Show simple item record

dc.contributor.advisorDicle, Atilla
dc.contributor.authorAydin, Ömer
dc.date.accessioned2020-12-29T07:27:58Z
dc.date.available2020-12-29T07:27:58Z
dc.date.submitted2006
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/344780
dc.description.abstractÖZET Son birkaç on yıldır, dünya bir sosyo-ekonomik dönüşüm yaşamaktadır. Günümüzde, bilgi tüm organizasyonlar için en değerli varlık haline gelmiştir. Bu dönüşüm süreci kendine özgü fırsat ve tehditler yaratmaktadır. Ortaya çıkan daha dinamik ve yeni ekonomi içinde Avrupa Birliği'ndeki siyasetçiler `iş yaratma`, `inovasyon` ve `girişimcilik` adına yeni stratejiler ve politikalar üretmede önemli ilerlemeler kat etmişlerdir. Avrupa Komisyonu'nun bulgularına göre (2002) 1988 ve 2001 yılları arasında, Avrupa'daki büyük işletmeler `iş` kaybederken, yeni işlerin çoğu mikro-işletmeler (çalışanı 10 dan az olan işletmeler) tarafından yaratılmıştır. AB ve Türkiye ekonomilerini beklenen seviyelere taşıyacak olan faktörler inovasyon ve girişimcilikle yakından ilgili görünmektedir. Bu tezin amacı Avrupa Birliği 'nin inovasyon ve girişimcilik stratejileri ve bunların Türkiye'deki olası etkilerini incelemektir. Çalışmanın metodu literatür taraması ve niteliksel veri analizi olacaktır. Çalışmanın son kısmında, bulgular yorumlanacak ve geleceğe dair yargılarda bulunulacaktır. Anahtar kelimeler: Girişimcilik, girişimci, inovasyon, bilgi-temelli ekonomi, bilgi ekonomisi, yeni ekonomi, Avrupa Birliği, AB inovasyon stratejileri...
dc.description.abstractABSTRACT During the last few decades, the world has been experiencing a socio-economic transform and, knowledge has become the most precious asset for all organizations. This transformation has created many opportunities and threats. In the new dynamic economy, the policy makers in the European Union have made significant progress in generating strategies and action plans for `job creation`, `innovation` and `entrepreneurship`. According to the findings of the European Commission (2002), between 1988 and 2001, most jobs in Europe were created by micro-enterprises (enterprises having less than 10 employees) whereas large enterprises lost jobs. Innovation and entrepreneurship might be the concepts to drive the economy of the EU, as well as that of Turkey, to the expected levels. The main objective of this thesis is to examine the innovation and entrepreneurship strategies of the European Union, and their implications for Turkey. The method of study will be literature survey and qualitative data analysis. In the last section of the study, findings will be interpreted and future estimations will be given. Keywords: Entrepreneurship, entrepreneur, innovation, knowledge-based economy, knowledge economy, the new economy, European Union, EU innovation strategies... rxen_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleEuropean innovation and entrepreneurship strategy: Implications for Turkey
dc.title.alternativeAvrupa inovasyon ve girişimcilik stratejisi Türkiye için implikasyonları
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmEuropean Union
dc.subject.ytmTurkey
dc.subject.ytmInnovation
dc.subject.ytmInnovation strategies
dc.subject.ytmEntrepreneurs
dc.subject.ytmEntrepreneurship
dc.identifier.yokid195798
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityYEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid172895
dc.description.pages120
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess