Show simple item record

dc.contributor.advisorSayan, Hamiyet
dc.contributor.authorAk, Ömer Faruk
dc.date.accessioned2020-12-29T07:27:20Z
dc.date.available2020-12-29T07:27:20Z
dc.date.submitted2006
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/344655
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı; Milli Eğitim Bakanlığı İlköğretim okulları 1-5. sınıflardauygulanmaya başlayan yeni ilköğretim programı hakkında sınıf öğretmenlerinin görüşleri,uygulanan eski program hakkında sınıf öğretmenlerinin görüşleri, sınıf öğretmenlerininyeni ilköğretim programını uygulama durumları ve sınıf öğretmenlerinin yeni ilköğretimprogramının uygulanması esnasında karşılaştıkları sorunları belirlemektir. Ayrıca,ilköğretim okullarında uygulanan yeni programın etkinliklerinin uygulanışında sınıföğretmenlerinin kıdemlerine ve mezun oldukları fakültelere göre farklılıklar olupolmadığını belirlemeye çalışmaktır.Araştırmanın evrenini, 2005-2006 öğretim yılında, İstanbul ili Beykoz ve Ümraniyeilçelerinde ki ilköğretim okullarında çalışan sınıf öğretmenleri; örneklemini ise, 30ilköğretim okulu içerisinden random olarak seçilen 266 sınıf öğretmeni oluşturmaktadır.Araştırmada ?Betimleme Yöntemi? kullanılmış, veriler anket yoluyla toplanmıştır.Anket verilerini desteklemek amacı ile öğretmenlerle görüşmeler yapılmıştır.Araştırmacı tarafından hazırlanan anketin kapsam geçerliliği için uzmangörüşlerinden yararlanılmış, güvenilirliği için ise, Cronbach Alpha katsayısıhesaplanmıştır. Cronbach Alpha katsayısı I. bölüm için 0,84 II. bölüm için 0,82 III bölümiçin 0,89 IV. bölüm için 0,83 olarak bulunmuştur.Bu araştırmada, aşağıdaki sonuçlara ulaşılmıştır;1. Sınıf öğretmenleri, yeni program hakkında belirtilen görüşlerden en çok, derslerin,ezbercilikten uzak, eğlenceli, hayatın içinde ve kullanılabilir olmasına öncelik verilerekhazırlandığını düşünmektedirler.2. Sınıf öğretmenleri, eski program hakkında belirtilen görüşlerden, öğretmenlerinöğrencilere doğrudan bilgi aktardığını ve derslerde işlenen konuların hayatın içindekullanılmadığını düşünmektedirler.3. Sınıf öğretmenleri yeni programın belirtilen etkinliklerinden en çok, öğrencilerin,bilgiye ulaşma yöntemlerini öğrenmeleri için onlara rehberlik etme etkinliğiniuygulamaktadırlar.4. Sınıf öğretmenlerinin yeni programının uygulanması aşamasında en çok karşılaştıklarısorun ise çevrede öğrencilerin gidebilecekleri kütüphanelerin yeterli olmamasıdır.5. Sınıf öğretmenlerinin, yeni programın etkinliklerini uygulayış sıklıkları kıdemlerinegöre farklılık göstermemektedir.6. Sınıf öğretmenlerinin mezun oldukları fakültelere göre yeni programın etkinlikleriniaynı sıklıkta uyguladıkları ortaya çıkmıştır.
dc.description.abstractThe objective of this research is to put forward the opinions and reactions ofprimary school teachers about the new curriculum that has been started to be applied in 1-5grades, their practice and the problems they face in the practice period of this curriculum inclassroom environments; and also their opinions about the previous curriculum.In addition, this research tries to find out whether there are differences among theteachers from the aspect of the faculties they graduated from and their seniority.The universe of the research was the primary school teachers working in schools inBeykoz and Ümraniye, the districts of Istanbul in 2005-2006 School year. The sample was266 students who were chosen randomly among others in thirty schools.In the study, the survey technique was applied and questionnaires were used togather information. Interviews were carried out to support the data.For the content validity, expert views were taken into consideration and Cronbach-Alpha Coefficient was calculated for its reliability. The Cronbach-Alpha Coefficient was0.84 for Chapter I, 0.82 for chapter II, 0.89 for chapter III and 0.83 for chapter IV.In this study, following results were concluded;1. The Primary School Teachers put forward that the best side of the curriculum is itsauthentic, enjoyable and useful nature away from the memorization technique.2. The Primary School Teachers think that teachers directly provided for students withinformation in the old curriculum and as a result this information couldn?t beapplied in real life.3. Among the activities expressed by the new curriculum, the Primary SchoolTeachers mostly apply the activity that requires guiding students to attain theinformation.4. The biggest problem that the Primary School Teachers face in practice of thecurriculum is insufficient number of libraries where students can go to.5. The practice of the new curriculum by the Primary School Teachers doesn?t varyaccording to their seniority.6. It has been found out that the frequency of the practice of the new curriculum is thesame among the teachers who graduated from the same faculties.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİlköğretim okulları 1-5. sınıflarda uygulanmaya başlayan yeni ilköğretim programı hakkında sınıf öğretmenlerinin görüşlerinin incelenmesi
dc.title.alternativeA research concerning the opinions of the primary school teachers about the new curriculum that has been started to be applied in 1-5 grades
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Yönetimi ve Denetimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmEducation programs
dc.subject.ytmTeacher opinions
dc.subject.ytmEducation
dc.subject.ytmClass teachers
dc.subject.ytmPrimary education schools
dc.subject.ytmTeaching curriculums
dc.subject.ytmClass teachers
dc.subject.ytmPrimary education teachers
dc.subject.ytmTeacher opinions
dc.identifier.yokid9001719
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityYEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid187826
dc.description.pages158
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess