Bilişsel gelişim ve matematik öğretimi ilişkisi
dc.contributor.advisor | Çelen, Nermin | |
dc.contributor.author | Polat, Uğur | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T07:28:09Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T07:28:09Z | |
dc.date.submitted | 2006 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/344817 | |
dc.description.abstract | ÖZET Yüksek Lisans Tezi BİLÎŞSEL GELİŞİM VE MATEMATİK ÖĞRETİMİ İLİŞKİSİ Uğur POLAT Danışman: Prof. Dr. Nermin ÇELEN Klasik matematik öğretimi günümüz gereksinimlerine yanıt verememektedir. Öğrencilerden işlem yapabilme, hesap yapabilme becerileri dışında problem çözme, akıl yürütme, tahminde bulunma gibi beceriler aranmaktadır. Fakat Türkiye'de klasik matematik öğretimi bu becerilerin kazandırılmasında yetersiz kalmaktadır. Bunun en önemli kanıtları arasında TIMS S raporu, PİS A araştırmaları ve üçüncü uluslar arası Matematik ve Fen araştırmasında (Mulis, Martin, Gonzalez, Gregory, Garden, O'Connor, Chrostowski ve Smith, 2000), Türk öğrencilerin sergilemiş olduğu Matematik başarısı katılan diğer ülkelere göre oldukça düşük olduğu gösterilebilir. Bu çalışmada, bilişsel gelişim kuramları temel alınarak uygun matematik öğretimi sayesinde öğrencilerin başarı düzeyinin ne oranda yükselebileceği araştırılmıştır. 2006, 97 sayfa Anahtar kelimeler: Matematik öğretimi, bilişsel gelişim, ortaöğretim, Kartezyen Çarpım, Bağıntı, Fonksiyon, İşlem. X | |
dc.description.abstract | ABSTRACT The classical mathematics teaching doesn't meet present necessities. The pupils are expected to have skills such as problem solving, reasoning, guessing, excepting operative and arithmetic skills. Nowadays in Turkey the classical mathematics teaching is insufficient for the students to gain these skills. TIMMS Report, PISA Investigations put forward the low performance of Turkish pupils, acquine with the other countries. Specially in the field of Mathematics and Science (Mulis, Martin, Gonzales, Gregory, Garden, O'Connar, Chrostowski and Smith, 2000). In this study the researcher aimed to use specific teaching method to teach math and compare the results of this method with the classical method. It was expected that the new method will help the students to understand the concepts of math better than the classical one. The experimental design of the study based on the cognitive developmental theory and Vygotsky's ` Proximal Zone` concept. The results of the study put forward that mere is significant difference(.OOO) between the groups in favor of the new teaching. DC | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Bilişsel gelişim ve matematik öğretimi ilişkisi | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Yönetimi ve Denetimi Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 194725 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | YEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 171389 | |
dc.description.pages | 107 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |