Avrupa Birliği`ne tam üyelik sürecinde `Avrupa Birliği eğitim ve gençlik programları` nın incelenmesi ve Türk eğitim sisteminin bu programlardan yararlanma düzeyinin analizi
dc.contributor.advisor | Türkel, Asuman | |
dc.contributor.author | Aşar, Berrin | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T07:27:43Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T07:27:43Z | |
dc.date.submitted | 2006 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/344730 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmada ?Avrupa Birliği Eğitim ve Gençlik Programları? ve buprogramlardan Türk Eğitim Sistemi'nin yararlanma düzeyi incelenmektedir.Araştırmaaltı bölümden oluşmaktadır.Girişte problem, amaç, önem, sınırlılıklar, tanımlar yöntem ve ilgili araştırmalarortaya konmuştur.İkinci bölümde Avrupa Birliği'nin gelişimi verilmiştir.Üçüncü bölümde Türkiye'nin Avrupa Birliği'ne ve Avrupa Birliği Genel EğitimProgramlarına katılım aşamaları anlatılmıştır.Dördüncü bölümde sosyo- ekonomik göstergeler yardımıyla Avrupa Birliğiülkeleri ve Türkiye'nin eğitim açısından karşılaştırılması yapılmıştır.Beşinci bölümde ise Avrupa Birliği Eğitim Politikaları incelenmiştir.Altıncı bölümde ise Avrupa Birliği'ne tam üyelik sürecinde ?Avrupa BirliğiEğitim ve Gençlik Programları? incelenmiş ve Türk Eğitim Sistemi'nin buprogramlardan yararlanma düzeyi analiz edilmiştir.Yedinci bölümde bulgular ve yorum verilmiştir.Sekizinci bölümde ise Sonuç ve Öneriler bulunmaktadır.Anahtar Kelimeler: Avrupa Birliği, Eğitim Politikaları, Avrupa Birliği Eğitim veGençlik Programları, Türk Eğitim Sistemi. | |
dc.description.abstract | In this study; European Education and Youth Programmes and capability level of theTurkish Education System from this programmes. The research consists of eight parts;In the introduction part problem, aim, significance, limitation, definitions, methodand related research are presented.In the second part process of European Union is shown.In the third part, the steps of the process of Turkey in terms of European Union andEuropean Union Education and Youth Programmes are explained.In the forth part, the comparison of the Turkish Education System and the membersof the European Union in the terms of socio-economical indications.In the fifth part, education policies of European Union are investigated.In the sixth part, in the period of complete membership in European Union ,?European Education and Youth Programmes? are investigated and capability level of theTurkish Education System from this programmes are also analysed.In the seventh part, conclusion and comments are given.In the eighth part, results and suggestions , adds and referances are founded..Key Words: European Union, Education policies, European Union Education andYouth Programmes, Turkish Education System. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Avrupa Birliği`ne tam üyelik sürecinde `Avrupa Birliği eğitim ve gençlik programları` nın incelenmesi ve Türk eğitim sisteminin bu programlardan yararlanma düzeyinin analizi | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Yönetimi ve Denetimi Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 155119 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | YEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 190271 | |
dc.description.pages | 299 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |