Show simple item record

dc.contributor.advisorÇağlar, Adil
dc.contributor.authorKaradağ, Engin
dc.date.accessioned2020-12-29T07:28:12Z
dc.date.available2020-12-29T07:28:12Z
dc.date.submitted2005
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/344827
dc.description.abstractEĞ T M YÖNET M ve ÖĞRET M YÖNTEMLER L ŞK S KAPSAMINDADRAMA YÖNTEM N N DEĞERLEND R LMESÖZETBu araştırmada ?Eğitim Yönetimi ve Öğretim Yöntemleri lişkisi Kapsamında DramaYönteminin Değerlendirilmesi ? başlığı altında drama yöntemi ile geleneksel yöntemin bilişselalan basamağına göre öğrenci başarılarına ve drama yönteminin öğrencilerin derslere karşıtutumlarına yönelik etkileri saptanmaya çalışılmıştır. Araştırma; giriş ve problem durumu,oyun ve drama, eğitim-öğretim sürecinde drama, eğitim sürecinde drama programınınplanlanması, ilgili araştırmalar, yöntem, bulgular ve yorumlar, sonuç, tartışma ve önerilerolmak üzere sekiz bölüm altında toplanmıştır.Yapılan araştırma kapsamında lköğretim üçüncü sınıf Hayat Bilgisi dersinin 23 Nisan UlusalEgemenlik ve Çocuk Bayramı ünitesi seçilmiştir. Seçilen ünite kontrol grubuna gelenekselöğretim yöntemi, deney grubuna ise drama yöntemi kullanılarak işlenmiştir. Öğrencilerinaraştırma sonunda nasıl bir farklılaşma gösterdiklerini tespit etmek amacıyla ünite başında vekonu sonunda olmak üzere daha önceden Bilişsel Alanın ?Bilgi?, ?Kavrama? ve ?Uygulama?basamaklarına göre hazırlanan öğrenci başarı testi ve tutum ölçekleri uygulanmıştır.Başarı testi ve tutum ölçeği vasıtasıyla elde edilen veriler amaçlara uygun olarak frekans (f),yüzde (%), aritmetik ortalama ( x ), standart sapma (ss) ve t testi kullanılarak analiz edilmiştir.Gruplar arasında anlamlı bir farkın olup olmadığı α=0,01 düzeyinde test edilmiştir.Araştırmada drama yönteminin uygulandığı deney grubu ile geleneksel öğretim yöntemininuygulandığı kontrol grubunu oluşturan öğrenci gruplarının ünite sonucunda uygulanan başarıtestinin Bilgi Basamağındaki başarı düzeylerinin birbirlerine yakın oldukları görülmekleberaber kavrama ve uygulama basamağındaki başarı düzeyleri arasında önemli bir farkolduğunu göstermektedir. Drama yönteminin uygulandığı sınıfta bulunan öğrenciler, kavramave uygulama basamağında geleneksel yöntemin uygulandığı sınıfta bulunan öğrencilerdendaha başarılı oldukları saptanmıştır. Yine araştırmada drama yönteminin öğrencilerin derseyönelik tutumlarında olumlu katkı sağladığı görülmektedir.Anahtar Kelimeler: eğitim yönetimi, drama, geleneksel yöntem, bilişsel alan, öğrenci tutumu
dc.description.abstractTHE EVALUATION OF DRAMA METHOD IN THE CONTENT OF EDUCATIONMANAGEMENT AND EDUCATION METHODS RELATIONSABSTRACTIt is aimed to analyze effects of drama and traditional methods upon successes and attitudes ofstudents towards the lectures according to cognitive area steps in this study, entitled to ?Theevaluation of drama method in the content of education management and education methodrelations? The study consist of egiht parts which are introduction and state of problem, gameand drama, drama during the period of education-instruction, planning of drama programmeeducation process, related studies, methods, results and interpretation, conclusion, discussionand suggestion.In the scope of this study, the unite that is 23 th April National Soverignity and Child Bairamhas been chosen from the life knowledge text book of primary school third class. This unitehas been taught to case and control groups by using drama method or tradional methodrespectively. The test that had been previously prepared acccording to knowledge,comprehension and practice steps of cognitive area was applied to find differences aboutsuccess and attitude levels in two groups at the beginning and at the end of the session .Datas collected with the help of success and attitude tests analyzed by frequency (f),percentage (%), arithmethic medium ( x ), standard deviation (ss) and t-test. Significantdifferences between two groups are tested at the level of α=0,01.Although the scores of success test according to knowledge step are similiar in two groups,success scores of comprehension and practice steps are significantly different in the favour ofthe case group at the end of the session. Students of drama method applied class were moresuccessful than the control group according to comprehension and practice steps. It was alsoshown that drama method has positively effected attitudes of students towards the lectures.Key Words: education management, drama, traditional method, cognitive area, attitude ofstudents,en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleEğitim yönetimi ve öğretim yöntemleri ilişkisi kapsamında drama yönteminin değerlendirilmesi
dc.title.alternativeThe Evaluation of drama method in the content of education management and education methods relations
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Yönetimi ve Denetimi Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid151550
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityYEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid188206
dc.description.pages206
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess