Show simple item record

dc.contributor.advisorEkşi, Halil
dc.contributor.authorSağlam, Hande
dc.date.accessioned2020-12-29T07:27:31Z
dc.date.available2020-12-29T07:27:31Z
dc.date.submitted2006
dc.date.issued2020-12-02
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/344693
dc.description.abstractTezin konusunu eğitim yönetimi ve denetimi üzerine ekolojik bir çalışma alanıolan sınıf iklimi oluşturmaktadır. Araştırmada sınıf ikliminin öğrenme sürecindeki rolüve öneminin ortaya konması, ilköğretim ikinci kademe öğretmenlerin sınıf iklimi altboyutlarına ait algılarının çok boyutlu incelenmesi amaçlanmıştır.Araştırma ilköğretim ikinci kademe öğretmenlerinden İstanbul Anadoluyakasındaki 262 branş öğretmeni kapsanarak yürütülmüştür. Araştırmada ölçme aracıolarak ilişki ve de kişisel geliştirme ve oryantasyon ile sistem koruma ve geliştirmeboyutlarındaki katılım, arkadaşlık, öğretmen desteği, iş odaklılık, rekabet, düzen veorganizasyon, kuralların açıklığı, öğretmen kontrolü ve de yaratıcılık alt boyutlarınıkapsayan Sınıf İklimi Ölçeği kullanılmıştır.Araştırmada öğretmen algılarının demografik değişkenlere göre kişiselgeliştirme ve oryantasyon boyutunda daha fazla farklılaştığı ayrıca, alt boyutlardankuralların açıklığı ile düzen arasında (olumlu), yaratıcılık ile öğretmen kontrolü arasında(olumsuz) korelasyon bulunmuştur.Sınıf ikliminin bilhassa onun kişisel geliştirme ve oryantasyon boyutundakikonularının öğretmenlere hizmet içi eğitim şeklinde verilmesi ve bu alanda ülkemizdekiaraştırmaların artırılması önerilmektedir.Anahtar kelimeler: Sınıf iklimi, Ekoloji, Hizmet içi Eğitim, Düzen, Yaratıcılık
dc.description.abstractThe subject of the thesis is the class environment which is an ecological field ofstudy in the education management and control. Purpose of the research is to putforward the role and importance of class environment in learning process and multidimensional analyses of perceptions of the branch teachers in the second stage ofprimary education.Research covers 262 branch teachers in the second stage of primary education inAnatolian side of Istanbul. The tool of measure utilized is Class Environment Scale withrelationship, personal development and control dimensions with sub dimensions such asinvolvement, affiliation, teacher support, task orientation, competition, order-and-organization, rule clarity, teacher control and innovation.It is found that the perceptions of teachers in personal development subdimension of Class Environment Scale differ in greater extend than those of other subdimensions as per their demographic variables, and there exist high correlation betweencouples of sub dimensions like rule clarity and order-and-organization (positivecorrelation) besides innovation and teacher control (negative correlation).Provision of in-service training for the teachers on the subject of classenvironment and especially for the issues covered in its personal development subdimension is recommended together with the increase of researches on the subject in thecountry.Key words: Class environment, Ecology, In-service training, Order, Innovationen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİlköğretim ikinci kademe öğretmenlerinin sınıf iklimi algılarının çok boyutlu olarak incelenmesi
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-12-02
dc.contributor.departmentEğitim Yönetimi ve Denetimi Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid155077
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityYEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid190098
dc.description.pages256
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess