Show simple item record

dc.contributor.advisorSipahi, Beril
dc.contributor.authorYumrutaş, Alparslan
dc.date.accessioned2020-12-29T07:27:40Z
dc.date.available2020-12-29T07:27:40Z
dc.date.submitted2006
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/344718
dc.description.abstractAraştırma ile ilköğretim okullarındaki öğretmenlerin rehberlik görevleriyle ilgili görüşlerive uygulamalarının incelenmesi amaçlanmıştır.Araştırmanın evrenini İstanbul ilinde görev yapan ilköğretim okullarındaki öğretmenleroluşturmaktadır. Örneklemi ise İstanbul ili avrupa yakasındaki merkez ilçelerden seçilenAvcılar, Sefaköy, Merter, Kağıthane, ilçelerindeki ilköğretim okullarında görev yapan 207öğretmen oluşturmaktadır.Araştırmada tarama modeli kullanılmıştı. Araştırmada veri toplamak amacıyla anketkullanılmıştır. Anket, araştırmacı tarafından hazırlanmış olup iki bölümden oluşmaktadır.I. Bölüm'de ilköğretim öğretmenlerinin kişisel özellikleri ile ilgili bilgileri belirlemeyeyönelik 6 soru; II. Bölüm'de ise rehberlik çalışmaları ile ilgili görüş ve uygulamalarıbelirlemeye yönelik 22 soru yer almaktadır. Bu bölümdeki sorular beşli likert tipine uygunolarak hazırlanmıştır. Araştırmadan elde edilen verilerin istatiksel analizinde frekans veyüzdelik hesaplamaları, t-testi ve varyans analizi teknikleri kullanılmıştır.Araştırmada elde edilen sonuçlar ise:Araştırmaya katılan öğretmenlerin büyük bölümü ilköğretimde rehberlik çalışmalarınınyararlı olacağına inandıklarını, okullarında yürütülmekte olan rehberlik ve eğitici kolfaaliyetlerinin ise yeterince etkili yapıldığını düşünmediklerini ifade etmişlerdir.Öğretmenlerin büyük kısmı rehberlik çalışmalarındaki görev ve sorumluluklarınıbildiklerini ve rehberlik görev ve sorumluluklarına ilişkin çoğu ifadeyi yerine getirdiklerinibelirtmişlerdir.Öğretmenlerin rehberlik görevleriyle ilgili düşünce ve yaptıkları çalışmalar hakkındakiifadelere verdikleri cevaplarda cinsiyetlerine, çalıştıkları okul türüne, mesleki kıdemlerine,mezun oldukları kuruma göre manidar düzeyde farklılaşmalar tespit edilmiştir.
dc.description.abstractIn present century, rapid changes and developments in the world have increased theimportance of education and the changes in education field have increased the importanceof `?personal guidance and consultation??. Thus the importance of the role of personalguidance & consultation has been recognized recently. The purpose of education is notonly to cause improvements in individuals mentally, but also to cause imrovements in bio-psycho-social individuals in all aspects . This is why student?s personality guidance,personal guidance and consultation services have been applied to every aspect ofeducation.Though the personal guidance and consultation have a 50 -year- background in ourcountry, these services couldn?t have been raised to the desired level yet. Especially in theprimary education, some problems are faced because of the fact that not much importanceis given to the issue. Yet, personal guidance and consultation are the kind of services thatshould be continued throughout the lifetime and they should be presented to individuals, atleast, starting from the primary education. The importance of personal guidance andconsultation in primary education is indisputable in the present century, due to the rapiddevelopments and changes.The results of this study have revealed that children in the primary education need to havepersonal guidance and consultation.It is also revealed that these services would certainly beuseful for individuals and would have an impact on them.Primary school teachers have a large responsipility and duty in terms of application of thepersonal guidance and consultation in the conditions of our country.The teachers have aimportant place and role on this issue. Thus,in this study,it is aimed to do a research on theopinions and deeds of the teachers in terms of personal guidance and consultation in theirschools.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİlköğretim okullarında görev yapan öğretmenlerin rehberlik görevleriyle ilgili görüş ve uygulamalarının incelenmesi
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Yönetimi ve Denetimi Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid155161
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityYEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid190279
dc.description.pages113
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess