr. Doğan Altuner'e ve bana desteklerini hiçbir zaman esirgemeyen aileme ve X firmasına çok teşekkür ediyorum.
dc.description.abstractThis master thesis surveys the current state of database marketing in supermarkets. Database marketing, usually associated with customer relationship marketing (CRM), is concerned with the application of information systems to direct marketing. The current state of database marketing varies widely across industries and even between companies within the same industry. Proponents of database marketing speak often and loudly of its role as a source of competitive advantage. Yet surveys of database practitioners show few supermarkets realize significant advantages from their systems. This master thesis discusses the drivers, the stages of development, the current state of the field, and the obstacles to database marketing. The drivers include the changes in the roles of direct marketing, cost structures, technology, and economic conditions. The development of database marketing sophistication in individual firms is described by a number of models, four of which are discussed here. These models agree on how such systems are started and their ultimate stage of development, but differ in how they describe the middle phases. Database marketing is seen as a source of strategic and tactical competitive advantage by some supermarkets and a competitive burden or strategic necessity by others. Obstacles to database marketing, including environmental, technical, marketing, and strategic problems, are discussed in detail. Another objective of this master thesis is to advise on the suitability of data warehousing and data mining in a retail environment. I first describe the general aspects of this information system and later give a detailed analysis of a particular case study to highlight important issues. Finally both the pros and cons have been discussed. At the end of this master thesis, data warehouse case of X, which is one the biggest retail company in Turkey, is given. I thank my adviser Prof. Dr. Doğan Altuner and the company X very much. Without them I cannot finish my master thesis and special thanks to my family. They always support me.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleDatabase marketing in supermarkets
dc.title.alternativeSüpermarketlerde veritabanlı pazarlama
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid164879
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityYEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid148127
dc.description.pages109
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess