Show simple item record

dc.contributor.advisorTürkel, Asuman
dc.contributor.authorAkbaş, Günay
dc.date.accessioned2020-12-29T07:27:48Z
dc.date.available2020-12-29T07:27:48Z
dc.date.submitted2006
dc.date.issued2020-12-02
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/344746
dc.description.abstractMesleki ve Teknik Eğitim kurumlarının geliştirilmesinde ve yeniden yapılandırılmasındabu kurumlarda çalışan öğretmenlerin önemi günümüzde herkes tarafından kabul edilen birgerçektir.Öğretmenlerin çalıştıkları ortamın olanaklarının nitelik ve niceliklerininartırılması, ekonomik durumlarının çağdaş yaşam standartlarına uygun hale getirilmesi,çalışma arkadaşları ile ilişkilerinin iyi olması, çalıştığı kurumda kendisini gelişenteknolojiye göre sürekli olarak yenilemesi ve mesleğinde ilerleme olanaklarının olmasıMesleki ve Teknik Eğitim kurumlarında çalışan öğretmenlerin iş doyumlarını yükseltecek,başarılarını artıracak ve üst düzeyde verimli olmalarını sağlayacaktır.Bu araştırmada, İstanbul İli Bahçelievler İlçesindeki Mesleki ve Teknik EğitimOkullarında çalışan öğretmenlerin iş doyumunun belirlenmesi amaçlanmıştır.Araştırma altı bölümden oluşmaktadır. Buna göre araştırmanın ilk bölümünde iş doyumukavramları, ikinci bölümde iş doyum kuramları, üçüncü bölümde yurt içi ve yurt dışındayapılan araştırmalar ve dördüncü bölümde analiz, beşinci bölümde araştırmanın bulgu vedeğerlendirmeleri ile son bölüm de sonuçlar sunulmuştur.Anahtar Kelimeler: İş Doyumu, Mesleki ve Teknik Eğitim
dc.description.abstractToday, it is widely accepted that teachers are of the uppermost importance in the progressand reconstruction of the Vocational and Technical Education institutions. Improving theworking conditions of teachers in terms of quality and quantity, raising their economicsituations up to the contemporary life standards, maintaining a good rapport amongcolleagues, and giving them the opportunity to improving themselves constantly in workplace in accordance with the technological progresses, and to advance in career willincrease the job satisfaction of the teachers who work in Vocational and TechnicalEducation institutions, enhance their successes, and will boost their effectiveness touppermost level.In this research, the aim is to determine the job satisfaction of the teachers working inVocational and Technical Education Schools in Municipality of Bahcelievler, in theProvince of Istanbul.The research is consisted of six sections. The first section explains the terminology relatedto job satisfaction, where as the second one summaries the theories of job satisfaction. Thethird section of the research is on the review the literature of the studies conducted inTurkey and abroad, which is followed by the analyses in Section Four. The fifth sectionfocuses on findings and evaluations, of which conclusions are drawn in the last section,namely Section Six.Key Words: Job Satisfaction, Vocational and Technical Educationen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİstanbul ili Bahçelievler ilçesindeki mesleki ve teknik eğitim okullarında çalışan öğretmenlerin iş doyumunun belirlenemsi
dc.title.alternativeDetermination of the job satisfaction of the teachers working in vocational and technical education schools in municipality of bahçelievler in the province of İstanbul
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-12-02
dc.contributor.departmentEğitim Yönetimi ve Denetimi Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid155084
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityYEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid190100
dc.description.pages113
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess