Show simple item record

dc.contributor.advisorTürkel, Asuman
dc.contributor.authorGenç, Müge
dc.date.accessioned2020-12-29T07:27:53Z
dc.date.available2020-12-29T07:27:53Z
dc.date.submitted2006
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/344762
dc.description.abstractÖrgütlerde çalışanların iş doyum düzeylerinin belirlenmesi ve çalışanların iş doyumdüzeylerini arttıracak önlemlerin alınması, çalışanların motivasyonlarını, dolayısıyla çıkanürünlerin kalitesini arttırmak amacıyla yapılacak en önemli çalışmalardan biridir.Eğitim örgütlerinin en önemli girdisi ve çıktısı okullarda okuyan öğrencilerdir.Öğrencilerle birebir ilişkide bulunan öğretmenlerin iş doyum düzeylerinin yüksek olması,öğrencilerle daha olumlu ilişkiler kurmalarını sağlayacak ve öğretmenlerinmotivasyonlarını olumlu yönde etkileyecektir. Yaptıkları işte motivasyonları yüksek olanöğretmenler, öğrencilerinin de motivasyonlarını ve başarılarını arttıracak önlemler almaktagecikmeyeceklerdir.Bilim adamları, bir örgütte çalışanların iş doyum düzeylerini ölçmek amacıyla bir çok testgeliştirmişlerdir. Bu çalışmada, özel okullarda ve devlet okullarında çalışan öğretmenleriniş doyum düzeylerini ölçmek amacıyla ?Minnesota İş Doyum Anketi? ve ?DemografikBilgi Formu? kullanılmıştır.Bu tez çalışmasında, özel liselerde ve ilköğretim ikinci kademe okullarında ve devletliseleri ve devlet ilköğretim ikinci kademe okullarında çalışan öğretmenlerin iş doyumdüzeyleri arasındaki farklılıklar, çalıştıkları okul, cinsiyet, yaş, deneyim, öğrenim düzeyideğişkenlerine göre incelenmiştir.Çalışmada, öğretmenlerin anket sorularına verdikleri yanıtların ortalamaları, ankette içselve dışsal iş doyum düzeylerini belirlemeye yönelik sorulara verdikleri yanıtlarınortalamaları ve her bir soruya verdikleri yanıtların ortalamaları yukarıda belirtilendeğişkenler açısından karşılaştırılmıştır.Araştırmanın sonunda öğretmenlerin içsel ve dışsal iş doyum düzeylerini olumsuz yöndeetkileyen faktörler tespit edilmeye çalışılmış ve öğretmenlerin iş doyum düzeyleriniyükseltmeye yönelik bazı önlemler önerilmiştir.
dc.description.abstractOne of the most important researches in organizations is to determine the job satisfaction ofstaff, and to take measures in order to increase it through motivation which results inimproving the quality of the product.The most important income and outcome of educational institutions are students. If the jobsatisfaction of teachers is high, then their relations with the students will naturally improve,this improvement will result in a higher motivation to execute a better job and moresuccessful students.Scientists have developed several tests to measure the job satisfaction of staff. In thisresearch, ?Minnesota Job Satisfaction Questionnaire? and ?Demographic Information Form?have been used.This investigation is based on the differences between job satisfaction of private school andstate school teachers changes according to their ages, teaching experience, sex, and their levelof education.The arithmetic average of answers of the questions, the arithmetic average of answers ofinternal and external job satisfaction questions, and the average of the answers of eachquestion are compared according to the variables which are defined above.It is stated here that factors mentioned above affect the internal and external job satisfactionlevels negatively, and advised some measures to increase the job satisfaction of teachers hasbeen proposed at the end of the investigation.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleÖzel okul ve devlet okulu öğretmenlerinin iş doyum düzeylerinin karşılaştırılması
dc.title.alternativeComparing job satisfaction of private and state school teachers
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.identifier.yokid147608
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityYEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid186449
dc.description.pages163
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess