Sınıf yönetimini etkileyen fizilsel değişkenlerin değerlendirilmesi
dc.contributor.advisor | Çağlar, Adil | |
dc.contributor.author | Karaçali, Ayşe | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T07:28:10Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T07:28:10Z | |
dc.date.submitted | 2006 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/344821 | |
dc.description.abstract | SINIF YÖNETİMİNİ ETKİLEYEN FİZİKSEL DEĞİŞKENLERİN DEĞERLENDİRİLMESİ ÖZET Bu araştırma, sınıf yönetiminin ve sınıftaki fiziksel değişkenlerin, olumlu öğrenme ortamı oluşturmadaki ve öğrencilerin öğretim hedeflerine ulaşmasındaki önemini açıklamaktadır. Bu araştırmada, sınıfta yer alan fiziksel değişkenlerin öğretmenin sınıf yönetimine etkisinin ortaya konulması amacıyla, sınıf yönetimini etkileyen fiziksel değişkenleri ile alanyazın taraması yoluna gidilmiştir. Çalışma, benimsenen bu yöntem nedeniyle tarama modelinde betimsel bir araştırma niteliği taşımaktadır. Araştırmada kullanılan temel bilgileri toplamak ve problem durumuna çözüm getirmek amacıyla alanyazın taramasına, sınıftaki fiziksel değişkenlerin belirlenmesi ve bu değişkenlerin sınıf yönetimine etkileri üzerinde durularak elde edilen bilgiler alt problemlere yanıt olabilecek biçimde analiz edilmeye çalışılmıştır. Çalışmada öncelikle sınıf yönetimi üzerine kısa bilgi verilmiş, daha sonra sınıf içindeki fiziksel değişkenler açıklanmaya çalışılmıştır. Verilen bilgiler sonucunda sınıf yönetiminde fiziksek değişkenlerin eğitim-öğretime olan etkisi irdelenmeye çalışılarak öğretmenlere sınıf yönetiminde değişkenlerinin etkileri üzerine çeşitli öneriler verilmesi amaçlanmıştır. Araştırma sonucunda, sınıf yönetiminde, öğrenci sayısının, öğrencilerin yerleşim düzeninin, sınıf sıcaklığının, ışığının ve havalandırılmasının, eğitim-öğretim etkinliklerinin amaçlarına ulaşılmasında en önemli fiziksel değişkenler olduğu belirtilmiştir. Ayrıca, bu değişkenlerin öğrenci-öğrenci ve öğrenci-öğretmen etkileşimi üzerinde çok büyük etkisi olduğu vurgulanmıştır. Anahtar Kelimeler: Sınıf Yönetimi, Fiziksel Değişkenler, Öğrenci-Öğretmen Etkileşimi, Sınıf Ortamı xıı | |
dc.description.abstract | ASSESSMENT OF PHYSICAL VARIABLES WHICH AFFECTS CLASSROOM MANAGEMENT ABSTRACT This research explains the importance of classroom management and classroom's physical variables on positive learning environment and reaching the students' learning aims. This research aims to explain how physical variables affect to the teacher's classroom managementThe physical variables have been researched by scanning field work, because of using this method,the research is a descriptive study. To get information used in the research and to solve the problem situation, firstly the physical variables were determined and then, it was analyzed how physical variables affect the classroom management. The research gives short information about classroom management and explains what physical variables are in the classroom. It gives some suggestions to the teachers about how physical variables affect the classroom management. At the end of the research, it was found out that the number of the students, classroom management, the light, heat and air of classroom are the most important physical variables in the classroom management. Moreover; it is pointed out that these variables have great importance on student-student interaction and teacher-student interaction. Key Words: Classroom Management, Physical Variables, Teacher -Student interaction, Classroom Environment XI | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Sınıf yönetimini etkileyen fizilsel değişkenlerin değerlendirilmesi | |
dc.title.alternative | Assessment of physical variables which affects classroom management | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Yönetimi ve Denetimi Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 194757 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | YEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 171384 | |
dc.description.pages | 130 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |