İlköğretim okulları müdürlerinin taraf olmadıkları çatışmaları yönetme tarzları
dc.contributor.advisor | Kıvanç, Cemil | |
dc.contributor.author | Sertok, Sevil | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T07:27:16Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T07:27:16Z | |
dc.date.submitted | 2006 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/344643 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı ilköğretim okulu müdürlerinin kendilerinin taraf olmadıkları ancak bir çözüm bulmak zorunda oldukları uyuşmazlıklarda hangi yöntemi izlediklerini ve uyguladıkları yöntemin etkili ve yararlı oluşuna yönelik algılarını belirlemektir.Araştırma verileri İstanbul İli Sarıyer İlçesi'ndeki ilköğretim okullarında görevli 35 müdür ile 5 okuldan seçilen 141 kişilik öğretmen grubuna anket uygulama yoluyla toplanmıştır. Rahim tarafından geliştirilen 28 maddelik anket 26 madde haline getirilerek uygulanmıştır. Elde edilen veriler ki kare yöntemiyle analiz edilerek çözümlenmiş ve raporlaştırılmıştır.Araştırmadan elde edilen sonuçlara göre;Okul müdürleri ve öğretmenlerin algılarına göre okul müdürleri kendilerinin taraf olmadıkları ancak müdahale etmek ve çözmek zorunda oldukları çatışmalarda uygulama sıklığı sırasına göre tümleştirme, uyma, uzlaşma, hükmetme ve kaçınma tarzlarını kullanmaktadırlar.Okul müdürleri, tümleştirme, uyma ve uzlaşma tarzlarını ?çoğunlukla?; hükmetme ve kaçınma tarzlarını ise ?ara sıra? uygulamaktadırlar. Öğretmen algılarına göre müdürleri hükmetme, tümleştirme, uyma ve uzlaşma tarzlarını ?çoğunlukla?; kaçınma tarzını ?ara sıra? olarak uygulamaktadırlar.Okul müdürleri ve öğretmenlere göre çatışma yönetimi tarzlarının uygulanışı ile bu tarzların etkililik dereceleri arasında doğru yönlü bir ilişki vardır.Anahtar Kelimeler: Çatışma, Uyuşmazlık, Çatışma Yönetimi, Çatışma Yönetimi Tarzları, Tümleştirme, Uyma, Uzlaşma, Kaçınma, Hükmetme, Problem Çözme | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı ilköğretim okulu müdürlerinin kendilerinin tarafolmadıkları ancak bir çözüm bulmak zorunda oldukları uyuşmazlıklarda hangi yöntemiizlediklerini ve uyguladıkları yöntemin etkili ve yararlı oluşuna yönelik algılarınıbelirlemektir.Araştırma verileri İstanbul İli Sarıyer İlçesi?ndeki ilköğretim okullarında görevli35 müdür ile 5 okuldan seçilen 141 kişilik öğretmen grubuna anket uygulama yoluylatoplanmıştır. Rahim tarafından geliştirilen 28 maddelik anket 26 madde halinegetirilerek uygulanmıştır. Elde edilen veriler ki kare yöntemiyle analiz edilerekçözümlenmiş ve raporlaştırılmıştır.Araştırmadan elde edilen sonuçlara göre;Okul müdürleri ve öğretmenlerin algılarına göre okul müdürleri kendilerinin tarafolmadıkları ancak müdahale etmek ve çözmek zorunda oldukları çatışmalarda uygulamasıklığı sırasına göre tümleştirme, uyma, uzlaşma, hükmetme ve kaçınma tarzlarınıkullanmaktadırlar.Okul müdürleri, tümleştirme, uyma ve uzlaşma tarzlarını ?çoğunlukla?; hükmetmeve kaçınma tarzlarını ise ?ara sıra? uygulamaktadırlar. Öğretmen algılarına göremüdürleri hükmetme, tümleştirme, uyma ve uzlaşma tarzlarını ?çoğunlukla?; kaçınmatarzını ?ara sıra? olarak uygulamaktadırlar.Okul müdürleri ve öğretmenlere göre çatışma yönetimi tarzlarının uygulanışı ilebu tarzların etkililik dereceleri arasında doğru yönlü bir ilişki vardır.Anahtar Kelimeler: Çatışma, Uyuşmazlık, Çatışma Yönetimi, ÇatışmaYönetimi Tarzları, Tümleştirme, Uyma, Uzlaşma, Kaçınma, Hükmetme, ProblemÇözme | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | İlköğretim okulları müdürlerinin taraf olmadıkları çatışmaları yönetme tarzları | |
dc.title.alternative | Primary school principals in disputes of where they are not a party approache in conflict management | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Yönetimi ve Denetimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Primary education schools | |
dc.subject.ytm | School administrators | |
dc.subject.ytm | Management behaviours | |
dc.subject.ytm | Management | |
dc.subject.ytm | Managers | |
dc.subject.ytm | Manegerial behavior | |
dc.subject.ytm | Conflict management | |
dc.subject.ytm | Educational administration | |
dc.subject.ytm | Managerial style | |
dc.subject.ytm | Primary education | |
dc.identifier.yokid | 9002136 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | YEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 241830 | |
dc.description.pages | 122 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |