The effects of exchange rates on foreign automotive companies in Turkey
dc.contributor.advisor | Vrboskı, Saşo A. | |
dc.contributor.author | Özayranci, Pinar | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T07:27:06Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T07:27:06Z | |
dc.date.submitted | 2007 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/344608 | |
dc.description.abstract | ÖZETKüreselleşme olgusunun yaygınlaşması ile birlikte ekonomik gelişmeler de hızkazanmıştır. Sermaye hareketleri giderek daha çok büyümüş ve bunların controledilebilirlikleri de büyümelerine mukabil azalmıştır. Bu durumdan ötürü piyasalardaistikrar gereksinimi giderek artmıştır. Geçmişte istikrar sağlama amacıyla geliştirilenBretton Woods sisteminin 1970'lerin başında sona ermesiyle birlikte dünyada temelbir istikrar mekanizmasının varlığından söz etmek olanaklı değildir. Uluslararasıyatırımcıların kâr sağlama amacıyla hükümetlerin denetiminden imtina etme çabaları,dünyadadki küresel varlık dağılımını daha yaşamsal bir konu durumuna getirmiştir.Küresel portfolyoların dünyadaki performansları görmezden gelinemese de, buperformansları belki de en doğrudan etkileyen öge döviz kuru dalgalanmalarıdır. Buçalışmada döviz kurundaki değişimlerin özellikleri ile döviz kuruna etki eden finansalögeleri işlenmekte, daha sonar uluslararası para sistemlerindeki gelişim dinamiklerievrimsel bir süreç içerisinde ele alınmaktadır. Daha sonar döviz kurundakidalgalanmalardan meydana gelen krizler ve bu durumla ilintili riskler işlenmektedir.Çalışmanın sonunda yer alan vak'a incelemesinde ise Türkiye'yi derinden etkileyen2001 mal'I krizinin döviz kurları ile ilintisi ve bu krizin Türkiye'de mevcut bulunanyabancı otomotiv firmalarına olan etkisi ele alınmaktadır. | |
dc.description.abstract | ABSTRACTIn times of globalization the economic environment changes rapidly. Capitalmovements become larger and at the same time less controllable. Therefore, the needfor stabilization becomes more apparent gradually. In the past such a system has beenestablished at the conference of Bretton Woods. With the breakdown of the BrettonWoods system in early 1970?s, the world was navigated to a freely floating exchangerate system. Due to the international investors? profit generating desires stemmingfrom the restrictions and controls of governments, global asset allocation turned out tobe more vital in the world. Although the superior performance of the globallydiversified portfolios is certain, the foreign exchange rate becomes an inevitable byproduct of the global portfolios. This study goes through the characteristics of foreignExchange rates and what determines them; then evaluates the dynamics of theinternational monetary system through an evolutionary and historical approach. Thenthe risks of foreign Exchange crises are analyzed. In the case study part, the effects ofthe 2001 financial crisis, which was a foreign exchange crisis at the same time, islooked at. Then the automotive industry in Turkey is briefly analyzed, followed by thesection that goes through the effects of the 2001 financial crisis on the foreignautomotive companies trading in Turkey. | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Ekonomi | tr_TR |
dc.subject | Economics | en_US |
dc.subject | İşletme | tr_TR |
dc.subject | Business Administration | en_US |
dc.title | The effects of exchange rates on foreign automotive companies in Turkey | |
dc.title.alternative | Faiz oranlarının türkiye'deki yabancı otomotiv firmalarına etkileri | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Diğer | |
dc.identifier.yokid | 179544 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | YEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 205169 | |
dc.description.pages | 122 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |