Show simple item record

dc.contributor.advisorÇelen, Nermin
dc.contributor.authorPolat, Uğur
dc.date.accessioned2020-12-29T07:28:09Z
dc.date.available2020-12-29T07:28:09Z
dc.date.submitted2006
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/344817
dc.description.abstractÖZET Yüksek Lisans Tezi BİLÎŞSEL GELİŞİM VE MATEMATİK ÖĞRETİMİ İLİŞKİSİ Uğur POLAT Danışman: Prof. Dr. Nermin ÇELEN Klasik matematik öğretimi günümüz gereksinimlerine yanıt verememektedir. Öğrencilerden işlem yapabilme, hesap yapabilme becerileri dışında problem çözme, akıl yürütme, tahminde bulunma gibi beceriler aranmaktadır. Fakat Türkiye'de klasik matematik öğretimi bu becerilerin kazandırılmasında yetersiz kalmaktadır. Bunun en önemli kanıtları arasında TIMS S raporu, PİS A araştırmaları ve üçüncü uluslar arası Matematik ve Fen araştırmasında (Mulis, Martin, Gonzalez, Gregory, Garden, O'Connor, Chrostowski ve Smith, 2000), Türk öğrencilerin sergilemiş olduğu Matematik başarısı katılan diğer ülkelere göre oldukça düşük olduğu gösterilebilir. Bu çalışmada, bilişsel gelişim kuramları temel alınarak uygun matematik öğretimi sayesinde öğrencilerin başarı düzeyinin ne oranda yükselebileceği araştırılmıştır. 2006, 97 sayfa Anahtar kelimeler: Matematik öğretimi, bilişsel gelişim, ortaöğretim, Kartezyen Çarpım, Bağıntı, Fonksiyon, İşlem. X
dc.description.abstractABSTRACT The classical mathematics teaching doesn't meet present necessities. The pupils are expected to have skills such as problem solving, reasoning, guessing, excepting operative and arithmetic skills. Nowadays in Turkey the classical mathematics teaching is insufficient for the students to gain these skills. TIMMS Report, PISA Investigations put forward the low performance of Turkish pupils, acquine with the other countries. Specially in the field of Mathematics and Science (Mulis, Martin, Gonzales, Gregory, Garden, O'Connar, Chrostowski and Smith, 2000). In this study the researcher aimed to use specific teaching method to teach math and compare the results of this method with the classical method. It was expected that the new method will help the students to understand the concepts of math better than the classical one. The experimental design of the study based on the cognitive developmental theory and Vygotsky's ` Proximal Zone` concept. The results of the study put forward that mere is significant difference(.OOO) between the groups in favor of the new teaching. DCen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleBilişsel gelişim ve matematik öğretimi ilişkisi
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Yönetimi ve Denetimi Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid194725
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityYEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid171389
dc.description.pages107
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess