İlköğretim birinci kademe sınıf öğretmenlerinin görev ve hizmet algıları
dc.contributor.advisor | Çetin, Canan | |
dc.contributor.author | Akbaba, Aycan | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T07:27:47Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T07:27:47Z | |
dc.date.submitted | 2006 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/344742 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmada ?İlköğretim I.Kademe Sınıf Öğretmenlerinin Görev ve Hizmet Algıları İleSahip Olması Gereken Yeterlikler? üzerinde durulmuştur. İlköğretim, eğitim sisteminintemelini oluşturmaktadır. Ulusal kalkınmanın sağlanmasında ve toplumsal yapınıngeliştirilmesinde, ilköğretimin amaç ve işlevlerinin nitelikli bir şekilde gerçekleştirilmesi,belirleyici bir rol oynamaktadır. İlköğretimde bireye kazandırılan bilgi, beceri ve davranışlarhem bireyin kişiliğini şekillendirmekte, hem de bir genel kültür dokusu oluşturarak bireyingelecekteki yaşamına yön vermektedir. Bu nedenle ilköğretim sınıf öğretmenlerinin sahipolması gereken yeterliklerin, görev ve hizmetlerinin belirlenmesine ihtiyaç duyulmuştur.Çalışmada bazı temel kavramlar analiz edilmiş, görev ve hizmet algılamanın önemi üzerindedurulmuş, İlköğretim I.kademe sınıf öğretmenlerinin yeterlikleri, görevleri ve hizmetlerimaddeler halinde bu çalışmada temel ve alt başlıklar altında incelenmiştir. Ayrıca ilköğretimI.kademe sınıf öğretmenlerinin yeterliklerinin öğrenci niteliğinin geliştirilmesi açısındantaşıdığı önem üzerinde de durulmuş ve İstanbul ili, Kartal ilçesi ilköğretim okullarında çalışan,100 kişilik ilköğretim I.kademe sınıf öğretmeni üzerinde uygulanmış ve yorumlanmış biranket çalışması eklenmiştir.Anahtar Kelimler: İlköğretim, Sınıf Öğretmeni, Görev, Hizmet | |
dc.description.abstract | In this study, the Duty and Service Perception of the Elementary Education, I. Degree ClassTeachers and the qualifications that the Elementary Education, I. Degree Teachers should haveare discussed. The elementary education forms the basis of the education system. Theachievement of the objectives and functions of an elementary education of high quality has acharacteristic role in ensuring the national development and improving the social structure.Knowledge, skills and behaviors provided to the individual during his elementary educationshapes his personality and forms the general culture structure and directs the future life of theindividual. Therefore, the qualifications, duties and services of the elementary school teachersshould be determined. In this study, some basic concepts are analyzed and the importance ofperceiving the Duty and Service is emphasized and the qualifications of the I. degree classteachers teaching in the elementary schools and their duties and services are examined articleby article under certain titles and subtitles. In addition, the importance of the qualifications ofthe elementary education, I. degree class teachers in regard of developing the characteristics ofthe students is emphasized. A topical public survey carried out on 100 Elementary School I.Degree Class Teachers employed in the Elementary Schools in Kartal, Istanbul and theevaluation of the results of this survey are given.Key Words: Elementary Education, Class Teacher, Duty, Service | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | İlköğretim birinci kademe sınıf öğretmenlerinin görev ve hizmet algıları | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Yönetimi ve Denetimi Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 155227 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | YEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 190286 | |
dc.description.pages | 194 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |