Show simple item record

dc.contributor.advisorSaçan, Adil Serdar
dc.contributor.authorBaşkaya, Berna
dc.date.accessioned2020-12-29T07:27:12Z
dc.date.available2020-12-29T07:27:12Z
dc.date.submitted2006
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/344630
dc.description.abstractBu araştırmada özel okulların halkla ilişkiler uygulama düzeyleri, temel olarak öğrencisayılarıve faaliyette bulunma süreleri bakımından incelenmişolup, özel okullarda halklailişkilere ne derece önem verildiğini ortaya koymayıamaçlamıştır. Çalışma, İstanbul İlisınırlarıdâhilinde faaliyet gösteren 52 özel ilk ve ortaöğretim okulunda görev yapan kurucu,müdür, müdür yardımcısıve halkla ilişkiler sorumlusuna uygulanan, toplam 40 maddelik biranketin ile gerçekleştirilmiştir.Literatür taramasısonrası, araştırma ile elde edilen veriler, SPSS 13.0 programıile parametrik(parametric) ve parametrik olmayan (non-parametric) analizlere tabi tutularak, değişkenlerarasındaki ilişkiler ortaya konmuştur. Analizlerde manidarlık ?= 0,5 düzeyinde sınanmıştır.Araştırma ile elde edilen verilerin sonucunda, özel okullarda halkla ilişkilerin ve uygulamadüzeylerinin genelde oldukça tatmin edici olduğu, okulun öğrenci sayısıile bir halkla ilişkilerbölümünün varlığıarasında oldukça olumlu bir ilişki olduğu ortaya çıkmıştır. Öte yandan,okulun faaliyette bulunduğu süre ile bir halkla ilişkiler bölümünün varlığıarasında ise negatifbir ilişki olduğu bulunmuştur. Eğitim sektöründe daha kısa süredir faaliyette bulunan özelokulların, eski olanlara göre halkla ilişkiler uygulamalarına daha fazla önem verdiklerigörülmektedir. Araştırma bize, halkla ilişkiler uygulamalarıarasında sayılan ve ankette yerverilen faaliyetlerin çok büyük oranda özel okullar tarafından gerçekleştirildiği göstermiştir.Ancak, yine araştırmanın önemli sonuçlarından biri olarak, halkla ilişkiler bölümlerininönemli bir kısmının özel okul bünyesinde, kendilerine ait bir bütçeleri olmadığıortayaçıkmıştır
dc.description.abstractThe aim of this study is to show the level of public relation applications of private schools.Number of the students and years of facilitating of schools were used as two main determinersfor understanding the importance of public relations in private schools. The study is limitedwith Istanbul City district and conducted to 52 founder, manager, assistant manager and PRmanagers who work for private primary and high schools. A 40 items questionnaire was usedfor the survey.After literature work, collected data by the questionnaire are analyzed with SPSS 13.0program. The data are analyzed with parametric and non-parametric statistical techniquesaccording to the nature of the variables and to the aim of the study. The significant level usedin analyses is .05.It is found out that the levels of applications of public relations in private schools are verysatisfying. When the number of students is high, the probability of having a public relationsdepartment in those schools is also high. There is a positive relationship between thesevariables. And there is a negative relationship between years of facilitating in the educationsector and the probability of having a public relations department. We see that new schoolsare more concerned about having a public relations department than the old ones. Again, it isfound by this study that most of the applications for public relations are widely used byprivate schools. At the negative side, found out by our study, most of the public relationsdepartments do not have their own budget that can be used independentlyen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectHalkla İlişkilertr_TR
dc.subjectPublic Relationsen_US
dc.titleİstanbul ili özel okullarındaki halkla ilişkiler uygulamaları
dc.title.alternativeApplications of public relations in private schools, in İstanbul
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Yönetimi ve Denetimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmSpecial schools
dc.subject.ytmIstanbul
dc.subject.ytmEducation system
dc.subject.ytmPublic relations
dc.subject.ytmSchools
dc.identifier.yokid9004261
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityYEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid241164
dc.description.pages150
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess