Show simple item record

dc.contributor.advisorTürkel, Asuman
dc.contributor.authorKara, Meri Kristin
dc.date.accessioned2020-12-29T07:27:53Z
dc.date.available2020-12-29T07:27:53Z
dc.date.submitted2006
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/344764
dc.description.abstractAraştırmanın yapılış amacı; ilköğretim kurumlarında görev alan yönetici ve rehberöğretmenlerin görev bilinçlilik düzeylerinin hangi boyutta olduğununbelirlenmesidir.Araştırma İstanbul ilinin iki farklı ilçesinde bulunan özel ve resmi ilköğretimkurumlarında görev alan toplam 130 kişiden oluşan (yönetici, öğretmen ve rehberöğretmenlere) örneklem gruba uygulanmıştır.Likert ölçeğinde hazırlanan anket örneklem gruba uygulanmış olup, anketingüvenirliliği ölçülmüştür. Anket içerisinde yer alan soruların frekans ve yüzdedağılımları tek tek alınmıştır. Hipotezlerin analizine yönelik olarak tek yönlüvaryans ( ANOVA ) analizi, One Sample t testi, Kruskal Wallis-H testi, OneSample Kolmograv test teknikleri kullanılarak istatistiksel analizleri yapılmıştır.Yapılan araştırmanın sonucunda örneklem grubunun % 50'si yöneticilerin kurumiçerisinde astlarına karşı bilgi paylaşımında bulunup, riske girebildiklerinibelirtmişlerdir.Örneklem grubun % 57'si kurum içerisinde görev alan rehber öğretmenlerinöğrencilere yönelik bireysel rehberlik, verimli ders çalışma teknikleri, mesleki bilgipaylaşımı vs. gibi hizmetler verdiklerini belirtmişlerdir.Okul yöneticileri ve rehber öğretmenlerin kurum içerisinde bilgi paylaşımındabulunup bulunmadıklarına, meslekteki hizmet süreleri ile bilgi paylaşımı arasındaparalellik olup olmadığını belirlemek üzerek yapılan analizler sonucunda anlamlıfarklılıklar bulunmuştur. Kurum içerisinde iş birliği yapılıp yapılmadığınıbelirlemek üzere yapılan analizler sonucunda ise anlamlı farklılıklar bulunmamıştır.
dc.description.abstractOur time is given several names. The one commonly adopted is the ?age of knowledge?.So knowledge is power and wise people determine the direction of the age.The basic of knowledge is education and first step towards knowledge are being takenat primary education institutions. That is why such institutions gained so muchimportance throughout the years.Generally expressed, primary school students are not yet able to acquire knowledgeby making researches.However, their way through the primary school provides them the skills they needed togain knowledge. As such an important factor in the life of a little human being theprimary school inheres various elements effecting the development of the pupil.One of these elements is the existence of leaders, guiding the pupil on their way todevelop the model of human being required by the century. These leaders are themanagers of the institution and the guiding teachers. They have to be leaders since aleader not only keeps the institution alive he also sets the future objectives of theinstitution.Thus a manager having the qualities of a leader would also be the one who helps thestudent to gain the character and behaviour deserved by the age of knowledge. Nodoubt, a student stepping into life fitted with the equipments of the age of knowledgewill be capable of setting the course for his future.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleİlköğretim kurumlarında yönetici ve rehber öğretmenlerin görev bilinçlilik düzeyleri
dc.title.alternativeDuty-conscionsness levels of managers and guiding teachers at primary schools
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.identifier.yokid147609
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityYEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid186448
dc.description.pages109
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess