Show simple item record

dc.contributor.advisorErginbilgiç, Altınay Kışlalı
dc.contributor.authorYüksel, Fatma Lebriz
dc.date.accessioned2020-12-29T07:27:52Z
dc.date.available2020-12-29T07:27:52Z
dc.date.submitted2006
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/344760
dc.description.abstractÖnemi ülkemiz için gün geçtikçe artan konulardan birisi de ?Halk Eğitimi?dir.Örgün eğitim süreçlerinin tercih edilme yoğunluğunu, kabul edilirliğini, bilinirliğini veönemsenirliğini yakalayamamış olan halk eğitiminin devlet eliyle uygulandığı yerler HalkEğitimi Merkezleri'dir. Gelişmekte olan bir topluma özgü olarak düşük eğitimdüzeyindeki halkın kendisine yaşam boyu ve istediği zaman eğitim sunabilecekHEM'lerden haberdar olması çok önemlidir. Öte yanan da HEM'lerin hedef kitleleriningereksinmeleri ile ülke gereksinmelerini bir arada doyurabilmesi için bu iki tarafı da iyitanımalıdırlar. Bu doğrultuda Halk Eğitimi Merkezleri'nin bilgi toplama, planlama, öndeneme-uygulama ve sonuçların değerlendirilmesi aşamalarından oluşan tanıtımetkinliklerini ne denli gerçekleştirdiklerini ortaya koymak bu araştırmanın amacınıoluşturmuştur. Sadece İstanbul İlinde yürütülen araştırma Saha Araştırma Tekniği ileyapılmış olup, İstanbul'da olan 33 Halk Eğitimi Merkezi'nden 11'i ile görüşme tekniğiuygulanarak yapılmıştır. Görüşme sonuçları, ilgili Halk Eğitimi Merkezleri'nin büyükçoğunluğunun tanıtım sürecinden habersiz, dolayısıyla etkili bir tanıtım sürecinden yoksunolduğunu ortaya koymaktadır.
dc.description.abstractAdult education is becoming more important every day in our country. People?s EducationCenters (HEM) are government owned centers established for the purpose of providingadult education for everybody. However, these centers fail to attract their target populationsuch as the primary, secondary and higher educational institutions. Unfortunately theycannot attain the level of acceptance, demand and density of these three. It is crucial for apopulation with a low level of education (as in most developing countries) that it is awareof such centers that offer lifelong and flexible education. On the other hand, the People?sEducation Centers also need to know this population?s and the nation?s needs in order tosuccessfully satisfy them. In this direction, the aim of this research was to find out howwell People?s Education Centers gather information, planning, piloting, application andevaluate the results within their publicity efforts. This research was conducted only inIstanbul, in 11 Centers out of the existing 33. Interview technique was administered togather data and survey research technique was used to decide about the research sample.The results show that most of the People?s Education Centers are unaware of the?publicity? process of PR and therefore lack any efficient publicity process.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectHalkla İlişkilertr_TR
dc.subjectPublic Relationsen_US
dc.titleInvestigation of publicity activities of people`s education centers in istanbul
dc.title.alternativeİstanbul ilindeki halk eğitimi merkezlerinin tanıtım etkinliklerinin araştırılması
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentHalkla İlişkiler ve Tanıtım Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid149641
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityYEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid187095
dc.description.pages99
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess