Resim sanatının seramiğe yansımaları ve uygulamaları
dc.contributor.advisor | Altan, Özdemir | |
dc.contributor.author | Aydin, Kerem | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T07:27:59Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T07:27:59Z | |
dc.date.submitted | 2006 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/344782 | |
dc.description.abstract | ÖZET Tez çalışmamda Neolotik dönemden başlayan çömlekçilik üretiminin, resim ve yazı bağlamında günümüze dek geçirdiği gelişim ve etkileşim evreleri ele alınmaya çalışılmıştır. Bu süreçte Rönesans, Modern sanat, Pop art, Dadaizm akımları içinde resim sanatı ile çömlek sanatından porselene kadar geçirdiği evreler din, politika, bilim ve sanat çerçevesinde yeni bir boyut kazanmıştır. Kaynaklara dayalı olarak örneklerle kısaca aktarılmaya çalışılacaktır. Çağdaş ressamlardan Picasso, Miro, Matisse, Kandinsky, Chagall ve Türk ressamlarından Abidin Dino'nun seramiğin geleneksel işlevinin ve dekoratif olma mantığını dışlayıp yaratıcılıklarını ateş, su ve toprağın şekillenmesi, yeni boyutlar kazandırılması ve bu malzemenin bir tuval gibi kullanılması tez içinde örneklerle sunulacaktır. Tez araştırmam sırasında türkçe ve yabancı kaynaklardan edindiğim bir başka sonuçta seramiğe ilk yönelen çağdaş ressamlar arasında yer alan Picasso' nun seramiğin, estetik biçimsel ve düşsel yorumlar açısından sanatçılara olağanüstü imkanlar sağladığını göstermesidir. 20.000 yakın özgün sanat yapıtlarıyla bunu ortaya koyan dehâ kelimesinin anlamını kişiliğinde ve sanatında yeni kuşaklara aktarmıştır. xvuı | |
dc.description.abstract | ABSTRACT The subject of my thesis study is the development and interaction stages of the pottery production between Neolithic Era and today in terms of paintings and writings. In this process, the stages from the art of painting to the art of pottery and to porcelain within Renaissance, Modern Art, Pop Art and Dadaism trends have gained a new dimension under the framework of religion, politics, science and art. They will be briefly explained with examples based on sources. The thesis will provide examples of the works of contemporary artists such as Picasso, Miro, Matisse, Kandinsky, Chagall and the Turkish artist Abidin Dino, all of whom excluded the traditionally functional and decorative logic of the ceramic and believed that ceramic should be shaped with creativity by using fire, water and earth, given new dimensions and used as a canvas. Another conclusion that I have reached from various sources in Turkish and English during my research for the thesis is that Picasso, who was among the first artists that used ceramic, showed that ceramic provided extraordinary opportunities to artists in terms of aesthetical, formal and imaginary interpretations. With his authentic artworks that consist of nearly 20,000 pieces, he communicated the meaning of the word `genius` to new generations by means of his personality and art. xvn | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Güzel Sanatlar | tr_TR |
dc.subject | Fine Arts | en_US |
dc.title | Resim sanatının seramiğe yansımaları ve uygulamaları | |
dc.title.alternative | Influence of painting on ceramics and its application | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Plastik Sanatlar Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 195799 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | YEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 172894 | |
dc.description.pages | 187 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |