Show simple item record

dc.contributor.advisorTürkel, Asuman
dc.contributor.authorÇelik, Burcu
dc.date.accessioned2020-12-29T07:27:37Z
dc.date.available2020-12-29T07:27:37Z
dc.date.submitted2006
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/344708
dc.description.abstractBu araştırmada , ilköğretim okullarında çalışan eğitim yöneticilerinin yöneticilik ve liderliközelliklerinin etkililik düzeyinin öğretmenler tarafından nasıl algılandığı belirlenmeyeçalışılmıştır.Araştırmada Üsküdar , Pendik , Kadıköy , Kartal , Fatih ve Ümraniye ilçelerinde bulunan13 ` ü resmi , 8 ` i özel ; 21 ilköğretim okulunda toplam 318 öğretmene uygulanmıştır.Başarı testi ve tutum ölçeği ile elde edilen veriler amaçlara uygun olarak frekans (f) , yüzde(%) , aritmetik ortalama ( x ) , standart sapma (ss) , t testi , ANOVA , Kruskal Wallis -H , Mann Whitney-U testleri kullanılarak analiz edilmiştir.Araştırma sonucunda , özel ilköğretim okulları yöneticilerinin ,okulun fiziksel konumu ,ekonomik koşulları ve yetkileri nedeniyle yöneticilik ve liderlik özelliklerini resmiilköğretim okulu yöneticilerine göre daha etkili bir şekilde sergiledikleri algılanmıştır.Buna karşın resmi ilköğretim okulları yöneticilerinin çalışanlarıyla iletişim kurma özelliği,ön plana çıkmıştır.Ayrıca ilköğretim okullarındaki eğitim yöneticilerinin veöğretmenlerinin hizmet içi eğitimi önemsemedikleri sonucu da çıkmıştır. Araştırmadaanket uygulanan öğretmenlerin kendileriyle ilgili özelliklerden çok ,eğitim yöneticilerininözellikleri önem kazanmıştır.Anahtar Kelimeler : Yönetici , Lider , Eğitim Yöneticisi , Özel İlköğretim Okulu , Resmiİlköğretim Okulu
dc.description.abstractIn this research, the perception of elementary school teachers about their managers`management skills and leadership capabilities is analyzed.The research is done by surveys filled in by 318 teachers in 21 elementary schools, 13public and 8 private, located in Uskudar, Pendik, Kadikoy, Kartal, Fatih and Umraniye.Datas collected with the help of success and attitude tests analyzed by frequency (f) ,percentage (%) , arithmethic medium ( , standart devition (ss) , t test , ANOVA ,Kruskal Wallis-H test , Mann Whitney-U test .The research has shown that private elementary school managers are able to practice theirmanagement and leadership skills much more efficiently with respect to public elementaryschool managers due to physical location of the schools, economic situation andmanagement authority boundaries. Both public and private elementary school managersare not giving enough emphasis on developing their teaching and management skills. Thecharacteristics of the school managers have more influence on the research outcomes thanthe characteristics of the teachers.Key words: Manager, Leader, Educator, Private Elementary School, Public ElementarySchoolen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectKamu Yönetimitr_TR
dc.subjectPublic Administrationen_US
dc.titleÖzel ve resmi ilkögretim okullarında çalısşn eğitim yöneticilerinin algılanan liderlik özelliklerinin incelenmesi
dc.title.alternativeAnalysis of perceived leadership skills of public and private elemantary school manager
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Yönetimi ve Denetimi Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid155165
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityYEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid190281
dc.description.pages247
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess