Show simple item record

dc.contributor.advisorUsluata, Ayseli
dc.contributor.authorDalan, Gözde
dc.date.accessioned2020-12-29T07:27:05Z
dc.date.available2020-12-29T07:27:05Z
dc.date.submitted2007
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/344606
dc.description.abstractÖZETTürk kahvesinin Türk toplumunda oldukça önemli bir yeri vardır. Türkiye'de kahveyetişmemesine karşın, Türk kahvesi Türk kültürünü derinden etkilemiştir. Türk kahvesiedebiyattan günlük yaşantıya dek tüm geleneklere girmiş ve iz bırakmıştır. Kökeni çokeskilere dayanan Türk kahvesinin cezvesi, fincanları, özel tepsisi ve sunumuyla kendineözgü eşi görülmemiş bir kültürü bile vardır. Türk kültüründe bu denli önemli bir yeriolmasına ve toplumsal etkileşimi sağlamada güçlü bir rol oynamasına karşın, literatürdeTürk kahvesi ile ilgili bilimsel bir araştırmaya rastlanmamıştır.Bu araştırmada tartışılacak olan soru: ?Türk kahvesi, planlı pazarlama (reklam,tanıtım ve benzeri) stratejileri kullanılmaksızın, yüzyıllar boyunca varlığını nasılsürdürmüş ve bilinirliliğinin yaygınlaşması nasıl sağlanmıştır?? Araştırmanın hipotezi (a)bu popülerliğin arkasında kişilerarası iletişiminâ?ağızdan-ağıza? iletişiminâgücününyattığı ve (b) bu kişilerarası ilişkilerin de ?sosyal penetrasyon? kuramının belirttiği ?içdünyasını açma? (?self-disclosure?) yoluyla geliştiğidir. Başka bir deyişle, kişiler evde yada kahvelerde bir fincan kahve içmek için biraraya gelirler ve konuşmalar sırasındadoğaçlama iç dünyalarını açmalar başlar ve böylece kahve toplumsallaşmanın bir?motivasyonu? (güdüsü) olur.Türk kahvesinin yapılması ya da pişirilmesi başlangıcından bu yana hiçdeğişmemiştir; bu küçücük Türk kahvesi fincanının ardında kocaman bir sosyo-tarihselgeçmiş yatmaktadır. Tezde sosyal ve tarihsel geçmiş ikincil verilere dayanılarak literatürtaraması bölümünde verilmiştir. Birincil veri toplamak için değişik yaş gruplarından vefarklı çevrelerden seçilen kadın ve erkeklerle derinlemesine görüşmeler yapılmış veayrıca 100 kişiye telefon anketi uygulanmıştır. Bulgular araştırmanın hipotezinidoğrulamış görünmektedirxPDF created with FinePrint pdfFactory Pro trial version www.pdffactory.com
dc.description.abstractABSTRACTTurkish coffee has a very important place in Turkish society. Even though coffeeseeds do not grow in Turkey, Turkish coffee has had a profound impact upon the Turkishculture. From literature to daily life, Turkish coffee has penetrated into our traditions andhas left a trace. With roots in ancient history, Turkish coffee has a unique culture of itsown which also finds expression in its authentic coffee pots, cups and serving trays.Despite its significance for Turkish culture, and its stimulating role in societal interaction,scientific research regarding Turkish coffee is lacking.The discussion question of this study is ?How has Turkish coffee survived andmaintained its widespread awareness over the centuries without any formal marketingcommunication (e.g. advertising, promotion, etc.)? It is hypothesized that (a) interpersonalcommunicationâthe power of word-of-mouthâlies behind this popularity, and (b) theseinterpersonal relationships have evolved through self-disclosures in accordance with thesocial penetration theory. In other words, people come together to have a cup of coffee athome or in the coffee-houses, and conversations and spontaneous self-disclosures start andcoffee becomes a motivation for socialization.The way Turkish coffee is made (cooked) has never changed since the beginning,and behind the tiny cup of Turkish coffee there is an immense socio-historical background.In this thesis, the historical and social background based on secondary data have beenpresented in the literature review. For primary data collection in-depth interviews wereconducted with male and female subjects from different age groups and backgrounds, and100 people were surveyed via telephone. The findings seem to validate the hypothesis.ixPDF created with FinePrint pdfFactory Pro trial version www.pdffactory.comen_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİletişim Bilimleritr_TR
dc.subjectCommunication Sciencesen_US
dc.titleTurkish coffee: The sustaining power of interpersonal communication
dc.title.alternativeTürk kahvesi: Kişilerarası iletişimin gücü
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentHalkla İlişkiler ve Tanıtım Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid179597
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityYEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid205171
dc.description.pages135
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess