Show simple item record

dc.contributor.advisorTürkel, Asuman
dc.contributor.authorTüzüner, Zülal
dc.date.accessioned2020-12-29T07:28:03Z
dc.date.available2020-12-29T07:28:03Z
dc.date.submitted2006
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/344798
dc.description.abstractOS İçinde bulunduğumuz dönemde uygulanan bazı gelişmiş eğitim modellerinin incelenerek, gelecekte uygulanması olası, çağdaş eğitim sistemlerine bir projeksiyon yapılması, eğitim sisteminde yapılması gerekli değişikliklerin belirlenmesi açısından son derece önemlidir. Günümüzdeki uygulamalarda ortaya çıkan gereksinimler, ileriki dönemlerin okul sistemlerinin temelini oluşturacaktır. Yapılan gözlemlere göre, günümüz okul sistemi hala eski okul sistemlerinin etkisinde sürdürülmekte ve cesur uygulamalardan genellikle uzak durulmaktadır. Eğiticimler ve Öğrenciler her ne kadar yeniliklerden yana olsalar da, geleneksel eğitim modellerinden kopmakta zorlanmaktadırlar. Sözkonusu gerçeklerden yola çıkılarak yapılan bu araştırmada, `Çağdaş eğitim sistemlerine geçebilmek için ne gibi adımlar atılmalıdır?` sorusuna yanıt aranmaktadır. Konuyla ilgili gerekli literatür taraması yapıldıktan sonra, araştırmanın hipotezleri desteklenmeye çalışılmıştır. Araştırmayı yönlendirmek amacıyla, üniversite öğrencileri gençler arasında yer alan 84 denek üzerinde, evreni İstanbul'da bulunan bazı özel üniversitelerin hazırlık okulîannda okuyan öğrenciler olmak üzere bir anket düzenlenmiştir. ` Nasıl Bir Okul İsterdiniz?` konulu anket, üniversite çağma kadar gelmiş olan gençlerin okullara ve eğitim sistemine bakış açılarını sorgulamakta ve nasıl bir okul düşlediklerini ortaya çıkarmaya çalışmaktadır. Böylelikle gelecekte uygulanabilecek farklı eğitim sistemleriyle ilgili perspektiflerin oluşturulabileceği düşünülmektedir. Eğitimle ilgili olan bu araştırma, sosyal bir araştırmadır ve beşli Likert ölçeğinde düzenlenen sorular üç kademede toplanmıştır. Bu ölçekle aralık seviyesinde bir ölçüm yapılmıştır. Ölçekte yer alan her ifade ayrı ayrı ve tüm ifadelere ait skorların toplanması neticesinde elde edilen kümülatif toplam skor üzerinden değerlendirilmiştir. Anketin güvenilirlik analizi olarak içsel tutarlılık analizi yapılmıştır. Bu bağlamda descriptive istatistiğinde, mean, standart sapma, standart hata, değişken homojenliği ve anova analizleri yapılmıştır. Güvenilirlik analizi olarak scale alfa kullamimıştır. Anketin alfa değeri, güvenilir değer olan 0.5 çok yakın olarak 0,4085 çıkmıştır. Dolayısıyla anketin güvenilir bir değerlendirme yaptığı ve araştırmaya baz olabilecek veriler sunabileceği söylenebilir. Bulgulardan bazıları; öğrencilerin okulda harcadıkları zamanın çok ikzla olduğu ve onlara ödev yapmak, spor ve sosyal etkinliklere katılmak için çok zaman kalmadığı, çoğu sınıfta fiziksel koşulların insan sağlığına uygun olmadığı, sınavların çok zor olduğu, okullardaki teknoloji kuîîanımmm yeterli bulunmadığı, okullarda yeni teknolojilere çok fazla yatırım yapılmadığı, eğitim sisteminde bazı yetersizlikler olduğunun ortaya konulmasıyla ilgilidir. Sonuç olarak okul sistemlerindeki bu ve benzeri yetersiziMerin giderilmesiyle ilgili makul ve mantıklı tedbirler, zamanında alınmalı ve yenilik ve değişikliklerden kaçınılmamalıdir. Eğitim kurumları mutsuz öğrencilerin zoraki devam ettikleri kurumlar olmaktan çıkarak, gerçekten verimli, huzurlu ve çağdaş ortamlar haline gelmelidirler.
dc.description.abstractABSTRACT It is entirely essential to make a projection into the modem education systems for the purpose of determining the most suitable future education systems that may possibly be applied in the coming days. Thus, analysing the needs of students and teachers and the education systems of today, it wiii be easier to decide about future changes is the system. As it is actually known, it is of great difficulty to let go off the traditional out - dated models of education for it is quite challenging to adapt to sew systems. Therefore, it may be a wise thing to take a look at the steps necessary to take while bringing in a more contemporary and modern education system. Alternative School Systems in many different countries have been investigated in this study and a research has been held among the 84 Turkish university students in preparatory schools in order to get a glimpse of what their view of a school is. ''What kind of a school would you like?` is the topic of the questionnaire. Thus it can be possible to see what kind of a school they dream of. It is believed that different perspectives about the future of the education system can be formed by looking at their answers. Since this is a social resaerch, fas study is based on the Likert scale of the interval level. The results have been evaluated over the cumulative total scores. As for the reliability analyse, descriptive statistics have been used, along with mean, standart deviation, standart error and anova tests. Scale alfa has also been used as the reliability analyse And the alfa value of the questionnaire resulted as 0,4085 which is very close to the reliable value of 0,5. Therefore it can be said that the research is reliable to form a basis for the study. Some of the results are that the students are not happy spending so much time at school since they dont have sufficient time for other activities. They also ckim that the physical conditions of the classrooms are usually not suitable and healthy enough. New technologies are slow to enter the school buildings and there are several shortcomings in the education systems. Changes and modernity should not be ignored in schools, and brave desicions should be taken for a reformist action. Education organizations shod no longer be places of misery and obligatory enforcement but mediums that are really productive, creative and peacefully modem.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleYeni binyılda alternatif eğitim modelleri ve dünyadaki uygulamaları
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.identifier.yokid194566
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityYEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid171381
dc.description.pages195
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess