Eğitim örgütlerinde öğretmenlerin değişime karşı gösterdiği direnç
dc.contributor.advisor | Türkel, Asuman | |
dc.contributor.author | Genç, Murat | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T07:27:54Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T07:27:54Z | |
dc.date.submitted | 2006 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/344766 | |
dc.description.abstract | Toplumsal hayatta ve teknoloji de meydana gelen hızlı değişmeler her işletmeyi olduğugibi eğitim örgütlerini de değişime zorunlu kılmaktadır. Eğitimde en önemli faktör olanöğrencinin profili çevreden etkilenerek değiştikçe, bu öğrenci profili dikkate alınarakhazırlanan öğretim ve eğitim metotları ve bu metotlarla gelişip uygulanabilecek teknolojiyapısı günümüzde öğretimin en önemli girdilerinden bir başkası olan öğretmen profilini debelirlemektedir. Çok hızlı bir şekilde değişen yeni eğitim ve öğretim uygulamalarını yenimezun öğretmenlerimizin bile üniversitelerdeki öğretmen yetiştirme programlarının veolanaklarının çağa uygunsuzluğu yüzünden teori ve pratikte sıkıntıya düştüğügözlenmektedir.Değişen ve gelişen hatta bazı işkollarında yenileşen bu sosyal hayata alışmak zaten insanındoğasında var olan değişime karşı tepkiyi de beraberinde getirmektedir. Bilim insanlarıhızlı değişen yapıya işgörenlerin uyumunu sağlayabilecek araştırmaları her iş kolundaoluşturmaya çalışmışlardır.Bu tez çalışmasında eğitim örgütlerinde öğretmenlerin değişime karşı tutumu ölçülmeyeçalışılmıştır. Anket olarak ?Değişime Karşı Tutum Ölçeği Anketi? ve ?Demografik BilgiFormu? kullanılmıştır.İstanbul ili Üsküdar ve Ümraniye ilçelerinde bulunan ortaöğretim ve ilköğretim okullarındaankete katılan öğretmenlerimizin sorulara verdikleri yanıtlar ile öğretmenlerimizindeğişime karşı tutumu, öğrenim düzeyleri, yaş, meslekteki kıdem ve katıldıkları hizmet içieğitim sayıları değişkenleri ile karşılaştırılarak incelenmiştir.Araştırmanın sonunda öğretmenlerin değişime karşı tutumunun hangi değişkenlere bağlıolduğu belirlenmeye çalışılmış ve bazı önerilerde bulunulmuştur. | |
dc.description.abstract | Fast changes in technology and human attitude influence not only corporations, but alsoeducational institutions. Student profiling, the most important factor in education, isinfluenced and changed by the social environment. Teaching methods and technologydetermine the teacher profile, which is another important key component in education.As educational methods are changing very fast, even newly- graduated teachers have someproblems.Getting used to innovations in social life brings about resistance to change which is in humannature already. Scientists have been doing research on the adaptation of laborers to theseinnovations in every field.In this research, the aim is to evaluate teachers? attitude towards changes in educationalinstitutions. The questionnaires ?Attitudes Towards Changes? and ?DemographicalInformation? are given to teachers in Üsküdar and Ümraniye, and so their attitudes to changesare evaluated according to certain variables like age, education, job experience and in-servicetraining.This research will attempt to conclude which of the mentioned variables determine teachers?attitudes to change. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Eğitim örgütlerinde öğretmenlerin değişime karşı gösterdiği direnç | |
dc.title.alternative | The resistance of teachers' Towards changes in educational institutions | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Diğer | |
dc.identifier.yokid | 147612 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | YEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 186447 | |
dc.description.pages | 136 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |