Show simple item record

dc.contributor.advisorÇetin, Canan
dc.contributor.authorGültekin, Mustafa Kemal
dc.date.accessioned2020-12-29T07:27:22Z
dc.date.available2020-12-29T07:27:22Z
dc.date.submitted2006
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/344661
dc.description.abstractBu araştınnada `Bilişim Teknolojilerinin Eğitim Yönetimine Etkisi` başlığı altında; eğitimkurumlarında bilişim teknolojilerinin eğitim yönetimine etkisi saptanmaya çalışılmıştır.Araştınna; konu ile ilgili temel kavramlar ve tanımları, eğitim yönetiminde bilişimteknolojilerini ön plana çıkaran eğilimlerin önemi, etkileri ve bilişim teknolojilerininişlevleri, araştınna, bulgular ve yorumlar, sonuç ve öneriler olmak üzere beş bölüm altındatoplanmıştır.Yapılan araştınna kapsamında İstanbul ili, Beşiktaş ilçesinde bulunan 240 ilköğretim okuluve lise yöneticisine anket uygulanmıştır.Anket sonucu elde edilen veriler amaçlara uygun olarak, Anova Friedman Testi, KMOAnd Bartlett's testi, Yüzde, Aritmetik Ortalama ve faktör analizi kullanılarak analizedilmiştir.Elde edilen bulgular sonucunda bilişim teknolojilerinin eğitim yönetimine etkisi incelenipönerilerde bulunulmuştur.Anahtar Kelimeler: Bilişim, Bilişim Teknolojileri, Eğitim, Eğitim Yönetimi
dc.description.abstractIn this research, under the headline; `The Effect of Information Technologyon EducationManagement`, the effect of Information Technologies on education tried to be defined.The research includes fıve different parts; basic terms about the subject and theirdefınitions, the importance the effect of the approaches based on information technologiesin education management and functions of information technologies, the research, theresults and the comments, the results and the suggestions.Throughout the research, 240 primary school and lycee managers working inIstanbuVBeşiktaşThe results of the questionnaire were analyzed by using Anova Friedman Test, KaiserMeyer-Olkin (KMO) and T Test, frequency, percentage, arithmetic medium and factoranalysis.As a result of the hypothesizes found, the effect of information technologies was analysedand suggestions were made.Key Words: Information, Information Techonology, Management, Education Managmenten_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectBilim ve Teknolojitr_TR
dc.subjectScience and Technologyen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleBilişim teknolojilerinin eğitim yönetimine etkisi
dc.title.alternativeThe effect of information technology on education management
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Yönetimi ve Denetimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmManagement
dc.subject.ytmEducation
dc.subject.ytmEducational administration
dc.subject.ytmTechnology
dc.subject.ytmTechnology utilization
dc.subject.ytmInformatics
dc.subject.ytmInformation technology
dc.identifier.yokid9000969
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityYEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid176596
dc.description.pages239
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess