dc.contributor.advisor | Çapan, Cevat | |
dc.contributor.author | Alpgiray, Tual | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T07:28:32Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T07:28:32Z | |
dc.date.submitted | 2005 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/344896 | |
dc.description.abstract | ÖZET Dram sanatı, yüzyıllar boyunca, tiyatro yazarlarının elinde kendi insanlarına günlük yaşamın artı ve eksilerini göstermek için kullandıkları bir araç olmuştur. Bununla beraber, günlük yaşam, insanların iyi ve kötü yönlerinin bir araya gelmesiyle oluşmaktadır. Bu kısırdöngüyü değiştirmek gücü ise yine insanların elindedir. Çözümleri ne olursa olsun, yaşamın yanlışlarım gün ışığına çıkarmak aktörlerin işidir. Tüm zamanların en önemli oyun yazarlarından biri olan Shakespeare de kendi yöntemlerini kullanarak bahsedilen döngünün çözümüne ulaşmaya çalışmıştır. Bir çok otorite tarafından edebi hırsızlıkla suçlanmış, ve hatta oyunlarını kendisinin yazmadığı iddia edilmiştir. Diğer taraftan, hayatı ve eserleri, birçok edebi kişiliğin hayatına ve eserlerine ilham kaynağı olmuştur. Geçmiş yüzyıllarda, Shakespeare' in edebiyat dünyasına katkıları farklı eserlerde ortaya çıkmıştır. Bunun en önemli sebebi, anlatmak istediği şeyleri oldukça başarılı bir şekilde anlatmış olmasıdır. Dile getirdikleri aşk ve nefret, yaşam ve ölüm, kıskançlık ve intikam, illüzyon ve gerçekler, güç ve politika, iyi ve kötü ile ilgilidir. Böylece insanlık gerçeğini ortaya koymuştur. Shakespeare'den yaklaşık dört yüz sene sonra doğmuş olan Edward Bond, ondaki potansiyeli görmüş ve anlamış, Shakespeare' in en ünlü trajedisi olan King Lear/ başka bir tiyatro eserine adapte etmiştir. Böylece Kral Lear'ın başına gelenlerin sebeplerinin altım çizerek modern zamanın politik ve sosyal yanlışlarını göstermiştir. Bond, Kral Lear'a acı veren acımasızlığı göstermeye çalışmıştır. Toplumun özündeki beklentilerden kaynaklanan aile bağları, politik ve sosyal hiyerarşi bu acımasızlığın ana nedenleridir. Her iki yazar da bize şunu söylemeye çalışmaktadır; her birey toplumdaki statüsüyle vardır ve bu toplum kendi kendine katılaşan bir baskı mekanizmasıdır. Tezimin amacı, her iki yazarın da kendi bakış açılan doğrultusunda toplumdaki sosyal, kültürel ve politik sistemleri izleyip bize olan etkilerini nasıl yansıttıklarını incelemeye ve belirlemeye çalışmaktır. Her iki yazarın da bahsedilen etkileri okuyucuya sunarken kullandıkları ortak araçlar ise oyun içindeki karakterler, bilerek oyuna yerleştirilen illüzyonlar ve bu illüzyonlar altında gerçekleri simgeleyen dili kullanma ustalığıdır. Aralarındaki fark ise Shakespeare'in bize bu etkileri sadece göstermekle yetinmiş olmasıdır, Bond'un ise bizden bunlara bir çare bulmamızı istemesidir. VI | |
dc.description.abstract | ABSTRACT Throughout the centuries, the art of Drama has been the greatest tool -and weapon- in the hands of the playwrights to show their fellowmen the pros and cons of the daily life. However, daily life emerges from the pros and cons of the human beings. Life, itself, is a constant circulation; yet, it is the mankind who holds the power to make a change in it. Thus, the actors on stage articulate the defects with the expectation for dragging the solutions out into the light. Shakespeare, one of the greatest playwrights of all times, did the same thing in his own way. He has been considered as a plagiarist by some scholars; some others have claimed that it was not Shakespeare who wrote 'his' plays. On the other hand, his life and works have inspired the life and works of many others. His contributions to the literary world have been embodied many times throughout the past centuries, for he was simply very good at expressing what he wanted to say and even much more than that. What he said was about love and hate, life and death, jealousy and revenge, appearance and reality, power and politics, good and evil. What he said was all about mankind. Perceiving the potentiality, Edward Bond, who was born almost four centuries later, adapted Shakespeare's most outstanding tragedy King Lear into a play to show the political and social defects of our modern times, underlying the motives that led Shakespeare's Lear to do what he did; Bond has tried to show the cruelty King Lear suffered from. Familial ties and political- social hierarchy emerging from the essential requirements of the society are the main causes of this cruelty. Both playwrights tell us that we are defined by our status in the society which is the machine that reinforces itself through oppression. The aim of this thesis is to show how these two playwrights recognized the social, cultural and political systems and manifested the ways they effect us. The means of this demonstration are the distinguished characters and their distinguished language which intelligently symbolizes the awareness of the realities willingly hidden under appearances. Nevertheless, due to the circumstances of the time he lived in, Shakespeare could only show it to us, whereas, Bond asks us to do something about it. | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | İngiliz Dili ve Edebiyatı | tr_TR |
dc.subject | English Linguistics and Literature | en_US |
dc.title | A comparative analysis of `king lear` and `lear` | |
dc.title.alternative | `Kral lear` ve `lear` oyunlarının karşılaştırmalı analizi | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Diğer | |
dc.identifier.yokid | 180214 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | YEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 160814 | |
dc.description.pages | 56 | |
dc.publisher.discipline | Diğer | |