dc.contributor.advisor | Farsakoğlu, Mustafa | |
dc.contributor.author | Kadakal, Adem | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T07:27:13Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T07:27:13Z | |
dc.date.submitted | 2006 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/344634 | |
dc.description.abstract | Mesleki Teknik Ortaögretim Kurumları, genis alan egitimi ve dal uzmanlıgı kapsamındamesleki teknik egitim veren kurumlardır. 2006-2007 ögretim yılı itibariyle 42 alan ve 194dal da verilen bu egitimlerde teorik ve pratik egitim bir arada verilmektedir. Pratik egitim,atölye ve laboratuarlarda uygulamalı olarak verilen egitimdir.Her alan bagımsız bir bölümdür. Her bölümün bir sefi ve bu sefe baglı olarak da her dalınbir atölye sefi bulunur. Her alanın ögretmenleri de bu ekibinin birer üyesidir. MeslekiTeknik Ortaögretim Kurumlarında bu sekilde olusmus ortalama 10 ekip bulunur. Buekipler tarafından çesitli programlar ve projeler gelistirmektedir. Bu projeler etkin takımçalısmaları içinde, ögretmenler ve ögrencilerle gerçeklestirilip ülkemizde ve uluslararasıarenalarda sergilenmektedir.Bu arastırmanın amacı, Mesleki Teknik Orta Ögretim Kurumlarında görevli ögretmen veyöneticilerin takım çalısmalarında verimliligini etkileyen faktörleri incelemektir.Arastırma içeriginde, cinsiyet, medeni durum, yas, yönetsel sorumluluk, deneyim(kıdem),mezun olunan okul, teknolojinin kullanımı, sosyal etkilesimlerine göre ögretmen veyöneticilerin farklılık gösterdigini unsurları tespit etmek amacıyla tarama teknigiuygulamaktır.Arastırma da su sonuçlar elde edilmistir:? Mesleki orta ögretim kurumlarında görevli yönetici ve ögretmenlerin cinsiyetlerinintakım çalısmalarında verimlilige etkisi olmadıgı saptanmıstır.? Mesleki orta ögretim kurumlarında görevli yönetici ve ögretmenlerin medenidurumları incelendiginde; evli egitimcilerin, birbirlerine karsı hesap vermebilincinde oldugu aynı yas grubunun takım için birbirlerine karsı açık yaklasımiçinde oldukları belirlenmistir.? Mesleki orta ögretim kurumlarında görevli yönetici ve ögretmenlerin yas aralıklarıdurumları incelendiginde; 50 yas ve üzeri yaslardaki egitimcilerin anlamlıamaçların gerçeklestirilmesinde daha aktif rol aldıkları gözlenmistir. Takımüyelerinde tecrübe ve olgunlugun, amaçları gerçeklestirebilme becerilerinde etkilioldugu belirlemistir.? Mesleki orta ögretim kurumlarında görevli yönetici ve ögretmenlerin görevlerindenkaynaklanan yönetimsel sorumlulukları artıgında, kurumlarda, planlama ve kararverme sorumluluklarını tasıdıklarından açık çalısma düzeyleri yüksek olmaktadır.? Mesleki teknik ortaögretim kurumlarındaki görevli yönetici ve ögretmenlerinolusturdukları en küçük takımın lideri pozisyonunda olan bölüm sefleri ve zümrebaskanların da, ögretmenlere nazaran açık çalısma beceri düzeylerinin daha yüksekoldugu belirlenmistir.? Mesleki orta ögretim kurumlarında uygulanan takım çalısmalarında verimliliginartırılmasında en son mezun olunan okul türünün, teknolojinin kullanımı ve sivilorganizasyonların içinde bulunmaları arasında iliski saptanmamıstır. | |
dc.description.abstract | Vocational Technical Secondary Schools are foundations that have vocational andtechnical education containing large scale education and branch expertise. Starting with theeducation year of 2006-2007, theory and practical educations are taught in these educationswhich presented in 42 scales and 194 branches. Practical education is the education ofbeing taught in the laboratories and workshops by practicing.Each scale is an independent department. Every department has a superintendent, and alsoeach scale has a superintendent of workshop under the department superintendent. Theteachers of each scale are the members of this team. There are average 10 teams, whichoccurred like this, in the Vocational Technical Secondary Schools. Lots of programs andprojects are improved by these teams. These projects are implemented by our teachers andstudents, and then these are performed in our country and international areas.The aim of this investigation is to examine the factors which influence the efficiencies ofthe teachers and administrators, studied in Vocational Technical Secondary Schools, inteam working.The researching technique is used by the aim of establishing the of sexuality, age,responsibility of administrating, experience, graduation, use of technology, the aspects ofthe teachers and administrators differ from their social interactions in the interior ofinvestigation.These are the results of the investigations:? It is determined that there is no effect of the sexualities of the administrators andteachers, worked in Vocational Technical Secondary Schools, to the efficiency in teamworking.? It is determined that the married teachers and the same age group, which has theconscious of having responsibility towards each other, are in open approach for theteam when we examine the marital status of the teachers and administrators worked inthe Vocational Technical Secondary Schools.? It is observed that the educators, who are 50 years old or older, have much more activeroles for implementing the meaningful aims when we examine the ages of the teachersand administrators worked in Vocational Technical Secondary Schools.? The open working levels of the teachers and administrators are very high because ofcarrying the responsibilities of planning and deciding in the schools when it isexamined the administering responsibilities of the administrators and teachers workedin Vocational Technical Secondary Schools with their duties.? It is determined that the department superintendents and the headers of groups, who arethe leaders of the youngest team which are occurred by the administrators and theteachers worked in Vocational Technical Secondary Schools, have higher talentsagainst the teachers.? It is determined that there is a relation between the type of last graduated school whichdepends on getting higher the efficiency of team working in Vocational TechnicalSecondary Schools and use of technology and getting in the civil organizations. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Mesleki ortaöğretim kurumlarında yürütülen örgütsel takım çalışmalarında verimliliği etkileyen faktörler(İstanbul ili, Kartal ve Şişli ilçeleri örnegi) | |
dc.title.alternative | Organizational team working is to examine the factors influence the efficiencies which is applied in vocational technical secondary schools | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Yönetimi ve Denetimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Education | |
dc.subject.ytm | Vocational technical education | |
dc.subject.ytm | Team work | |
dc.identifier.yokid | 9002365 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | YEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 241877 | |
dc.description.pages | 112 | |
dc.publisher.discipline | Diğer | |