Show simple item record

dc.contributor.advisorBarutçugil, İsmet
dc.contributor.authorÖztay, Filiz Ebru
dc.date.accessioned2020-12-29T07:27:31Z
dc.date.available2020-12-29T07:27:31Z
dc.date.submitted2006
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/344692
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı; insan kaynakları yönetimi tarafından geliştirilmiş bir kurumkültürünün olduğu okullar ile böyle bir kurum kültürüne sahip bulunmayan okullardaçalışan öğretmenler üzerinde karşılaştırmalı bir araştırma yürüterek kurum kültürününöğretmenlerin motivasyon düzeyi üzerindeki etkisini belirlemektir.Altı bölümden oluşan çalışmanın birinci bölümünde işleyenin ve işlenenin insan olduğueğitim örgütlerinde insan kaynakları yönetiminin örgüte sağladığı sistemli ve planlıçalışma koşulları ve bu koşulların örgüt açısından önemi anlatılmıştır.kinci bölümde kültürün örgütsel yaşamın vazgeçilmez bir unsuru olduğu belirtilerekkurum kültürünün eğitim örgütleri için önemi ve gerekliliği açıklanmıştır. Ancak bu ikikavramın varlığı ile sağlanabilen motivasyonun, öğretmen ve örgüt başarıları açısındanönemli rol oynadığı konusu üçüncü bölümde yer almaktadır.Dördüncü bölümde, araştırmanın amacı, önemi ve modeli anlatılmıştır. Ayrıcaaraştırmanın evren ve örneklemini oluşturan anket uygulamalarının yapıldığı okullarhakkında bilgi verilmiştir. Verilerin toplanması aşaması da bu bölümdedir. Beşincibölümde, toplanan verilerin SPSS yardımı ile analizi ve bu analizlerden çıkan sonuçlarşekil ve çizelgelerle anlatılmıştır. Altıncı bölüm ise, elde edilen sonuçlar ve iyileştirmeyeyönelik önerilerden oluşmaktadır.Anahtar Kelimeler: nsan kaynakları yönetimi, kurum kültürü, motivasyon, kurum imajı,kurum iklimi, kuruma bağlılık
dc.description.abstractThe aim of this study is to determine the effects of organizational culture on level ofmotivation of teachers by conducting a comparative research on teachers who work ineducational organizations where there exists an organizational culture developed by humanresources management with those who do not have one.This study contains six parts. In the first part of the study, the systematic and plannedworking conditions attained in an educational organization, wherein both the ?processor?and the ?processed? are human, by means of human resources management are explained.The importance of these conditions for the organization is discussed.In the second part, the significance and essence of organizational culture for educationalorganizations are stated by emphasizing that culture is an indispensable component of theorganizational life. Motivation, which can only be achieved with the presence of these twoelements, has a major role in the success of the teacher and the organization, and thisconstitutes the main discussion of the third part of the present study.In the fourth part; the objective, the importance and the model of research are discussed.Besides, information about the schools where the questionnaires which are the populationand the sample of the study are distributed and collected. Stage of collecting data is alsowithin this part.In the fifth part of the study, analysis of the collected data by means of SPSS is provided.The results attained by these analyses are presented by tables and figures.The sixth part of the study is devoted to the presentation of the results attained and also theproposals for improvement.Keywords: Human resources management; organizational culture; motivation;organizational image; organizational climate; organizational commitment.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectKamu Yönetimitr_TR
dc.subjectPublic Administrationen_US
dc.titleEğitim örgütlerinde insan kaynakları yönetimi ile olusturulmus kurum kültürünün ögretmen motivasyonuna etkisi
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Yönetimi ve Denetimi Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid155212
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityYEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid190284
dc.description.pages157
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess