Show simple item record

dc.contributor.advisorKıvanç, Cemil
dc.contributor.authorSertok, Sevil
dc.date.accessioned2020-12-29T07:27:16Z
dc.date.available2020-12-29T07:27:16Z
dc.date.submitted2006
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/344643
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı ilköğretim okulu müdürlerinin kendilerinin taraf olmadıkları ancak bir çözüm bulmak zorunda oldukları uyuşmazlıklarda hangi yöntemi izlediklerini ve uyguladıkları yöntemin etkili ve yararlı oluşuna yönelik algılarını belirlemektir.Araştırma verileri İstanbul İli Sarıyer İlçesi'ndeki ilköğretim okullarında görevli 35 müdür ile 5 okuldan seçilen 141 kişilik öğretmen grubuna anket uygulama yoluyla toplanmıştır. Rahim tarafından geliştirilen 28 maddelik anket 26 madde haline getirilerek uygulanmıştır. Elde edilen veriler ki kare yöntemiyle analiz edilerek çözümlenmiş ve raporlaştırılmıştır.Araştırmadan elde edilen sonuçlara göre;Okul müdürleri ve öğretmenlerin algılarına göre okul müdürleri kendilerinin taraf olmadıkları ancak müdahale etmek ve çözmek zorunda oldukları çatışmalarda uygulama sıklığı sırasına göre tümleştirme, uyma, uzlaşma, hükmetme ve kaçınma tarzlarını kullanmaktadırlar.Okul müdürleri, tümleştirme, uyma ve uzlaşma tarzlarını ?çoğunlukla?; hükmetme ve kaçınma tarzlarını ise ?ara sıra? uygulamaktadırlar. Öğretmen algılarına göre müdürleri hükmetme, tümleştirme, uyma ve uzlaşma tarzlarını ?çoğunlukla?; kaçınma tarzını ?ara sıra? olarak uygulamaktadırlar.Okul müdürleri ve öğretmenlere göre çatışma yönetimi tarzlarının uygulanışı ile bu tarzların etkililik dereceleri arasında doğru yönlü bir ilişki vardır.Anahtar Kelimeler: Çatışma, Uyuşmazlık, Çatışma Yönetimi, Çatışma Yönetimi Tarzları, Tümleştirme, Uyma, Uzlaşma, Kaçınma, Hükmetme, Problem Çözme
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı ilköğretim okulu müdürlerinin kendilerinin tarafolmadıkları ancak bir çözüm bulmak zorunda oldukları uyuşmazlıklarda hangi yöntemiizlediklerini ve uyguladıkları yöntemin etkili ve yararlı oluşuna yönelik algılarınıbelirlemektir.Araştırma verileri İstanbul İli Sarıyer İlçesi?ndeki ilköğretim okullarında görevli35 müdür ile 5 okuldan seçilen 141 kişilik öğretmen grubuna anket uygulama yoluylatoplanmıştır. Rahim tarafından geliştirilen 28 maddelik anket 26 madde halinegetirilerek uygulanmıştır. Elde edilen veriler ki kare yöntemiyle analiz edilerekçözümlenmiş ve raporlaştırılmıştır.Araştırmadan elde edilen sonuçlara göre;Okul müdürleri ve öğretmenlerin algılarına göre okul müdürleri kendilerinin tarafolmadıkları ancak müdahale etmek ve çözmek zorunda oldukları çatışmalarda uygulamasıklığı sırasına göre tümleştirme, uyma, uzlaşma, hükmetme ve kaçınma tarzlarınıkullanmaktadırlar.Okul müdürleri, tümleştirme, uyma ve uzlaşma tarzlarını ?çoğunlukla?; hükmetmeve kaçınma tarzlarını ise ?ara sıra? uygulamaktadırlar. Öğretmen algılarına göremüdürleri hükmetme, tümleştirme, uyma ve uzlaşma tarzlarını ?çoğunlukla?; kaçınmatarzını ?ara sıra? olarak uygulamaktadırlar.Okul müdürleri ve öğretmenlere göre çatışma yönetimi tarzlarının uygulanışı ilebu tarzların etkililik dereceleri arasında doğru yönlü bir ilişki vardır.Anahtar Kelimeler: Çatışma, Uyuşmazlık, Çatışma Yönetimi, ÇatışmaYönetimi Tarzları, Tümleştirme, Uyma, Uzlaşma, Kaçınma, Hükmetme, ProblemÇözmeen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİlköğretim okulları müdürlerinin taraf olmadıkları çatışmaları yönetme tarzları
dc.title.alternativePrimary school principals in disputes of where they are not a party approache in conflict management
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Yönetimi ve Denetimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmPrimary education schools
dc.subject.ytmSchool administrators
dc.subject.ytmManagement behaviours
dc.subject.ytmManagement
dc.subject.ytmManagers
dc.subject.ytmManegerial behavior
dc.subject.ytmConflict management
dc.subject.ytmEducational administration
dc.subject.ytmManagerial style
dc.subject.ytmPrimary education
dc.identifier.yokid9002136
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityYEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid241830
dc.description.pages122
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess