Show simple item record

dc.contributor.advisorSayan, Hamiyet
dc.contributor.authorÖztürk, Fatma Zehra
dc.date.accessioned2020-12-29T07:28:06Z
dc.date.available2020-12-29T07:28:06Z
dc.date.submitted2006
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/344807
dc.description.abstractÖZET Bu tezde müşteri odaklı yönetimin eğitim kurumlarında uygulanması ile ilgili örnek bir araştırma yapılmıştır. Tezde öncelikle yönetim bilimindeki gelişmeler ele alınmıştır. Yönetim tekniklerinden kısaca bahsedildikten sonra son yıllarda bir çok alanda kullanılan toplam kalite yönetiminden daha detaylı bahsedilmiştir. Toplam kalite yönetiminin bir parçası olan müşteri odaklı yaklaşım konusu detaylandırılarak eğitimde müşteri odaklılık anlayışı üzerinde durulmuştur. Araştırmanın ikinci bölümünde ise müşteri odaklı eğitim yönetimi ile ilgili bir anket çalışması yapılmıştır. Özel okulların ticari müessese olmaları nedeni ile anket özel okullara yönelik olarak hazırlanmıştır. Ankette velilerin okul seçiminde ortak kriterler kullanıp kullanmadıkları ve kullandıkları kriterlerdeki değişikliklerin sebepleri araştırılmaya çalışılmıştır. Kriter belirlemedeki farklılıkların demografik değişken olarak tanımlanan öğrenci velisinin çalışıp çalışmama durumu, gelir düzeyi, tahsil düzeyi, sahip olunan çocuk sayısından nasıl etkilendiği tespit edilmeye çalışılmıştır. Veliler tarafından doldurulan anketler SPSS programı yardımı ile istatistik olarak değerlendirmeye tâbi tutularak elde edilen sonuçlar yorumlanmıştır. vnı
dc.description.abstractABSTRACT A reseach is made about the aplication of costumer relations management to schools in this thessis. Firstly the development in management science is hold in thesis. After shortly telling about about technics of managements, the total quality management, which is popular in nowadays is held on in details. As a part of total quality management the customer relation management is more detailed in this researh and customer relations management in education is more detailed. în the second part of this researh an iquiry is made about education management with cutomer relation management techniques. Inquiry is devoted to private schools because they are commercial establishmets. Wheather the parents are use the same criterion in school selecting is searched in this research. The reasons of differentation in criterions is also searched in this research. Whether the differentation in used criterions during school selection is due to demograpic diversity is searched in this research. The partners working station, income level, education level and the numbers of child are the demographic diversities. The inquaries are interpretted with the help of SPSS program. IXen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleYönetim bilimindeki gelişmeler ve müşteri odaklı yaklaşımın eğitim kurumlarında uygulanması
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Yönetimi ve Denetimi Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid194650
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityYEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid171376
dc.description.pages122
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess