İlköğretim okulu müdürlerinin okul yönetiminde karşılaştıkları yönetimsel sorunlar (Esenler ilçesi örneği)
dc.contributor.advisor | Baykal, Feride Hülya | |
dc.contributor.author | Sarice, Sadik | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T07:27:42Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T07:27:42Z | |
dc.date.submitted | 2006 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/344726 | |
dc.description.abstract | ?İlköğretim Okulu Müdürlerinin Okul Yönetiminde Karşılaştıkları Sorunlar? adlı İstanbulİli, Esenler İlçesi örneği tez çalışmasının amacı araştırmanın evrenine giren ilköğretimokulu müdürlerinin, okul yönetiminde karşılaştıkları başlıca sorunları, bu sorunlarınnedenlerini tespit etmek ve sorunların çözümüne yönelik önerilerde bulunmaktır.Araştırma 2005-2006 öğretim yılında Esenler İlçesindeki devlete ait tüm ilköğretim okulumüdürleri üzerinde yapılmıştır. Araştırma evreninde 25 ilköğretim okulu müdürübulunmaktadır. Araştırmada kullanılan veriler araştırmacı tarafından geliştirilen bilgiformu ile toplanmıştır. Araştırma sonuçlarının bilimsel kurallara uygun olması için vegerçekleri yansıtması için evrenin tümü örneklem olarak değerlendirilmiş.Evrende bulunan 25 ilköğretim okulu müdürünün tümüne ulaşılmış. Bilgi formlarınınhepsinin geri dönüşümü sağlanmış ve değerlendirmeye alınmıştır. Elde edilen veriler spssprogramı ile analiz edilmiştir. Birinci bölümde 12 kişisel soru, ikinci bölümde ise okulyönetiminde karşılaşılan sorunlarla ilgili 24 soru olmak üzere toplam 36 soru sorulmuş.Araştırmada elde edilen bulgular şöyle özetlenebilir:1. İlköğretim okulları giderlerinin karşılanması için merkezi örgütten yeterli desteğigörmemektedirler.2. Okul müdürleri periyodik hizmet içi eğitimlere tabi tutulmamaktadırlar.3. Okula yapılan bağışlar konusunda gereğinden fazla zan altında kalmaktadırlar.4. Yeterli miktarda branş öğretmenine sahip olmadıkları5. Teftişte zaman zaman olumsuzluklar yaşamaktadırlar.6. İkili eğitimin eğitimi olumsuz etkilediği görülmektedir.7. Müdürler sözleşmeli öğretmenler üzerinde yeterli otoriteyi sağlayamamaktadırlar.8. Sözleşmeli öğretmenlerin istenilen verimlilikte çalışmadıkları9. Veli okul işbirliğinin zayıf olduğu10. Sınıfların kalabalık olmasının eğitimi olumsuz etkilediği11. Okul yönetiminde karşılaşılan sorunların çok fazla olduğu12. Öğretmenlerin okul müdürlerine saygı duymamaktadırlar.13. Araç gereçlerin eksikliğinden kaynaklanan sorunlar vardır.14. Okulun personelinden ( memur, hizmetli) kaynaklanan sorunlar vardır.15. Yöneticiler arasındaki yetki karmaşasından kaynaklanan sorunlar vardır.16. Hizmetli sayısının azlığından kaynaklanan sorunlar vardır.17. Okul müdürleri okulu yönetmek için yeterli yetkiye sahip değiller.18. Okuldaki fiziki şartların yetersizliğinden kaynaklanan sorunlar mevcuttur.19. Okul mevcutlarının kalabalık olmasından kaynaklanan sorunlar vardır.20. Zaman zaman üst makamlardan gelen baskılara maruz kalmaktan kaynaklanansorunlar vardır.Anahtar Kelimeler: İlköğretim okulu müdürleri, İlköğretim okulu, ilköğretim okulumüdürlerinin sorunları, Eğitim yönetimi | |
dc.description.abstract | Primary school directors are always confronted administrative problems. That?s why, theyhave difficulties in management. In this research, it is aimed to find that what theseproblems are, what the reasons of these problems are and what the suggestions are to solvethese problems.This research are made with Primary School Directors who work in state schools inEsenler district. In the universe of the research, there are 25 Primary School Directors. Thedata are obtained with an information form that is developed by the researcher.All directors are met during the research and all forms are filled. Data are analyzed withSPSS. In the first part of the form, there are 12 questions which are personal and in thesecond part, there are 24 questions related with administrative problems that the directorsare confronted.The results are summarized below:1. Primary schools do not have sufficient financial support from the central management.2. The directors do not participate in-service training periodically.3. The directors are sometimes blamed for contribution of parents.4. There are not sufficient number of teachers at schools.5. There can be sometimes negative situations during the control of upper management.6. Shift education causes some difficulties.7. Directors do not have authority on teachers.8. Teachers who work temporarily are not productive.9. The cooperationbetween parents and school is insufficient.10. The number of students per classroom are very high.11.There are lots of administrative problems.12. Teachers are not respectful to their directors.13. Materials used during the lesson are not sufficient.14. There are some problems caused by employees.15. There are authority problems between managers.16. There are not enough employees.17. The directors do not have authority to manage the school.18. The physical environment of schools are not sufficient.19. The number of students in a school are very high.20. The directors are sometimes subjected to pressure of upper management.Key Words: Primary School Directors, Primary School, The Problems of PrimarySchool Directors, The Management of Education | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | Kamu Yönetimi | tr_TR |
dc.subject | Public Administration | en_US |
dc.title | İlköğretim okulu müdürlerinin okul yönetiminde karşılaştıkları yönetimsel sorunlar (Esenler ilçesi örneği) | |
dc.title.alternative | The administrative problems that primary school directors are confronted (the example of Esenler district) | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Yönetimi ve Denetimi Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 155132 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | YEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 190273 | |
dc.description.pages | 195 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |