Okul öncesi dönemde bilgisayar destekli fen öğretimi ve etkilerinin incelenmesi
dc.contributor.advisor | Akdağ, Füsun | |
dc.contributor.author | Şahin, Burcu | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T07:27:37Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T07:27:37Z | |
dc.date.submitted | 2006 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/344710 | |
dc.description.abstract | Okul öncesi eğitim, çocuğun ilerideki hayatını etkileyecek önemli bir süreçtir.Yapılan bilimsel araştırmalar ve çağdaş eğitim alanındaki uygulamalar; nitelikli, sağlıklı veistenilen davranışlara sahip nesilleri yetiştirmek için eğitime çok küçük yaşlardabaşlanılması gerekli olduğunu ortaya koymuştur. Çağdaş toplumun gerektirdiği duygu vedüşüncelerini özgürce ifade edebilen, araştırmacı, meraklı, girişimci, kendi kendine kararverebilen, kendi haklarına ve başkalarının haklarına saygılı, yeteneklerini kullanmabecerisine sahip ve öz denetim geliştirebilen bireyler yetiştirebilmek, okul öncesi çağdakiçocukların eğitimine gereken önemin verilmesiyle sağlanabilir.Bugün öğretimde çok verimli bir yöntem olarak kabul edilen bilgisayarların,bireysel öğretim yönteminin uygulanmasına fırsat vermelerinin yanı sıra, öğretim süresininde kısalmasına yardımcı oldukları gözlenmiştir. Bilgisayar kullanımı, çocuk veya gencindikkatini yoğunlaştırmayı öğrenmesine yardımcı olmanın yanı sıra bilişsel gelişim veproblem çözme yeteneğinin gelişmesine de yardımcı olmaktadır.Bu araştırma, okul öncesi eğitim alan altı yaş grubu öğrencilerine belli başlı fenkavramlarının kazandırılmasında bilgisayar destekli eğitim programının ve materyallerininkullanılmasının etkisini incelemek amacıyla yapılmıştır. Araştırmada gözlem ve anketmetodları kullanılmıştır.Araştırma uygulamalı olarak yapılmış olup bazı fen kavramları (Bitkiler,Hayvanlar, Isı, Vücudumuz, Hava, Su, Ses, Işık) ile sınırlandırılmıştır. Uygulama öncesiher iki gruba da, hazırlanan ön testler uygulanmıştır.Elde edilen bulgulara dayanarak ortaya çıkarılan sonuçlar şunlardır :Bilgisayar destekli öğretim yöntemi ile geleneksel yöntem arasında başarı ve hatırlamaaçısından, bilgisayar destekli öğretim yönteminin lehine anlamlı bir farklılık vardır.Ayrıca ; bilgisayar destekli fen öğretim programının öğrenci motivasyonunu arttırdığı, fenile ilgili temel bilgi ve becerilerin kazanımını olumlu yönde etkilediği, problem çözme,işbirliği yapma ve yardımlaşma becerisini geliştirdiği, öğrencinin derse olan ilgisini vedikkat süresini olumlu yönde etkilediği gözlenmiştir. | |
dc.description.abstract | Pre-school education is an important process that affects the children?s future life.The scientific researches and practices in the modern education field show that theeducation must start at a very early age to raise a generation with qualified and healthyattitudes and behaviours. Being able to raise individuals who can express their emotionsand thoughts which the modern world requires, who are curious, who have an enterprisingspirit and who are respectful to their and other people?s rights, who have the skill to utilizetheir abilities and who have self control, can only be achieved by giving enoughimportance to the children?s education.It is seen that computers which are considered to be a fruitful method of teachingtoday enable both the individual learning take place and teaching period get shorter.Besides helping the childocus attention, the use of computers helps their cognitiveimprovement and their skill of problem solving.This research was done to reveal the impact of the computer assisted education inmaking a 6 year old student group in pre-school education acquire the basic science terms.In this research public survey and observation were used as methods.The research was based on practice and it was limited with some science terms(such as plants, animals, ligth, our body, air, water, sound, heat). Before the practice, bothgroups were given pre-tests.The results of what is found out are:There is a considerable difference between the traditional method and computerassisted method in favour of the latter. Furthermore, it was observed that the computerassisted method increases the children?s motivation, affects the acquisition of scinece termsin a positive way, helps improve the problem solving, cooperation and social skills, affectsthe student?s interest in the lesson and their attention period in a positive way. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Okul öncesi dönemde bilgisayar destekli fen öğretimi ve etkilerinin incelenmesi | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Yönetimi ve Denetimi Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 155236 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | YEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 190130 | |
dc.description.pages | 120 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |