Show simple item record

dc.contributor.advisorErdoğan, İrfan
dc.contributor.authorÇalişgan, Hafize
dc.date.accessioned2020-12-29T07:27:11Z
dc.date.available2020-12-29T07:27:11Z
dc.date.submitted2006
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/344626
dc.description.abstractBu araştırma, ilköğretim okullannda görev yapan okul müdürlerinin iletişim becerilerininöğretmenlerin kişisel özelliklerine göre faklılık gösterip göstermediğini belirlemek amacıylayapılmıştır .Araştırma, 2005-2006 öğretim yılında İstanbul ilinin Gaziosmanpaşa ilçesinin Arnavutköybeldesindeki ilköğretim okullarında görev yapan öğretmenler ile yürütülmüştür. Araştırma,tarama modeli kapsamında yapılmıştır.Araştırmada, okul müdürlerinin iletişim becerilerinin seviyelerini ölçmek amacıyla Şimşek(2003) tarafından geliştirilen `Öğretmenlerin Okul Müdürlerine Yönelik Görüşleri` adlı biranketten yararlanılarak öğretmenlerin branşları, cinsiyetleri, mesleki kıdemleri, iletişimeğitimi alma durumları, eğitim düzeyleri, okullarındaki çalışma yılları, meslek seçimi ve okulimkanları ile ilgili soruların yer aldığı bilgi formu kullanılmıştır.Verilerin toplanmasına yönelik olarak hazırlanan ankette 5'li Likert ölçeği kullanılmıştır.Verilerin çözümlenmesinde ise bilgisayar ve SPSS for Windows Realese 11.5 programındanyararlanılmıştır. Sayılabilir veriler için frekans (n) ve yüzde değerleri, ölçülebilir veriler içinaritmetik ortalama (x-)ve standart sapma (ss) kullanılmıştır. Alt problemlerle ilgili anlamlıfark olup olmadığım belirlemek amacıyla yapılan t-testi ve non-parametrik Kruskal Wallis,Mann-Whitney U teknikleri kullanılmıştır. Elde edilen veriler arasında anlamlı bir fark olupolmadığı a=0,05 düzeyinde test edilmiştir.Araştırmada, okul müdürlerinin iletişim becerilerinin değerlendirilmesinde öğretmenlerinverdikleri cevaplar incelendiğinde branşlanna, okullarındaki çalışma yıllarına ve meslekseçimlerine göre bir farklılık görülmemiştir. Ancak öğretmenlerin cinsiyetlerine, meslekikıdemlerine, eğitim düzeylerine, okul imkanıanna ve iletişim eğitimi alma durumlarına görefarklılık gösterdiği ortaya çıkmıştır.Anahtar kelimeler: Okul yöneticiliği, iletişim becerisi, öğretmenin kişisel özelliği.
dc.description.abstractThis research was made to find out whether there is a difference in the evaluation of theschool manager's communication skills who work at the primary schools according to theteachers' personal features or not.The research was made with the teachers in the primary schools in ArnavutköyGaziosmanpaşa, İstanbul, in 2005-2006. The research was made using scanning modeL.In the research, in order to measure the school managers' communication skills, aninformation form was used which contains questions about the teachers' branches, sex,experience in the profession, their level of training, the number of the years that they workedat their school, their choisefor occupation, the facilities of their school and whether they hadan education about communication or not, prepared utilizing the survey called ` Teachers'Opinions About School Managers`which is developed by Şimşek (2003).In the survey, `Likert Scale` which is prepared for gathering datas was used. While analysingthe datas computer and SPSS for Windows Realese 11,5 programıne is used For thecountable datas frequency (n) and percentage values; for measurable datas, arithmeticalaverage (x) and standard deviation (ss) is used. In the analysis, for freeexamples t-test,noparametric Kruskal Wallis and Mann-Whitney U techniques are used for fınding out whetherthere is a significant differece about the secondary problems. Whether there is a big differenceamong thegathered datas or not is tested in the level of a=O,05.At the end of the re search, in the evaluation of the communication skills of school managers,it was coc1uded from the teachers' answers that there wasnot any difference according toteachers' sex and branches, no difference is obferved according, the numbersf the years theyhave worked and their choise for occupation hawever there is difference according to theteachers' sex, proffesionin the occupation and their training level and the faciHties o theirschools and whether they have been trained for communication or not.Key words: School managing, communication skill, teachers' personel features.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleOkul yöneticilerinin iletişim becerilerinin öğretmenlerin kişisel özellikleri açısından değerlendirilmesi
dc.title.alternativeEvaluation of school managers communication skills according to teachers personel features
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Yönetimi ve Denetimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmCommunication skill
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmPersonality traits
dc.subject.ytmManagers
dc.subject.ytmSchool administration
dc.subject.ytmEducational administration
dc.subject.ytmSchool administrators
dc.subject.ytmCommunication
dc.identifier.yokid9014170
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityYEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid176638
dc.description.pages171
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess