İlk ve orta öğretim okulu yöneticilerinin stratejik planlamaya karşı tutumları
dc.contributor.advisor | Baloğlu, Nuri | |
dc.contributor.author | Karaman, Hasan | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T07:26:54Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T07:26:54Z | |
dc.date.submitted | 2007 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/344573 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmada ilk ve orta öğretim okul yöneticilerinin stratejik planlamaya yöneliktutumlarının ne düzeyde olduğu belirlenmeye çalışılmıştır. Tarama modelinde betimsel birçalışma olan bu araştırmada stanbul il merkezinde bulunan 1.829 ilk ve ortaöğretimkurumunda görevli 5.531 okul yönetici ve yönetici yardımcısı araştırmanın hedef evreninioluşturmuştur. Araştırmada örneklem grubunu oluşturmak amacıyla ?Tabakalı SistematikKüme Örneklemesi Yöntemi? kullanılmış ve stanbul iline bağlı 32 ilçe sosyo-ekonomikaçıdan üç guruba (tabakaya) ayrılarak her grup içerisinden ?Basit Tesadüfü ÖrneklemeYöntemi? ile birer adet ilçe (Sarıyer, Sultanbeyli ve Ümraniye) seçilmiştir. Bu ilçelerdegörevli 498 okulu yönetici ve yönetici yardımcısı araştırma kapsamına alınmıştır. Araştırmadaveri toplamak amacıyla araştırmacı tarafından geliştirilen 35 maddelik ?Stratejik PlânlamayaYönelik Tutumları Belirleme Ölçeği? kullanılmıştır. Stratejik planlamaya ilişkin literatüredayalı oluşturulan 350 tutum cümlesi beyin fırtınası yöntemi kullanılarak ön elemeye tabitutulmuş ve uzman görüşlerine sunularak rafine edilmiştir. Elde edilen ölçek örneklem gurubagirmeyen bir bölgede pilot uygulamaya tabi tutulmuştur. Yapılan güvenirlik uygulamasındaveriler Cronbah Alpha Güvenirlik Katsayısı hesaplama tekniği ile test edilmiş olup, ölçeğinön güvenirlik katsayısı .85 olarak bulunmuştur. Araştırmada elde edilen veriler SPSS paketprogramı yardımıyla çözümlenmiştir Kişisel bilgilerin analizinde puanların yüzde ve frekansdeğerlerinden yararlanılmıştır. kili grup karşılaştırmaları için ?t? testi, çoklu karşılaştırmalariçin de tek yönlü varyans analizi tekniklerinden yararlanılmıştır. Araştırmada elde edilenbulgulara göre ilk ve ortaöğretim kurumları yöneticilerinin stratejik planlamaya yöneliktutumlarının olumlu yönde olduğu, cinsiyet, mezuniyet durumu, atama branşı, idari unvan vegörev yapılan ilçenin sosyo-kültürel düzeyi değişkenlerine göre tutum puanları arasında 0.05güvenirlik düzeyinde anlamlı farka rastlanmazken, yöneticilerin yaş ve yöneticilik süresideğişkenlerine göre anlamlı farkların bulunduğu saptanmıştır. Araştırmada ulaşılan sonuçlarınstratejik planlama çalışmasında göz önünde bulundurulması önerilmektedir.Anahtar Sözcükler: Stratejik Plânlama, Okul Yöneticileri, Tutum Ölçeği | |
dc.description.abstract | In the following research it is tried to figure out, at which level the attitude of primary andsecondary school managers regarding strategic planning is. This research is in the surveymodel a pictographic work, whose focus was on 5531 managers and assistant managers of1829 primary and secondary schools in central Istanbul. In order to build a group ofexemplification in this research, `Stratified Sampling Method` was used by dividing 32counties of Istanbul in 3 types of socio-economic groups. With the method of randomsampling one county of each group (Sariyer, Sultanbeyli, Ümraniye) was chosen. 498 schoolmanagers employed in these counties were considered in the analysis. With the aim ofcollecting data, the scale of attitude regarding strategic planning, that consists of 35paragraphs and was developed by the researcher, was used. 350 sentences of attitude, whichwere established according to the literature of strategic planning, were preselected bybrainstorming and refined by consulting experts. The scale, which was figured out, was testedas a pilot project in a region not belonging to the group of exemplification. In security praxisthe data were tested with the Cronbach Alpha Trust Coefficient method of calculation and thepre-coefficient of scale was found out as .85 There was no significant variation grade with0,05 between the attitude of managers according to the differences in the regions in whichthey are working, the level of education, sector of appointment, the position of assistantschool managers, the head of assistant school managers, school managers, gender. But in theproductivity and efficiency of strategic planning there was configured a great difference in theattitude scores between the age and management-term of managers. In the research it wasrecommended that the staff of the Ministry of Education and other partners should start towork for all kinds of strategic planning and configure the attitude regarding strategic planning.Key words: Strategic planning, School Managers, Attitude Scale | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | İlk ve orta öğretim okulu yöneticilerinin stratejik planlamaya karşı tutumları | |
dc.title.alternative | The attitude of primary and secondary school managers regarding strategic planning | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Diğer | |
dc.identifier.yokid | 201340 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | YEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 206540 | |
dc.description.pages | 160 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |