Okul müdürlerinin duygusal, bilişsel ve davranışsal boyutlarda değişime açıklıklarının ölçülmesi
dc.contributor.advisor | Sipahi, Beril | |
dc.contributor.author | Ocakli, Erol | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T07:27:40Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T07:27:40Z | |
dc.date.submitted | 2006 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/344720 | |
dc.description.abstract | Dünyadaki değişmelerden ülkemizin olumlu etkilenmesi için, eğitim kurumlarında kiyöneticilerin değişimlere karşı açıklıklarının ne derece olduğunu tespit etmek ve bukurumların başarı ya da başarısızlıklarında en etkili olan okul müdürünün değişimkarşısındaki tutumunun ne olacağını bilmek gerekmektedir.Okul müdürlerinin hızla değişen dünya da daha etkili olabilmeleri için, kendisindenönce aynı görevi yapmış okul müdürlerine göre daha çok okumaları, daha çokçalışmaları ve değişime daha açık olmaları gerekmektedir. Eğitim sisteminde yenilik,sistemin en stratejik parçası olan okuldan başlayacağından okul müdürlerininöğrencilerin her yönden gelişmesine (bilişsel, duyuşsal, davranışsal, sosyal ve estetikyönden) olanak veren bir öğrenme çevresini sağlayabilecek lider olması gerekir.Böylece okul müdürü, değişen dünya şartlarında eğitimde ki yeniliklerle ülkemizin deçağdaş dünyada yerini almasına katkı sağlayarak misyonunun gereğini yerine getirmişolacaktır.Bu araştırma okul müdürlerinin; eğitimde değişime, kendilerinin değerlendirmeleri veöğretmenlerin algılarına göre olmak üzere iki boyutta duygusal, bilişsel ve davranışsalolarak incelenmiştir. Bu araştırma sonuçlarına göre okul müdürlerinin kendilerinideğerlendirmelerinde, kadınların erkeklere göre değişime daha açık olduğu, yine sınıföğretmenliği ve sosyal bilimler öğretmenliğinden gelen okul müdürleri fenbilimlerinden gelen okul müdürlerine göre değişime daha açık olduğu görülmüştür.Ayrıca okul müdürlerinin değişime kapalılık tutumlarını, öğretmenler müdürlerinkendilerini değerlendirmelerinden daha düşük algılamaktadırlar. Bu da araştırmanınönemli bir bulgusudur. | |
dc.description.abstract | It became a necessity for the principals to be liberal minded , know what?s what and domuch more than their colleauges performed the same duty before them in order to meetthe requirements and necessaries of the world changings rapidly. The school managersshould be the leaders, able to provide an optimum education environment enabling thedevelopment , of the students for each respect in terms of data processing ,emotional,social and aesthetic contex.. So ıt can be a step for the development of the country in theworld?s conditions.In the last years, the subjects of the transformist leadership has been discussed manytimes in the school researches. One of the most significant difference which differs thetransformist leaders than the other leaders is to be accesible to changing and newness.School managers? attitude to the changes should be known because their approach causeto be affected positivly for our country or to be able to cope with negative sides of thechanges in the world . The purpose of this search is to find out principals? approach tochange and to make comments about becoming more willing to consider new ideas.In my whole proces research, I would like to thank my teacher Mrs. AssistantAssociate Professor Beril S PAH who gave me her thoughtful advice, devoted hervaluable time proofreading my thesis and , directed me . I am grateful to my dear wifeSemra OCAKLI who devoted her valuable time and helping to finish my thesis. I alsowould like to thank the school managers, teachers who answered the polls? questions inthe European Side of stanbul. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Okul müdürlerinin duygusal, bilişsel ve davranışsal boyutlarda değişime açıklıklarının ölçülmesi | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Yönetimi ve Denetimi Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 155156 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | YEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 190278 | |
dc.description.pages | 114 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |