Bilişim teknolojilerinin eğitim yönetimine etkisi
dc.contributor.advisor | Çetin, Canan | |
dc.contributor.author | Gültekin, Mustafa Kemal | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T07:27:22Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T07:27:22Z | |
dc.date.submitted | 2006 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/344661 | |
dc.description.abstract | Bu araştınnada `Bilişim Teknolojilerinin Eğitim Yönetimine Etkisi` başlığı altında; eğitimkurumlarında bilişim teknolojilerinin eğitim yönetimine etkisi saptanmaya çalışılmıştır.Araştınna; konu ile ilgili temel kavramlar ve tanımları, eğitim yönetiminde bilişimteknolojilerini ön plana çıkaran eğilimlerin önemi, etkileri ve bilişim teknolojilerininişlevleri, araştınna, bulgular ve yorumlar, sonuç ve öneriler olmak üzere beş bölüm altındatoplanmıştır.Yapılan araştınna kapsamında İstanbul ili, Beşiktaş ilçesinde bulunan 240 ilköğretim okuluve lise yöneticisine anket uygulanmıştır.Anket sonucu elde edilen veriler amaçlara uygun olarak, Anova Friedman Testi, KMOAnd Bartlett's testi, Yüzde, Aritmetik Ortalama ve faktör analizi kullanılarak analizedilmiştir.Elde edilen bulgular sonucunda bilişim teknolojilerinin eğitim yönetimine etkisi incelenipönerilerde bulunulmuştur.Anahtar Kelimeler: Bilişim, Bilişim Teknolojileri, Eğitim, Eğitim Yönetimi | |
dc.description.abstract | In this research, under the headline; `The Effect of Information Technologyon EducationManagement`, the effect of Information Technologies on education tried to be defined.The research includes fıve different parts; basic terms about the subject and theirdefınitions, the importance the effect of the approaches based on information technologiesin education management and functions of information technologies, the research, theresults and the comments, the results and the suggestions.Throughout the research, 240 primary school and lycee managers working inIstanbuVBeşiktaşThe results of the questionnaire were analyzed by using Anova Friedman Test, KaiserMeyer-Olkin (KMO) and T Test, frequency, percentage, arithmetic medium and factoranalysis.As a result of the hypothesizes found, the effect of information technologies was analysedand suggestions were made.Key Words: Information, Information Techonology, Management, Education Managment | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Bilim ve Teknoloji | tr_TR |
dc.subject | Science and Technology | en_US |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Bilişim teknolojilerinin eğitim yönetimine etkisi | |
dc.title.alternative | The effect of information technology on education management | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Yönetimi ve Denetimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Management | |
dc.subject.ytm | Education | |
dc.subject.ytm | Educational administration | |
dc.subject.ytm | Technology | |
dc.subject.ytm | Technology utilization | |
dc.subject.ytm | Informatics | |
dc.subject.ytm | Information technology | |
dc.identifier.yokid | 9000969 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | YEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 176596 | |
dc.description.pages | 239 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |