Özel okul ve devlet okulu öğretmenlerinin iş doyum düzeylerinin karşılaştırılması
dc.contributor.advisor | Türkel, Asuman | |
dc.contributor.author | Genç, Müge | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T07:27:53Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T07:27:53Z | |
dc.date.submitted | 2006 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/344762 | |
dc.description.abstract | Örgütlerde çalışanların iş doyum düzeylerinin belirlenmesi ve çalışanların iş doyumdüzeylerini arttıracak önlemlerin alınması, çalışanların motivasyonlarını, dolayısıyla çıkanürünlerin kalitesini arttırmak amacıyla yapılacak en önemli çalışmalardan biridir.Eğitim örgütlerinin en önemli girdisi ve çıktısı okullarda okuyan öğrencilerdir.Öğrencilerle birebir ilişkide bulunan öğretmenlerin iş doyum düzeylerinin yüksek olması,öğrencilerle daha olumlu ilişkiler kurmalarını sağlayacak ve öğretmenlerinmotivasyonlarını olumlu yönde etkileyecektir. Yaptıkları işte motivasyonları yüksek olanöğretmenler, öğrencilerinin de motivasyonlarını ve başarılarını arttıracak önlemler almaktagecikmeyeceklerdir.Bilim adamları, bir örgütte çalışanların iş doyum düzeylerini ölçmek amacıyla bir çok testgeliştirmişlerdir. Bu çalışmada, özel okullarda ve devlet okullarında çalışan öğretmenleriniş doyum düzeylerini ölçmek amacıyla ?Minnesota İş Doyum Anketi? ve ?DemografikBilgi Formu? kullanılmıştır.Bu tez çalışmasında, özel liselerde ve ilköğretim ikinci kademe okullarında ve devletliseleri ve devlet ilköğretim ikinci kademe okullarında çalışan öğretmenlerin iş doyumdüzeyleri arasındaki farklılıklar, çalıştıkları okul, cinsiyet, yaş, deneyim, öğrenim düzeyideğişkenlerine göre incelenmiştir.Çalışmada, öğretmenlerin anket sorularına verdikleri yanıtların ortalamaları, ankette içselve dışsal iş doyum düzeylerini belirlemeye yönelik sorulara verdikleri yanıtlarınortalamaları ve her bir soruya verdikleri yanıtların ortalamaları yukarıda belirtilendeğişkenler açısından karşılaştırılmıştır.Araştırmanın sonunda öğretmenlerin içsel ve dışsal iş doyum düzeylerini olumsuz yöndeetkileyen faktörler tespit edilmeye çalışılmış ve öğretmenlerin iş doyum düzeyleriniyükseltmeye yönelik bazı önlemler önerilmiştir. | |
dc.description.abstract | One of the most important researches in organizations is to determine the job satisfaction ofstaff, and to take measures in order to increase it through motivation which results inimproving the quality of the product.The most important income and outcome of educational institutions are students. If the jobsatisfaction of teachers is high, then their relations with the students will naturally improve,this improvement will result in a higher motivation to execute a better job and moresuccessful students.Scientists have developed several tests to measure the job satisfaction of staff. In thisresearch, ?Minnesota Job Satisfaction Questionnaire? and ?Demographic Information Form?have been used.This investigation is based on the differences between job satisfaction of private school andstate school teachers changes according to their ages, teaching experience, sex, and their levelof education.The arithmetic average of answers of the questions, the arithmetic average of answers ofinternal and external job satisfaction questions, and the average of the answers of eachquestion are compared according to the variables which are defined above.It is stated here that factors mentioned above affect the internal and external job satisfactionlevels negatively, and advised some measures to increase the job satisfaction of teachers hasbeen proposed at the end of the investigation. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Özel okul ve devlet okulu öğretmenlerinin iş doyum düzeylerinin karşılaştırılması | |
dc.title.alternative | Comparing job satisfaction of private and state school teachers | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Diğer | |
dc.identifier.yokid | 147608 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | YEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 186449 | |
dc.description.pages | 163 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |