Okulun sahip olduğu teknolojik imkanlar ile eğitim yöneticilerinin güncel teknolojiyi kullanma düzeyi
dc.contributor.advisor | Türkel, Asuman | |
dc.contributor.author | Yurdusev, Harun | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T07:27:14Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T07:27:14Z | |
dc.date.submitted | 2006 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/344636 | |
dc.description.abstract | Günümüzde insanların bilgiye daha hızlı ve güvenilir bir sekilde ulasma,bilgiyi üretme, paylasma ve saklama ihtiyaçları dogrultusunda giderek daha fazlaönem kazanan bilisim teknolojileri, sundugu hizmetlerle egitim, saglık, güvenlik,iletisim, ticaret, sanayi sektörleri gibi pek çok alanda uygulama alanı bulmaktadır.Bu kavramın gerektirdigi teknolojik altyapı konusunda yatırım yapan, gelisimekendini uyarlayabilen ve sürekli kendini yenileyen kurumlar diger kurumlara göredaha avantajlı bir konuma sahip olmaktadır.Örgütün etkili kullanılabilmesi için, yöneticinin erkini etkili kullanabilmesigerekir. Bir yöneticinin yönetim yöntem ve kuramlarında, insan iliskilerinde bilgili,becerili olması yanında bilisim teknolojilerini de etkin kullanabilmesi yönetimdeyeterli olması için gereklidir.Bu arastırmada; ?Okulun Sahip Oldugu Teknolojik imkanlar ile EgitimYöneticilerinin Güncel Teknolojileri Kullanma Düzeyi? konularında inceleme yapmave önerilerde bulunma amaçlanmaktadır. Bu amaçla hazırlanan anket yoluyla okulyöneticilerinin görüsleri analiz edilmis ve bulgu sonuçlarına göre okulların teknolojikdurumu ve okul yöneticilerinin bilisim teknolojilerini kullanma düzeyleridurumlarına yönelik çesitli öneriler dile getirilmeye çalısılmıstır.Arastırma İstanbul ili Kagıthane İlçesi sınırları içindeki okulları ve okulyöneticilerini kapsamaktadır.Bu çalısma bes bölümden olusmaktadır. Birinci bölüm Lider ve Yöneticikavramları, İkinci Bölüm Bilgi Teknolojileri hakkındaki ?İlgili yayımlar` dır.Üçüncü bölümde arastırmanın yöntemi hakkında bilgiler verilmistir. Dördüncübölüm elde edilen bulgulardan olusmaktadır. Besinci bölümde ise arastırmanınsonuçları, önerileri ve tartısmalar ele alınmıstır.Bu arastırmada bazı önemli sonuçlar elde edilmis ve bu sonuçlara göreönerilerde bulunulmustur. | |
dc.description.abstract | Information Technologies become more important day by day because of theneed to reach the knowledge rapidly, safely and also to produce, share and keep it.So it gives the opportunities to practice the services in lots of fields such asEducation, Health, Safety, Communication, Commerce and Industry.The administrator has to use his authority effectively if he wants to make theorganization effective. It is essential that an administrator must be qualified in usingInformation Technologies effectively besides being good at administration methodsand theories and also human relations.This research aims making searches about the technological facilities schoolshave and the level of the use of contemporary Technologies by the administrators ofeducation and making some recommendations. The opinions of school administratorswere analyzed through the questionnaires prepared for this purpose and according toresults some various recommendations were made about the technological conditionsof schools and the level of the use of Information Technologies by administrators.The research contains the schools and their administrators in Kagıthane, adistrict in stanbul.It consists of five parts. The first part is ?The Concept of Leader andAdministrator?, the second one is ?The Information Technologies?, in the third partsome information is given about the methods of the research and in the fourth part,the results of research are stated. The last part consists of results of research,recommendations and discussions.In this research, some important results have been appeared and with theregard of them some recommendations are made. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Bilim ve Teknoloji | tr_TR |
dc.subject | Science and Technology | en_US |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Okulun sahip olduğu teknolojik imkanlar ile eğitim yöneticilerinin güncel teknolojiyi kullanma düzeyi | |
dc.title.alternative | The technological facilities schools have and the level of the use of contemporary technologies by the administrators of education | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Yönetimi ve Denetimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Schools | |
dc.subject.ytm | Technology | |
dc.subject.ytm | Education | |
dc.subject.ytm | School administrators | |
dc.identifier.yokid | 9002349 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | YEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 241863 | |
dc.description.pages | 162 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |