The past and the future of air power
dc.contributor.advisor | Caşın, Mesut | |
dc.contributor.author | Şanverdi, İlker | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T07:28:23Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T07:28:23Z | |
dc.date.submitted | 2005 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/344862 | |
dc.description.abstract | ÖZET İnsanoğlu yüzyıllar boyunca uçmanın hayalini kurmuştur. Kill Devil Tepesi'nde,17 Aralık 1903 tarihi dünya için yeni bir dönemin başlangıcı olmuştur. Bu ilk motorlu uçuştan sonra, havacılık teknolojisinin hızı baş döndürücü olmuştur. Hava gücü, I. Dünya Savaşı'nın sonucuna nihayi bir etki yapmamıştır ama potansiyel kullanımı ve bir savaşın sonucuna olabilecek etkileri açısından insanlara bir pencere açmıştır. Savaş arası dönemde, sivil havacılık tarafından, daha sonra askeri açıdan kullanılabilecek çok gelişmeler kaydedilmişir. II. Dünya Savaşı'nda hava gücü, sonucu etkileyen en önemli etken olmuştur. Hava gücü, Almanya tarafından Avrupa ve İngiltere üzerinde etkili olarak kullanılmıştır. Ironik olarak, bu kullanım, İngiltere tarafından neredeyse mükemmel sayılabilecek olan bir savunma sistemi yapılmasına neden oldu. Ayrıca, Japonya, daha sonra 6 Gün Savaşlarında İsrail tarafından da kullanılacak olan hava gücünün sürpriz etkisinden Pearl Harbour'da faydalanmıştır. Fakat II. Dünya Savaşı'nı bitirecek hava gücünün nihai kullanımı ABD'den gelmiştir. II. Dünya Savaşı'ndan sonra ICBM'lerin caydırıcı etkileri altında Soğuk Savaş dönemi başlamıştır. Bu silahlanma yarışı, gökyüzü ve uzayı kontrol edebilmek için yeni teknolojilerin belirmesine sebep oldu. Fakat bu yarış nihayetinde SSCB'nin dağılarak bir dönemin kapanmasına yol açmıştır. Soğuk Savaş sona erdiğinde yeni teknolojiler Irak gibi bir savaş alanında test edilme imkanı buldular. F-117 Stealth ve hasssas güdümlü mühimmatlar bu yeni döneme öncülük ettiler. Şu anda bu silahların C4ISR ile en iyi şekilde kullanabilmeleri için çalışılmaktadır. Gelecekte harekat kabiliyeti olan daha iyi UAVler, uçan laser platformları ve uzaya yerleştirilmiş laser vs. yeni yüzyılın silahlan olacaktır. Fakat, araçlar ne olursa olsun, büyük önder M. Kemal ATATURK'ün dediği gibi istikbal göklerde olacaktır. XXVIII | |
dc.description.abstract | ABSTRACT The humankind has been dreaming of flying for centuries long. December 17, 1903 at Kill Devil Hill was the beginning of a new era for the world. After the first powered flight, the pace of the aviation technology has been amazing. As in every area, the aviation has been adopted for the use of military. Air power was not decisive in the outcome of WW-I, but it opened a window for the people of its potential use and its effects for the result of a war. During the interwar period, many improvements have been made by civil aviation of which would be used by military. During WW-II, the air power was the major factor affecting the result of the war. It has been used by Germany effectively, especially over Britain and Europe. Ironically, this use of air power resulted an almost perfect air defence system by Britain. Also, Japan used the benefit of surprise effect of air power (like it will be used during 6-day war by Israel) in Pearl Harbour. But the ultimate use of air power came from US to end the WW-II. After WW-II, the period of Cold War has emerged under the deterrent effect of ICBMs. This arms race caused new technologies to appear for the control of both air and space. But eventually, this arms race caused USSR's disintegration by ending a period. When the Cold War period ended, the technologies had a chance to be tested in battlefield i.e. Iraq. F-117 Stealth and the precision guided munitions led this new period. Now, the studies are being made for the best use of these weapons via C4ISR. In the future, better UAVs with combat capability, Airborne Laser (ABL) platforms and Space Based Laser (SBL) will be the weapons of new century. But, whatever the tools are, the future will be in the skies like great commander M. Kemal ATATÜRK said. XXVII | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Savunma ve Savunma Teknolojileri | tr_TR |
dc.subject | Defense and Defense Technologies | en_US |
dc.title | The past and the future of air power | |
dc.title.alternative | Hava gücünün geçmişi ve geleceği | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Diğer | |
dc.identifier.yokid | 179358 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | YEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 160625 | |
dc.description.pages | 427 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |