dc.contributor.advisor | Sipahi, Beril | |
dc.contributor.author | Bila, Makbule | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T07:27:19Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T07:27:19Z | |
dc.date.submitted | 2006 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/344651 | |
dc.description.abstract | Ülkemizin, sürekli yenilenen ve degisen ülkelerden biri olabilmesi nitelikli insan gücüyetistirmesine baglıdır. Bu arastırma, nitelikli insan yetistirmede temel basamak olanilkögretim asamasında özel ve resmi ilkögretim okullarında çalısan ögretmenlerin, egitim?ögretim üzerinde çok etkili olan sınıf yönetimi yaklasımlarının arastırılması,karsılastırılması ve mevcut durumun iyilestirilmesine yönelik öneriler olusturmak amacıile yapılmıstır.Arastırmada; giris, etkili sınıf yönetimi, egitim örgütlerinde motivasyon,metodoloji, bulgular ve yorumlar, sonuç ve öneriler olmak üzere altı bölüm vardır.Arastırma, özel ve resmi ilkögretim okullarında görev yapan birinci ve ikinci kademedeçalısan ögretmenleri kapsamaktadır. Veri toplama yöntemi olarak anket kullanılmıstır.Anketlerden elde edilen verilere faktör analizi uygulanarak alt boyutlar bulunmustur.?ANOVA? ve ?t? testi kullanılarak, alt boyutlar ile ögretmenlerin demografik özellikleriarasında fark testleri yapılmıstır.Arastırmada elde edilen verilerin degerlendirilmesi ile; önlisans mezunu ögretmenlerin,lisans ve yüksek lisans mezunu ögretmenlerden, birinci kademe ögretmenlerinin, ikincikademe ögretmenlerinden, 11-15 yıl çalısma süresindeki ögretmenlerin, diger çalısmasüresindeki ögretmenlerden, mesleki gelismeye yönelik çalısma yapan ögretmenlerin,mesleki gelismeye yönelik çalısma yapmayan ögretmenlerden, sınıf yönetimiyaklasımları bakımından bazı faktörlerde daha iyi oldukları gibi sonuçlara varılmıstır.Arastırmanın sonuçları dogrultusunda; sınıf yönetimi konusunda mantıklı ve iyimser biryaklasım gelistirilmesi, dönem basında yönetim ilkelerinin olusturulması, derslerezamanında gelinmesi, tüm sınıfın derse katılımı konusunda ısrarcı olunması, ögrenciperformansları konusunda karsılastırma yapılmaması, sınıf oturma düzeni, araçgereçlerinuygun biçimde yerlestirilmesi, uygulamalar ile ilgili plan yapılması gibi bazıönerilerde bulunulmustur.Anahtar Kelimeler: Sınıf Yönetimi yaklasımı, Etkin ders anlatımı, Derse hazırlık,Egitimde motivasyon | |
dc.description.abstract | For our country to be one of the changing and renening countries, it should bring upqualified human power. This research is made with the purpose of bringing suggestions tomake the present situation better, to compare and examine the governmental schoolteachers and private school teachers, class management approaches which has a veryimportant effect on education and instruction. There are six chapters in the research whichare introduction, effective class management, motivation during the educationorganization, methodology, findings and comments, result and suggestion.The research covers first and second rank teachers at govermental and private schools.Inquiry is used as a data collecting method. Sub ? dimensions are found as executingfactor analyzes on the data that is collected at the inquiry. Using ?ANOVA? and ?t? tests,sub-dimensions and the teachers demographic features are compared.Due to evaluating the research data ,these conclusions are reached at: First rank teachersare beter than second rank teachers in their class management approaches, teachers of 11-15 years are beter than teachers of different working years; teachers who study for careerdevelopment are beter than those who do not; and college graduates are beter than thosewho do not have a bachelor?s degree or master.According to the research results it has been suggested that it?s better to develop a logicaland optimistic view for the class management, to provide management principles at thebeginning of the term , to start lectures on time, to be persvasive about the whole class tojoin the lecture, not to make comparisons about the students performances, to arrange theclass sitting order and tool materials, to make plans about applications.Key Words: Class management, Approach, Effective lectures, Preparation for lectures,Motivation during the educationDecember, | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Özel ilköğretim okulu öğretmenleri ile devlet ilköğretim okulu öğretmenlerinin sınıf yönetimi yaklaşımlarının karşılaştırılması | |
dc.title.alternative | Comparison of the class management approaches of the private school teachers and govermental school teachers | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Diğer | |
dc.subject.ytm | Management models | |
dc.subject.ytm | Teachers | |
dc.subject.ytm | Primary education | |
dc.subject.ytm | Primary education teachers | |
dc.subject.ytm | Special schools | |
dc.subject.ytm | State schools | |
dc.subject.ytm | Management | |
dc.subject.ytm | Management skills | |
dc.identifier.yokid | 9002069 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | YEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 241887 | |
dc.description.pages | 145 | |
dc.publisher.discipline | Diğer | |