Show simple item record

dc.contributor.advisorCandan, Ayşın
dc.contributor.authorKaraalioğlu, Ayşe Gülsüm
dc.date.accessioned2020-12-29T07:27:49Z
dc.date.available2020-12-29T07:27:49Z
dc.date.submitted2006
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/344748
dc.description.abstractÖZETYirminci yüzyil deneysel tiyatronun yol gösterici önderlerinden biri olan, ileriyi görenFransiz kuramci Antonin Artaud, kendinden sonraki nesillerde çarpici izler birakarak moderntiyatronun seyrini degistirmistir. Hayati ve teorileri dünyanin her tarafindan yönetmenler,tiyatro topluluklari ve oyun yazarlari üzerinde inkar edilemez etkiler birakmistir.Yasadigimiz zamana dogru ilerledigimizde, Artaud etkisi Ingiliz oyun yazari Sarah Kane'inyakin tarihte yazilmis olan dramatik eserle rinde kendini belli etmektedir.Bu tezin birinci kismini olusturan giris bölümünden sonra, Artaud'nun hayati ve eserleriniayirmak ölümcül bir hata olacagi için, bu ikisini ayirmadan bir bütün olarak ele alan ikincibölüm gelmektedir. Artaud'nun Sürrealizm akimiyla ilgisi, Alfred Jarry Tiyatrosu, VahsetTiyatrosu, The Cenci prodüksüyonu, ve Meksika ve Irlanda'ya olan mistik yolculuklari tümmühim detaylariyla ele alinmistir. En belirgin eseri, Tiyatro ve Ikizi, tiyatro üzerine en önemliperspektiflerinin çogunu barindirdigi için özellikle tartisilmistir.Tezin üçüncü bölümü Artaud'dan sonraki felsefe ve tiyatroyu ele almistir. Felsefiarastirmalar kapsaminda, Michel Foucault, Jacques Derrida, Julia Kristeva, Gilles Deleuze veFélix Guattari'nin yazilarina yer verilmistir, çünkü hepsinin ortak bir kahramani vardir:Artaud. Teatral kapsamda, sayisiz Artaud esinli çalismalar incelenmistir. Bunlarin ardindan,bu bölümün ana vücudu gelmektedir: Ingiliz yönetmen Peter Brook'un, en büyük vurgu TheMarat/Sade prodüksüyonu üzerinde olmak üzere, Artaud etkili çalismalari.Dördüncü bölümde, Sarah Kane'in tüm oyunlari-Blasted, Phaedra's Love, Cleansed,Crave, 4.48 Psychosis ve Skin-üzerinde durularak, Artaudyen tiyatro islenmistir.Besinci ve son bölüm olan sonuç bölümünde genel bir degerlendirme yapilip, çalismadançikarilan fikirler özetlenmistir.Anahtar Kelimeler: Antonin Artaud, Sürrealizm, Vahset Tiyatrosu, Sarah Kane
dc.description.abstractTHE INFLUENCE OF ANTONIN ARTAUD ON THE BRITISH STAGE AND THEDRAMATIC WORKS OF SARAH KANEAYSE GÜLSÜM KARAALIOGLUABSTRACTOne of the guiding spirits of the twentieth century experimental theatre is the visionaryFrench theorist Antonin Artaud who, by leaving prominent traces on the generations afterhim, altered the course of the modern theatre. The life and theories of him left an undeniableinfluence on the directors, theatre groups, and playwrights from all over the world. When wecome closer to the particular time we are living in, the influence of Artaud shows itself in therecent dramatic works of the British playwright Sarah Kane.After the introduction which constitutes the first part of this thesis, there comes the secondpart which involves the life and works of Artaud as a whole since it would be a fatal mistaketo separate his works from his life. His connection with the Surrealist movement, the AlfredJarry Theatre, the Theatre of Cruelty, his production of The Cenci, and his mystic journeysto both Mexico and Ireland are dealt with in all their fundamental details. His mostrepresentative work, The Theater and Its Double, is especially discussed as it contains mostof his outstanding perspectives on theatre.The third part of the thesis deals with the philosophy and theatre after Artaud. In the contextof philosophical studies, writings by Michel Foucault, Jacques Derrida, Julia Kristeva, GillesDeleuze and Félix Guattari are given place because of the fact that they have a shared hero:Artaud. In the theatrical context, innumerable Artaud- inspired works are examined. Afterthese comes the main body of this chapter: The Artaud- influenced work of the Britishdirector Peter Brook, with the utmost emphasis placed on his production of The Marat/Sade.In the fourth part, the Artaudian theatre of Sarah Kane is dealt with by dwelling on hercomplete plays-Blasted, Phaedra?s Love, Cleansed, Crave, 4.48 Psychosis and Skin.In the fifth and last part, which is the conclusion, a general evaluatio n is made; the ideasdeduced from the study are summed up.Key Words: Antonin Artaud, Surrealism, Theatre of Cruelty, Sarah Kaneen_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİngiliz Dili ve Edebiyatıtr_TR
dc.subjectEnglish Linguistics and Literatureen_US
dc.titleThe Influence of antonin artaud on the British stage and the dramatic works of Sarah Kane
dc.title.alternativeAntonin Artaud'nun İngiliz sahnesi üzerindeki etkisi ve sarah kane'in dramatik eserleri
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİngiliz Dili ve Edebiyatı Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid154605
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityYEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid189582
dc.description.pages129
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess