Show simple item record

dc.contributor.advisorBüyükişleyen, Zahit
dc.contributor.authorHelvacioğlu, Selim
dc.date.accessioned2020-12-29T07:28:15Z
dc.date.available2020-12-29T07:28:15Z
dc.date.submitted2005
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/344839
dc.description.abstractÖZET Fotoğraf, Avrupa'da icadından kısa bir süre sonra Türkiye'ye girmiş ve resim sanatım etkisi altına almıştır. Yani Türkiye'de fotoğraf sanatının resme uygulanması, modern resmimizin tarihi kadar eskidir. Bu çalışma sırasında modern sanatımızın başlangıcından -19.yy.- günümüz sanatına dek fotoğrafın resim sanatımız üzerindeki etkisi araştırılmıştır, iki sanat dalı arasında yoğun bir ilişkinin olduğunu tespit ettikten sonra bu ilişkinin boyutları irdelenmiştir. Buna göre fotoğraf sanatının resim sanatını; 1. Fotoğraf tekniği açısından 2. `Gerçeklik` sorununa yaklaşım meselesinde 3. Sanat malzemesi olarak 4. Sanatçının mesajım görselleştirmek amacıyla etkilediği görülmüştür. Fotoğraf tekniğini keşfedip, bu yeniliği resim sanatına uygulayan ilk sanatçı grubu 19. yüzyıl Primitif ressamlar kuşağı olmuştur. Fotoğrafın aynısını tuvale aktarmak gibi bir kurala riayet etmeyen Primitif ressamlar, fotoğraftan yararlanmakla birlikte kendi yorumlarım da sanatlarına katmıştır. Sanatta `gerçeklik` sorununa fotoğraf tekniği ile açıklık getirmek isteyen bir grup sanatçı ise `Fotogerçekçiler` olarak anılmıştır. Onlar da tıpkı Primitifler gibi `fotoğraf gibi resim` yapmamışlar, fotoğrafın gerçekliğini tuvale aktarırken yorumsuz ve edilgen kalmamışlardır. Çünkü fotogerçekçi sanatçı öncelikle seçtiği fotoğrafla bir tercih ortaya koymaktadır. 1980'lerle birlikte fotoğraf sanatından yararlanan sanatçılar, fotoğraftan gerçeklik meselesini çözümlemekten ziyade, fotoğraf tekniğim yeni bir biçim dili oluşturmak üzere faydalanmıştır. Türkiye'de kavramsal sanatın ülke sanatında uygulanmaya başlamasından sonra ise fotoğrafın resim malzemesi olarak kullanılması söz konusu olmuştur. Görüldüğü gibi fotoğraf ve resim sanatı başlangıçlarından itibaren birbirlerini etkilemişler ve özellikle fotoğraf sanatı resim sanatımız üzerinde uygulama alam bulmuştur. Fotoğraf sanatının yeniliklerinden yararlanan resim sanatçısı, resim sanatımızın başlangıcından itibaren biçim dilini zenginleştirmek için bu teknolojik gelişmeden faydalanmıştır.
dc.description.abstractABSTRACT Photograph affected painting in Turkey, just as it did the same in Europe, shortly after it was invented there. This means that application of photographic techniques into painting is as old as Turkeys history of modern painting. This study focuses on the effect of photograph on Turkeys painting history since the beginning of modern arts in 19th cc. Recognizing the dense relationship between the two fine arts branches, the dimensions of the relationship was briefly discussed. Accordingly photography has affected painting in the following senses: 1. From technical point of view 2. From the point that painting approaches the problem what is called as reality. 3. From fine arts material point of view and 4. From visualizing the painters message point of view 19th cc. Primitive painters generation has been the first to use photographical techniques. They did not care about reflecting the photograph as it is onto canvas, but add then- personal views. Another group of painters that tried to solve the problem of reality in fine arts were named as photo-realists. Just like Primitives, they did not prefer to paint the same that is contained by photographs, nor were commentless or passive in channeling the reality of photograph on canvas. This is due to the fact that photorealist artist makes a preference with the photograph chosen in the very beginning. After 1980s, the artists that used photograph in their Works, used it to make up a new language rather than being interested in the relationship between photographs and reality. Only after conceptual fine arts were introduced in Turkey, photograph was begun to be used as a painting material. All in all there has been a mutual relationship between photography and painting since they were both started to be used in fine arts in Turkey, while photographs effect on painting and different applications were observed more frequently relatively. Painter has made use of photography to enrich her/his painting techniques and style since the beginning of this technological phenomenon.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectGüzel Sanatlartr_TR
dc.subjectFine Artsen_US
dc.titleTürkiye`de fotoğrafın sanatı etkileyişi ve resimde fotoğrafın plastik öğe olarak kullanılması
dc.title.alternativeThe influence of photography on art and the usage of it as a plastic object on painting in Turkey
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.identifier.yokid180231
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityYEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid160813
dc.description.pages111
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess