Show simple item record

dc.contributor.advisorÇapan, Cevat
dc.contributor.authorBedük, Selen
dc.date.accessioned2020-12-29T07:28:33Z
dc.date.available2020-12-29T07:28:33Z
dc.date.submitted2004
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/344900
dc.description.abstractÇoğu Shakespeare trajedisin'de ki bunlar sırasıyla; Romeo ve Juliet, Troilus veCressida, Antony ve Cleopatra ile aşk teması medeniyetin başından bu yana her zamanedebiyatın konusu olmuştur. Bahsettiğim trajediler kronolojik sıraya konulduğundatoplumsal etkinin aşıkların yaşına oranla baskısnın arttığını ortaya çıkarıyor. Budurumda Romeo ve Juliet tutkulu ama güçsüz çocuklar; Troilus ve Cressida genç aşıklarama toplumun yüklediği baskı altında kalmışlar; Antony ve Cleopatra hayatlarındasonsuz gücü ayrıca cinselliği en dorukta yaşadıkları yaştalar. Geriye dönüp bahsi geçentrajedilerin sırasına baktığımızda, Romeo ve Juliet'in en baştan içten, çok doğal vekendi sonuçlarına katlanılmış olduğunu görüyoruz. Sonra, Troilus'un yanılsaması veson olarak Antony ve Cleopatra'nın duygusal tecrübelerinin doruğunda olmalarındangörünüyor ki, Shakespeare bu oyunlardaki gruplara göre kendini değerlendirmişolabilir. Aşkın farklılığı sırasıyla yaşanan tecrübelerle yansıtılmıştır. BöyleceShakespeare'in bahsi geçen üç oyunun ortak konuları, davranışları ve bunlarınarasından aşk, savaş gibi konular ve en önemlisi belki de iki kişinin arasında yaşananaşkın ölümü bile yenebileceği olgusu kullanılan dil farklılığı ve çeşitliliği yönündenincelenmiştir
dc.description.abstractMostly in Shakespeare?s tragedies and in these three; Romeo and Juliet, Trolius andCressida, Antony and Cleopatra the theme of love the beginning of civilization has beenthe theme of literature. It is worth noticing that the three tragedies I have mentioned,when arranged in the usual chronological as here, show the rhetoric of society asworking with steadily increasing effect as the lovers themselves grow older. In this way,Romeo and Juliet are passionate but powerless children; Troilus and Cressida are younglovers oppressed by the important social roles their world imposes on them; Antony andCleopatra are at the end of their lifetimes of infinite power and indulged eroticism. As ifShakespeare aligned himself with different age groups as he himself grew older.Whenwe look back over this sequence of tragedies, the surprising diversity of love experiencepresented in order. Three plays share common themes and attitudes, among them love,war and the notion that love between two people can conquer even death issuesexamined by the language usage differentiation and varietyen_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİngiliz Dili ve Edebiyatıtr_TR
dc.subjectEnglish Linguistics and Literatureen_US
dc.titleLove in Shakespeare`s three plays:Romeo & Juliet,Trolius & Cressida,Anthony & Cleopatra
dc.title.alternativeShakespeare'in üç oyununda aşk:Romeo ve Juliet,Trolius ve Cressida,Antoni ve Kleopatra
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİngiliz Dili ve Edebiyatı Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid9007545
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityYEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid209037
dc.description.pages46
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess