İlköğretim okulu öğretmenlerinin internet kulllanma alışkanlıkları ve elektronik öğrenmeye ilişkin görüşlerinin değerlendirilmesi
dc.contributor.advisor | Çağlar, Adil | |
dc.contributor.author | Deniz, Gürkan | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T07:28:08Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T07:28:08Z | |
dc.date.submitted | 2006 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/344815 | |
dc.description.abstract | İLKÖĞRETİM OKULU ÖĞRETMENLERİNİN İNTERNET KULLANMA ALIŞKANLIKLARI VE ELEKTRONİK ÖĞRENMEYLE İLGİLİ GÖRÜŞLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ ÖZET Günümüzde yaşanan gelişmelerin temelinde bilişim teknolojileri yatmaktadır. Bilişim teknolojileri bireyleri her türlü yönden etkilerken, kurumların hatta ülkelerin üzerinde pek çok değişik şekillerde yansımaları olmaktadır. Bilişim teknolojisinin günümüzde temel taşı kabul edilen internet on beş yıl gibi kısa bir süre önce insanlığın hizmetine sunulmuştur. Buna rağmen büyük bir hızla gelişmiş ve bunun sonucunda yeni bir dünya yapısı ortaya çıkartmıştır. Çok kısa bîr zaman öncesine kadar bilgiye ulaşmak önemli bir değerken artık dünyanın her bir yanına saniyeler içinde ulaşılabiliyor evden, sokaktan, işyerinden internet bağlantıları sağlanabiliyor. Bu teknolojik gelişim karşısında birey olarak en fazla nasıl yarar sağlarız konusu sistematik elektronik öğrenme biçimlerinin de oluşmasına neden olmuştur. Çeşitli şekillerde insanlara sunulan elektronik öğrenme biçimleri bugünden başlayarak geleceğimizde ve eğitim sistemlerinde büyük yer tutacağı kaçınılmaz bir gerçektir. Yapılan araştırma kapsamında ilköğretim okulu öğretmenlerinin internet kullanma alışkanlıkları ve elektronik öğrenme ile ilgili görüşlerinin değerlendirilmesine çalışılmıştır. Konu ile ilgili olarak öğretmenlerin görüşlerini almak amacıyla internet kullanım bilgileri, internetin eğitim kurumlarında kullanılması ve elektronik öğrenme boyutlarını kapsayan anket çalışması yapılmıştır. Elde edilen veriler amaçlarına uygun olarak frekans, yüzde ve aritmetik ortalama kullanılarak sonuçlara ulaşılmaya çalışılmıştır. Araştırmada öğretmenlerin büyük bir çoğunlukla interneti kullandıkları kullanım amaçlarının ise daha çok eğitim ve araştırma ile haberleşme konularında olduğu saptanmıştır. Elektronik öğrenme konusunda ise bilgi düzeyinde eksikler bulunduğu tespit edilmiştir. Anahtar Kelimeler: Teknoloji, Eğitim, Internet, elektronik öğrenme, Öğretmen xiv | |
dc.description.abstract | THE INTERNET USING HABIT OF PRIMARY SCHOOL TEACHERS AND THE EVALUATION OF THEIR VIEWS REGARDING THE ELECTRONIC LEARNING ABSTRACT The information Technologies is the basics of the developments experienced today. While the information technologies affect the individuals in every ways, they have reflections in many different way upon the institutes even the countries. Accepted as the milestone of today's information technology internet has been released to the service of humanity in a short while ago that is 1 5 years. In spite of that it has developed with a great speed and consequently it has created a new world order. While it was an important value to reach the information just before a short while, currently ft is possible to reach «very part of the world in a second and the internet connections can be established from home, street, and office. The matter of how we make use of this as an individual against this technological development has also created the systematic electronic learning ways. It is an evitable truth that the electronic ways of learning presented to people in various ways will take great part in our future and education systems starting from today. The internet using habit of primary school teachers and their views regarding the electronic learning has been fried to be evaluated in the coverage of the investigation carried out. A survey study about the internet using information, the use of internet in education institutes and covering the dimensions of electronic learning has been performed in order to take the opinions of the teachers regarding mis matter. The results have been tried to obtain by using frequency, percentage and arithmetical average by in line with the data obtained in accordance with their purposes. It has been detected in the investigation that most of the teachers have been using internet and their purpose of using internet is mostly communicating about education and investigation. It has also been detected that there are deficiencies about the level of knowledge regarding the electronic learning. Key words: Technology, education, internet, electronic learning, teacher xiu | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | İlköğretim okulu öğretmenlerinin internet kulllanma alışkanlıkları ve elektronik öğrenmeye ilişkin görüşlerinin değerlendirilmesi | |
dc.title.alternative | The internet using habit of primary school teachers and the evaluation of their views regarding the electronic learning | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Diğer | |
dc.identifier.yokid | 194708 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | YEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 171390 | |
dc.description.pages | 145 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |