Show simple item record

dc.contributor.advisorSaran, Mine
dc.contributor.authorAşkar, Füsun
dc.date.accessioned2020-12-29T07:27:18Z
dc.date.available2020-12-29T07:27:18Z
dc.date.submitted2010
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/344648
dc.description.abstractİmaj kavramının birçok alanda tanımlanmasının yanı sıra, özellikle sanatsal iletişimin dinamiklerinde yer alan artistik yönünün incelenmesiyle, gösteri sanatlarının ulusal ve uluslar arası tanıtımda bir ülke için geniş ölçüde itibar göstergesi olduğu ortaya çıkmaktadır. Artistik imaj kavramının estetik değerlere yakınlığı, algılama ve yorumlama evresinde psikolojik bir süreç olduğu ile anlaşılmaktadır. Genel imaj kavramında bulunan bu algısal süreçle sahne sanatlarının yapısında varolan artistik imaj tanımlaması, özellikle seyircinin ortak duygusal tavırlarıyla ve çoğunlukla aynı anda verdiği reaksiyonla sanatsal iletişimi gerçekleştirmektedir.Çalışmada, sanatçı ve seyircinin sahne kanalıyla, sanat eserinin sunulması aşamasındaki alışverişi ve anında verilen geri bildirim sonucunda oluşan etkileşim üzerine bir iletişim modeli oluşturulmuştur. Toplumsallaşmanın vazgeçilmez bir öğesi olan iletişimin, sanatın bu konudaki ortak özelliğiyle bütünleştiğinde kitlelere ulaşma konusunda oldukça etkili bir türü ortaya çıkardığı önermesini doğurmuştur. Bir sanat eseri, duygusal ve kurgusal aşamaların yanı sıra teknik anlamda destekleyici unsurlara gereksinim duymaktadır. Sanat eserinin sunumu aşamasında seyircinin algısını güçlendirici, estetik anlayışı ve anlatımı destekleyici ses, ışık, dekor, kostüm, makyaj gibi görsel ve işitsel unsurların ve sahnenin algısal değerlerinin dramatik yapıya güçlü etkileri tartışılmaz bir konudur.Küresel düşünüp yerel yorumlama anlayışla kurgulanan, çalışmanın örnek olayını teşkil eden Anadolu Ateşi'nin, artistik bileşenlerden oluşan kültürel ve sanatsal etkinlik olması, sanatsal iletişim yoluyla geniş kitlelere ulaşma başarısı ve dolayısıyla ülke imajının sanatla yaratılmasına ve geliştirilmesine yönelik etkinliği, elde edilen bulgulardan biridir. Son dönemlerde dünyanın en güçlü pazarlama yöntemi olarak bilinen ağızdan ağıza pazarlama etkinliği ile tanınan Anadolu Ateşi, Türkiye için tanıtım ve imaj oluşturma sürecinin sanatsal bir elemanı olmasının yanı sıra, turizme de büyük katkı sağlamaktadır.
dc.description.abstractIn addition to defining the concept of Image, it is revealed with the study of its artistic aspect especially appearing in artistic communication dynamics that performance arts are esteem indicator for any country in national and international publicity to a greatest extent. It is understood that the affiliation of the artistic image concept to the aesthetic values are psychological process in the stage of perception and interpretation. The defining of artistic image existing in structure of performing arts with this perceptional process in the scope of general image performs the artistic communication with especially joint emotional attitudes of audiences and mostly reaction showing at the same time.In the study, a communication model has been developed on interaction occurring as a result of exchange of work of art in the course of performing it and feedback through the stage of artist and audiences. Once the communication, indispensible element of socialization, becomes integrated with common feature of the art in this field, this leads it to be arisen a suggestion that it reveals an effective type on access to audiences. A work of art requires supporting factors in technical sense in addition to emotional and fictional stages. In course of performance of work of art, it is indisputable that visual and audial elements such as sound, lighting, decor, costume and makeup, strengthening the perception of audience, supporting aesthetic understanding and expression and perceptional values of stage have the powerful effect on dramatic structure.One of the findings obtained is that the Fire of Anatolia composed with global thinking and local interpreting and constituting exemplary event of the study is a cultural and artistic event consisting of artistic components and that this event is intended for success to achieve broad audiences through artistic communication and so creation and development of country image with art.The Fire of Anatolia, recently known as most powerful marketing method and recognizing as word of mouth marketing (WOMM) activity provides major contribution to the tourism in addition to being artistic element of process of publicity and image creation of Turkey.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectHalkla İlişkilertr_TR
dc.subjectPublic Relationsen_US
dc.subjectSahne ve Görüntü Sanatlarıtr_TR
dc.subjectPerforming and Visual Artsen_US
dc.subjectİletişim Bilimleritr_TR
dc.subjectCommunication Sciencesen_US
dc.titleTürkiye`nin uluslararası tanıtımında artistik imaj: ?Anadolu Ateşi? örnek olayı
dc.title.alternativeArtistical image concerning Turkey?s international representation a case study: Fire of Anatolia
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentHalkla İlişkiler ve Tanıtım Anabilim Dalı
dc.subject.ytmArtistic life
dc.subject.ytmArtistic works
dc.subject.ytmPromotion
dc.subject.ytmPromotion policies
dc.subject.ytmInternational promotion
dc.subject.ytmImage
dc.subject.ytmFire of Anatolia
dc.subject.ytmImage making
dc.subject.ytmCountry image
dc.identifier.yokid382253
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityEGE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid263257
dc.description.pages216
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess