Eğitimde takım çalışması ve okul başarısı: İstanbul okullarında amprik bir çalışma
dc.contributor.advisor | Hesapçıoğlu, Muhsin | |
dc.contributor.author | Kara, Mihriban | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T07:27:10Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T07:27:10Z | |
dc.date.submitted | 2006 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/344622 | |
dc.description.abstract | Günümüzde yasanan hızlı degisimler bütün örgütleri oldugu gibi egitim örgütlerini deetkilemektedir. Örgütler yapılarını, yönetim anlayıslarını gözden geçirip birçok degisimibenimsemektedir. Türkiye gibi birçok ülke de egitim sorunları ile karsı karsıyadır. Simdiyekadar gelistirilen sistemler ve klasik anlamdaki yenilesme çabaları ile bu sorunları çözümekavusturamamıslardır.Yıllardan beri süregelen çözüm arayısları egitimdeki sorunları çözmede yeni yaklasımlarıortaya çıkarmıstır. Bunlardan birisi de Toplam Kalite Yönetimi (TKY)'dir. Toplam kaliteyönetimi sadece üretilen ürün ve hizmetin degil, bir bütün olarak yönetimin kalitesini veverimliligini artırmayı amaçlamaktadır. Verimliligin artırılmasında temel olarak takımçalısmalarını alan bu yönetim biçiminde insan unsuru ön plândadır.Bu arastırmada takım çalısması uygulayan ve uygulamayan ilkögretim okullarından mezunolan ögrencilerin basarı düzeyleri karsılastırılmıs, takım çalısmaları uygulayan okullarınögrencilerinin digerlerine göre daha basarılı oldugu saptanmıstır. Ayrıca uygulanan anketile ögretmen ve yöneticilerin takım çalısmalarına bakısları incelenmis, demografiközelliklerine göre bazı farklılıklar oldugu görülmüstür. Buna göre, 21-30 yas arası ile 41 veüzeri yas aralıgında bulunan isgörenlerin, bekâr isgörenlerin ve ögretmenlerin takımçalısmalarına daha olumlu baktıkları saptanmıstır.Anahtar Kelimeler: Egitim, toplam kalite yönetimi, takım çalısması, problem çözmeekipleri. | |
dc.description.abstract | The recent quick changes effect education organizations like all organizations. Theorganizations evaluate their own structure and view of management and adapt a lot ofchanges. Many countries like Turkey face education problems. They couldn?t solve theseproblems with the systems developed up to now and the classical reforming efforts.Trying to find a solution for years has come up with new approaches to solve the educationproblems. One of them is Total Quality Management (TQM). It aims to increase thequality and the efficiency of not only the product and the service but also the wholemanagement. It takes team work as a main factor to increase efficency and in this kind ofmanagement human factor is in the first place.The success levels of the students graduated primary schools which apply team work andnot are compared in this research. It is found that the students of the schools which applyteam work is more successful. Besides, teachers and managers? opinions about team workare examined by an enquiry and some differences are observed according to theirdemographic properties. It is found that teachers and managers between 21-30, 41 andabove, single ones and teachers have more positive opinions about team work.Key Words: Education, total quality management, team work, problem solving teams | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Eğitimde takım çalışması ve okul başarısı: İstanbul okullarında amprik bir çalışma | |
dc.title.alternative | Team work in education and school success: an empric study at the schools in İstanbul | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Yönetimi ve Denetimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Education | |
dc.subject.ytm | Total quality management | |
dc.subject.ytm | Team work | |
dc.identifier.yokid | 9015059 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | YEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 241893 | |
dc.description.pages | 137 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |