dc.contributor.advisor | Yürür, Ahmet | |
dc.contributor.author | Maral, Hakki Alper | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T07:27:57Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T07:27:57Z | |
dc.date.submitted | 2010 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/344778 | |
dc.description.abstract | 21. yy. başında, ?Yeni Dünya Düzeni? adı altında empoze edilmeye çalışılan dünya tasarımının yaşamın birçok alanına belirleyici yansımaları olmuştur. Başta, ?Küreselleşme? tezleriyle desteklenen yeni dolaşım ve paylaşım modellerinin, sadece, bu tezlerin odağındaki ekonomi-politik doktrinlerin yörüngesinde geçerli oldukları, ve ancak belli-başlı oligarklar ile, bazı özel çıkar gruplarının lehine çalıştıkları, deşifre edilmeye başlanmıştır. ?Yeni Dünya Düzeni?nin hiç de ?yeni? olmadığı; emperyal kodları, kolonyal konvansiyonları, belli ?merkez?lerin egemenliklerini pekiştirdiği, çok geçmeden anlaşılmıştır.?Yeni Dünya Düzeni?nin olumsuzluklarıyla sarsılan toplumda müzik ve sanat nasıl işlevler yüklenebilirler? Müzik ve sanat üreticilerinin varoluşları hangi etmenlere bağlıdır? Hangi konvansiyonlar sanat için en belirleyici konumlarda olacaklardır? Yeni rol modelleri, kalıplar, söylemler, hangi yörüngelerde belirleneceklerdir?Post-modernizm'in bir umut olarak belirmesiyle, yerine doktriner tonunu koruyan, baskıcı bir Neo-modernizm'in geçmesi arasında oldukça kısa bir zaman dilimi vardır. Neden dünya eski konvansiyonlarına teslim olmuştur? Sanatın kırılma noktalarına tanıklık edişinden çıkan ipuçları nelerdir?Dünyanın değişen kutupluluk modeli merkez-çevre ilişkilerini yeniden tartışılır kılmıştır. Bu süreç bir yandan yeni piyasaların kurulmasına yolaçarken, diğer yandan konvansiyonel söylemlerin ?uysallaştırıcılıkları,? tektipleştiriciliği, ?uygun-öteki? kılıcılığı, vb., merkezin manipülasyonlarıyla, gerisin-geri dolaşıma sokulmuşlardır.İletişim teknolojileri aidiyet biçimlerini dönüştürmüş, yeni kimliklerin şekillenmelerini hızlandırmıştır. Sanal ortam, ?zahirî cemaatler,? vb., yaşam pratikleri giderek yaşamın ?gerçekleri? olarak görülmeye başlamıştır. Yeni piyasalar da bu ortamlarda kurulmaya, yapıtlar ve üreticileri bu ortamlarda temsil edilmeye başlamışlardır. ?Ekonomiden bağımsız?mışlar gibi yansıtılan bu hamlelerin gerisinde gizlenen ekonomik ve politik hamlelerin büyüklükleri ise kavrayışı zorlayacak boyutlardır.Gene de sayısız alternatif üretilmekte, yeni kimlikleri ve boyutlarıyla müzik toplumsal yaşamın önemli bir öğesi olmayı sürdürmektedir. Önemli olan bundan hangi ekonomi-politik güçlerin rant sağlayacaklarıdır. | |
dc.description.abstract | The new design that was imposed on the world at the beginning of the 21st Century, namely the New World Order, had its reflections on many aspects of life. The new circulation and distribution models that were wellcomed, first, thanks to the theses on ?Globalization? were soon discovered to be only valid within the doctrines of political economy ushered in by these theses and only served the oligarchs and some special interest groups. It soon became clear that the ?new world order? was not new after all, that it strengthened imperial codes, colonial conventions, hegemonies of certain ?tyrants.?What tasks can music and arts perform in a society shaken by the negativities of the New World Order? What are the factors that help the existence of those who produce music and he arts? What will the most determinant conventions be for the arts? Through which processes will the role-models, patterns and discourses, be determined?Very little time lapsed between the appearence of Post-modernism as a hope and its being replaced by an oppressive Neo-modernism. Why did the world surrender to its old conventions? Presently, art is testifying to the breakdown of history?would there be a way of using this testimony to obtain some clues about the process?The changing polarization model of the world has brought back to the floor the relationships of center and periphery. While new markets are born, concepts of ?submissiveness,? ?standardization,? ?the fitting-other,? have been re-introduced through the manipulations of the center.Communication technologies have transformed the forms of belonging and accelerated the shaping of identities. Routine practices such as the virtual reality, or ?imaginary communities,? came to be seen as ?the realities? of life. New markets are born within this climate; works, as well as their creators are featured in these settings. Hidden behind these efforts to make them seem ?independent from economy,? are gargantuan economic and political agendas.Nevertheless, countless alternatives are being produced?music still goes on being an important element of social life through new identities and dimensions. The crucial point is which forces of political economy will reap the values it creates. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Müzik | tr_TR |
dc.subject | Music | en_US |
dc.subject | Sosyoloji | tr_TR |
dc.subject | Sociology | en_US |
dc.title | 21. yüzyıl başında, müziğin toplumsal değişim süreci içindeki yerinin tanımlanması çabası | |
dc.title.alternative | Redefining the place of music within a process of social change, at the beginning of 21st century | |
dc.type | doctoralThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Temel Bilimler Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Change | |
dc.subject.ytm | Globalization | |
dc.subject.ytm | Modernism | |
dc.subject.ytm | Social change | |
dc.subject.ytm | 21. century | |
dc.subject.ytm | Art | |
dc.subject.ytm | New world order | |
dc.subject.ytm | Music | |
dc.identifier.yokid | 374276 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | EGE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 263312 | |
dc.description.pages | 457 | |
dc.publisher.discipline | Müzikoloji Bilim Dalı | |