Love in Shakespeare`s three plays:Romeo & Juliet,Trolius & Cressida,Anthony & Cleopatra
dc.contributor.advisor | Çapan, Cevat | |
dc.contributor.author | Bedük, Selen | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T07:28:33Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T07:28:33Z | |
dc.date.submitted | 2004 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/344900 | |
dc.description.abstract | Çoğu Shakespeare trajedisin'de ki bunlar sırasıyla; Romeo ve Juliet, Troilus veCressida, Antony ve Cleopatra ile aşk teması medeniyetin başından bu yana her zamanedebiyatın konusu olmuştur. Bahsettiğim trajediler kronolojik sıraya konulduğundatoplumsal etkinin aşıkların yaşına oranla baskısnın arttığını ortaya çıkarıyor. Budurumda Romeo ve Juliet tutkulu ama güçsüz çocuklar; Troilus ve Cressida genç aşıklarama toplumun yüklediği baskı altında kalmışlar; Antony ve Cleopatra hayatlarındasonsuz gücü ayrıca cinselliği en dorukta yaşadıkları yaştalar. Geriye dönüp bahsi geçentrajedilerin sırasına baktığımızda, Romeo ve Juliet'in en baştan içten, çok doğal vekendi sonuçlarına katlanılmış olduğunu görüyoruz. Sonra, Troilus'un yanılsaması veson olarak Antony ve Cleopatra'nın duygusal tecrübelerinin doruğunda olmalarındangörünüyor ki, Shakespeare bu oyunlardaki gruplara göre kendini değerlendirmişolabilir. Aşkın farklılığı sırasıyla yaşanan tecrübelerle yansıtılmıştır. BöyleceShakespeare'in bahsi geçen üç oyunun ortak konuları, davranışları ve bunlarınarasından aşk, savaş gibi konular ve en önemlisi belki de iki kişinin arasında yaşananaşkın ölümü bile yenebileceği olgusu kullanılan dil farklılığı ve çeşitliliği yönündenincelenmiştir | |
dc.description.abstract | Mostly in Shakespeare?s tragedies and in these three; Romeo and Juliet, Trolius andCressida, Antony and Cleopatra the theme of love the beginning of civilization has beenthe theme of literature. It is worth noticing that the three tragedies I have mentioned,when arranged in the usual chronological as here, show the rhetoric of society asworking with steadily increasing effect as the lovers themselves grow older. In this way,Romeo and Juliet are passionate but powerless children; Troilus and Cressida are younglovers oppressed by the important social roles their world imposes on them; Antony andCleopatra are at the end of their lifetimes of infinite power and indulged eroticism. As ifShakespeare aligned himself with different age groups as he himself grew older.Whenwe look back over this sequence of tragedies, the surprising diversity of love experiencepresented in order. Three plays share common themes and attitudes, among them love,war and the notion that love between two people can conquer even death issuesexamined by the language usage differentiation and variety | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | İngiliz Dili ve Edebiyatı | tr_TR |
dc.subject | English Linguistics and Literature | en_US |
dc.title | Love in Shakespeare`s three plays:Romeo & Juliet,Trolius & Cressida,Anthony & Cleopatra | |
dc.title.alternative | Shakespeare'in üç oyununda aşk:Romeo ve Juliet,Trolius ve Cressida,Antoni ve Kleopatra | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İngiliz Dili ve Edebiyatı Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 9007545 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | YEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 209037 | |
dc.description.pages | 46 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |